Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandveiligheid zonnepanelen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brandveiligheid zonnepanelen?

Volgens dit artikel zouden zo'n 670.000 huishoudens in Nederland zonnepanelen hebben (eind 2017): https://www.milieucentraal.nl/nieuws...-zonnepanelen/
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik weet niet hoe het zit met electriciens, maar in elk geval is er bij chauffagisten een groot verschil tussen NL en België.
      In België moet een installateur trainings en certificaten hebben vooraleer hij een chauffage mag onderhouden en herstellen.
      In NL is dat veel minder gereglementeerd, en zijn installaties een pak goedkoper.

Hier moeten ook electriciens hun vakbekwaamheid bewijzen om te mogen werken aan een electriciteitskast.
      Als je die foto's in de artikels ziet, dan zie je direct dat die installateurs weinig zin en oog hadden voor kwaliteit.
      Mijn installatie is ook ooit gekeurd, ik weet niet of ze dat in NL doen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        De zonnepanelen ook die in de fik vliegen worden vaak aangelegd onder verantwoording van de woningbouwcoöperaties of bouwaannemers bij koopwoningen waarvan je van mag verwachten dat ze dat uitbesteden aan vakmensen: daar heb je als huurder/koper geen invloed op.
        Zo en wat wil je nu zeggen , Ook daar zitten sjacheraars onder, trouwens de tekst maakt melding dat het veelal aan verkeerde installatie lag en dus vind ik dat vakmensen dan ook hun vak moeten kennen en in die aard uit voeren.
        Als huurder heb je daar geen inpact op, klopt. Juist, Maar als huurder leg je ook wel geen zonnepanelen ?
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Zo en wat wil je nu zeggen , Ook daar zitten sjacheraars onder, trouwens de tekst maakt melding dat het veelal aan verkeerde installatie lag en dus vind ik dat vakmensen dan ook hun vak moeten kennen en in die aard uit voeren.
          Als huurder heb je daar geen inpact op, klopt. Juist, Maar als huurder leg je ook wel geen zonnepanelen ?
          Voor de goede orde Wim, ik ben grote voorstander van zonnepanelen maar nu ik mij daar meer in ben gaan verdiepen en actuele krantenberichten lees zie ik dat ze niet altijd veilig aangelegd worden althans in Nederland. De woning coöperatie bij mij in de wijk is bezig 200 oude woningen compleet in te pakken door nieuwe gevels voor de oude te plaatsen; drie dubbel glas en een nieuw dak met daarin zonnepanelen, deze woningen moeten zogenaamd klimaatneutraal worden en dat voor maar €50.- per maand meer huur. Helaas de aangrenzende 16 (senioren) woningen waarvan wij er sinds kort een van bewonen nemen ze niet mee.
          Last edited by Binnenuit; 26 maart 2019, 10:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            11 miljoen zonnepanelen zijn dan ook geen 11 miljoen woningen voorzien van zonnepanelen, stel per woning
            gemiddeld 11 kom je nog aan 1 miljoen en dan moet je er nog de grootproducenten af trekken.
            Het is toch maar één zonnepaneel (of verbinding naar) dat in de fout gaat en in de fik schiet. Dus toch een "kans" van 21 op 11 miljoen. IMHO.
            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Het is toch maar één zonnepaneel (of verbinding naar) dat in de fout gaat en in de fik schiet. Dus toch een "kans" van 21 op 11 miljoen. IMHO.
              Eéntje is dan weer genoeg om de rest mee in de fik te krijgen natuurlijk...
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

en als ge geen zonnepanelen hebt , en een vonkske uit de schouw dan ....
                ( en ik denk dat er meer branden zijn van een kachel dan ..
                https://www.hln.be/regio/vorselaar/b...dden~a538207f/
                bekijk dat fotoke maar eens

Comment

Working...
                X