Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterontharder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Waterontharder

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Je kan niet geloven hoe comfortabel het is om op een warm toilet je behoefte te doen.

    Je schept er toch ongelooflijk veel plezier in om iedereen voor onnozel te houden.
    Doe je dat laatste niet zelf?
    Verschillende mensen kaarten aan dat er kalk zit in de waterbak van het toilet, volgens mij is dat altijd koud water.
    Echter laat jij ons als onnozel doorgaan omdat volgens u enkel met warm water kalkvorming gebeurt.
    Ik geef u dus gewoon 100% gelijk, wij spoelen het toilet met warm water. [emoji1785]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Waterontharder

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Doe je dat laatste niet zelf?
      Verschillende mensen kaarten aan dat er kalk zit in de waterbak van het toilet, volgens mij is dat altijd koud water.
      Echter laat jij ons als onnozel doorgaan omdat volgens u enkel met warm water kalkvorming gebeurt.
      Ik geef u dus gewoon 100% gelijk, wij spoelen het toilet met warm water. [emoji1785]
      Ik heb nergens geschreven dat ik mijn toilet met warm water doorspel, dat maak jij er van om me een beetje belachelijk te maken.
      Ja, ik heb ook wat kalk in de spoelbak, en om de 5 jaar kuis ik dat, daar heb ik echt geen ontkalker nodig. Het eerste "el cheapo" mechanisme van de spoelbak was na 18 jaar versleten, en nu zit er een Geberit mechanisme in.

      Het toilet is gewoon een grote verbruiker, en dus drijft dat je zoutverbruik en dus ook pollutie op, want al dat zout verdwijnt op één of andere manier in de riool.

      En er zit wel degelijk meer natrium in je drinkwater, en dat is niet positief voor de gezondheid, dus voor MIJ wegen de nadelen niet op tegen de voordelen. Of anders gezegd, ik zou al meer tijd versleten hebben aan het sleuren met zout dan aan de herstellingen. Maar dat is dus mijn idee, en ik heb er geen probleem mee dat iemand anders dat wel doet.

      Ik ga nog eens naar toilet. Eerst doortrekken, en dan rustig op een warm WC zitten. Heerlijk.

      Comment


      • #33
        Re: Waterontharder

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ja, ik heb ook wat kalk in de spoelbak, en om de 5 jaar kuis ik dat, daar heb ik echt geen ontkalker nodig. Het eerste "el cheapo" mechanisme van de spoelbak was na 18 jaar versleten, en nu zit er een Geberit mechanisme in.
        Wat is de hardheid van het water bij jullie?
        Als je om de vijf jaar moet ontkalken, dan zal dat vermoedelijk niet zo veel zijn als hier.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Waterontharder

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

          Ik ga nog eens naar toilet. Eerst doortrekken, en dan rustig op een warm WC zitten. Heerlijk.
          Daar moet je geen warm water aan verspillen, er zijn andere (betere) oplossingen voor: https://www.google.be/search?source=...31.1XXh3BiuXC8
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X