Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschrijving tussen dezelfde bank

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    het blijft vooral een broodje aap reactie. [emoji1785]
    Ik vertel enkel wat die man meegemaakt heeft en dat is een van de eerlijkste handelaren dat ik ken of ooit tegengekomen ben.
    Als er vertrouwen is, dan krijg je de goederen zelfs mee zonder te betalen, daarna via overschrijving.
    U weet niet meer dan ik ... maar u gaat ontkennen zonder meer.

Dat is altijd bedrog, volgens de wetgeving op verkoop op afstand mag de handelaar het geld pas innen na verloop van de kijkperiode zoals velen dat noemen ... maar geen enkele past dit toe.
    Wel, ik geloof er ook niks van. Puur broodje aap. Ik ben bankier en kan u dit verzekeren: een overschrijving eens verzonden is onherroepelijk.

Geef eens de naam van die handelaar en van die bank, zodat we dit kunnen checken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Wel, ik geloof er ook niks van. Puur broodje aap. Ik ben bankier en kan u dit verzekeren: een overschrijving eens verzonden is onherroepelijk.
      Hoe komt het dan dat er ooit (onterecht) een betaling op mijn rekening werd gedaan en de bank dit zonder meer terug van mijn rekening haalde?
      Ook mijn ouders hebben dat indertijd eens voor gehad.

Geef eens de naam van die handelaar en van die bank, zodat we dit kunnen checken...
      Geef mij eens de naam van de bank waar u voor werkt, daar wil ik alvast nooit klant zijn want hetgeen u vraagt en wil doen is een inbreuk op de privacy, u heeft niet zomaar het recht om andermans rekeningen ongevraagd te onderzoeken.
      Of ook broodje aap wat u voorstelt?
      Last edited by VerSeg; 14 maart 2019, 11:07.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Dat is heel wat anders. In uw laatste voorbeeld ging het om een rechtzetting van een duidelijke fout. Zie de man die ooit 2 miljard BEF onterecht op zijn rekening kreeg, dat werd ook zonder pardon tegengeboekt.

Comment

Dat is heel wat anders. In uw laatste voorbeeld ging het om een rechtzetting van een duidelijke fout.
          Dus kan toch geld van de rekening verdwijnen?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Neen, geld kan niet van de rekening verdwijnen.
            Een fout kan wel rechtgezet worden. Maar daar zijn erg strikte regels voor. Men is zelfs strafbaar indien men niet meer in staat is om onrechtmatig op de rekening verkregen geld terug te geven.

Comment

...
              Geef mij eens de naam van de bank waar u voor werkt, daar wil ik alvast nooit klant zijn want hetgeen u vraagt en wil doen is een inbreuk op de privacy, u heeft niet zomaar het recht om andermans rekeningen ongevraagd te onderzoeken.
              Of ook broodje aap wat u voorstelt?
              Wie zegt dat ik andermans rekeningen ga onderzoeken?
              Ik wil gewoon de naam van die handelaar weten omdat die blijkbaar veel fantasie heeft, en de naam van die bank wil ik weten, omdat een bank die dergelijke fratsen zou uithalen haar banklicentie niet waardig is.
              Last edited by pol parasol; 14 maart 2019, 12:53.

Comment

Wie zegt dat ik andermans rekeningen ga onderzoeken?
                Hoe ga je onderstaande doen zonder te weten over welke rekening of persoon het gaat?

Je gaf toch zelf aan de gegevens nodig te hebben?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik wil gewoon de naam van die handelaar weten omdat die blijkbaar veel fantasie heeft, en de naam van die bank wil ik weten, omdat een bank die dergelijke fratsen zou uithalen haar banklicentie niet waardig is.
                  Last edited by pol parasol; 14 maart 2019, 12:53.

Comment

Ik denk dat discussies met sommigen gewoon zinloos zijn.

Maar sommigen spuien onzin rond over de banken en ze hebben het zelf nooit meegemaakt, maar het is uit heel betrouwbare bron die niet in twijfel mag getrokken worden.

En daar reageer ik alleen nog op als er onzin wordt verkondigd over de bankwereld.

Trouwens, ik wil die wettekst over visa en paypal ook nog wel eens zien. (Maar doe geen moeite hoor)

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Dit komt van de helpdesk van een bank:

Wij houden xxxxxxxx graag up to date en informeren jullie dan ook graag over de wijziging indien je een overschrijving zou willen annuleren. Het klopt wat xxxxxx onder punt 1. zegt: dergelijke overschrijvingen zijn moeilijk te annuleren.

Wat doe je dan het best: In eerste instantie dien je contact op te nemen met de begunstigde. Kan je de begunstigde niet contacteren of ken je de begunstigde niet dan kan je uitzonderlijk contact opnemen met het xxxxxxxxxxxxxxxx op het nummer 02 xxxxxxx. Belangrijk is dat je binnenbelt met je xxxxxxxx code. Heb je deze code nog niet, bekijk dan zeker het bericht: xxxxxxxxx. Hoe aanmaken?. Als het gaat om een overschrijving naar een xxxxxxxx (nvdr binnen dezelfde bank) rekening kan deze niet meer geannuleerd worden. Indien het een overschrijving naar een andere bank betreft en deze nog niet werd uitgevoerd kunnen wij de dienst betalingen vragen om deze te annuleren. Indien de overschrijving al is uitgevoerd kunnen wij een brief sturen naar de begunstigde bank met de vraag of de begunstigde het geld kan terugstorten. Bij dergelijke aanvragen wordt een kost van 14,99 EUR aangerekend + eventuele kosten van de andere (buitenlandse) bank. Er is ook geen enkele garantie op terugstorting aangezien dit afhankelijk is van de begunstigde. Indien mogelijk contacteer je dus steeds de begunstigde.

Dat dus als je zelf in de fout ging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht

Maar sommigen spuien onzin rond over de banken en ze hebben het zelf nooit meegemaakt, maar het is uit heel betrouwbare bron die niet in twijfel mag getrokken worden.

En daar reageer ik alleen nog op als er onzin wordt verkondigd over de bankwereld.

Trouwens, ik wil die wettekst over visa en paypal ook nog wel eens zien. (Maar doe geen moeite hoor)

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                        Ik volg je helemaal...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                          Mooi dat u zelfkennis krijgt. [emoji106]

U was zelf niet de handelaar, kent hem niet, maar u gaat er wel van uit dat het een bedrieger is dat foefjes wijsmaakt.
                          Echt goed van u. [emoji106]

Wat zou hij eraan hebben om mij zoiets wijs te willen maken?
                          Als je dan toch alles zo goed weet ... leg het eens uit.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Van horen zeggen dus.

Geen idee welk belang die handelaar heeft. Misschien wel om te verklaren waarom hij traag levert.
                            Ik blijf het ongeloofwaardig vinden tot het tegendeel echt bewezen is.
                            Of laat het me anders stellen, als ik een goede journalist zou zijn zou ik dit niet publiceren tot het bewezen is uit andere bronnen.

Stel U eens voor dat dat echt zo zou werken.
                            Ik ga een auto kopen, stort het geld de dag voor ik die ophaal, en direct na de ophaling draai ik die betaling terug. Als dat kon zou het toch veel meer gebeuren zeker, zeker in tijden van internet leveringen etc.
                            Nikon D5 bestellen, betalen met overschrijving en dan gewoon de terugbetaling vragen en rekening sluiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Van horen zeggen dus.

Geen idee welk belang die handelaar heeft. Misschien wel om te verklaren waarom hij traag levert.
                              Van horen zeggen dat het zo is of van vermoeden dat het anders is ... wat is het verschil? [emoji6]

En van traag leveren is daar helemaal geen sprake, is geen online winkel, stuurt geen goederen op en je betaalt pas als de goederen effectief aanwezig zijn.
                              De keuze tussen bankkaarten, deels cash of overschrijven als de limiet van de kaart het niet toelaat.

Waarom zou die daarover liegen?
                              Hij kan daardoor alleen maar klanten verliezen.
                              Maar maakt niet uit, is blijkbaar toch voor niemand van toepassing.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

...
                                Waarom zou die daarover liegen?
                                ...
                                Ja, dat vraag ik me dus ook af...

Comment

Working...
                                X