Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschrijving tussen dezelfde bank

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

Lijkt mij toch eerder een broodje-aap verhaal.
    In ieder geval is het bij BNP P Fortis onmogelijk om een overschrijving te annuleren. En ik vermoed dat het bij andere Belgische banken eender is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Neen, effectief met een overschrijving en het verwonderde mij evenveel dat dit kon.
      Zou mij ook verwonderen Freddy, blijkbaar is het allemaal ook zo simpel niet. https://nl.community.bnpparibasforti...-annuleren-507

Natuurlijk wel opletten dat ze er geen memo datum op zetten, wan deze zijn zo terug ongedaan te maken, maar eenmaal het geld op de rekening
      van de ontvanger staat zal je méér in gang moeten zetten dan wat je zelf kan doen via online betaling.

Comment

Ik weet het, zelf is er geen enkele mogelijkheid om dit te doen.
        Maar die verkoper had het geld op de rekening en dan was het terug weg.
        Hoe het juist verlopen is bij de bank, dat zullen we niet snel weten vrees ik.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik weet het, zelf is er geen enkele mogelijkheid om dit te doen.
          Maar die verkoper had het geld op de rekening en dan was het terug weg.
          Hoe het juist verlopen is bij de bank, dat zullen we niet snel weten vrees ik.
          Probleem kan er volgens mijn schoonzoon wel zijn als de betaler op dat moment dik in het rood staat of zijn limiet te boven gaat,
          dan kan de bank die betaling ongedaan maken, maar is een heel ander verhaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Probleem kan er volgens mijn schoonzoon wel zijn als de betaler op dat moment dik in het rood staat of zijn limiet te boven gaat,
            dan kan de bank die betaling ongedaan maken, maar is een heel ander verhaal.
            Dan zou de betaling in principe niet eens mogen plaatsvinden zou men denken?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Lijkt mij toch eerder een broodje-aap verhaal.
              In ieder geval is het bij BNP P Fortis onmogelijk om een overschrijving te annuleren. En ik vermoed dat het bij andere Belgische banken eender is.
              ik volg. Het lijkt me trouwens heel sterk dat de bank zou oordelen of een betaling terecht is of niet. Broodje-aap-smos.

Comment

Over dat verhaal zou ik graag meer willen weten. Banken intrigeren me altijd - gewoon ook om nog wat beter gewapend te zijn tegen fraude (100% waterdicht zijn is een illusie, maar ik wil daar toch zo dicht mogelijk bij geraken zonder al te veel pijn en moeite).

Dus graag de naam van die bank die dat heeft ongedaan gemaakt (PM mag uiteraard) - ik heb altijd nog plaats op m'n zwarte lijst (libreoffice kan veel rijen aan).

Een tip alvast - als je een bankkaart ontvangt - en dat ding heeft een magnetische strip - wijzig dan altijd de geheime code. Anders - mogelijkheid tot hommeles (dat is bij de enige bank waar de overheid meerderheidsaandeelhouder is die wij nu hebben ten lande - ze mogen ontkennen - ik weet dat het zo is, ik ben zeker - privé kan je meer info krijgen).

Timmer dicht wat mogelijk is - en niet gebruikt wordt. Is 't toch nodig - kan je altijd opendraaien en nadien terug uitzetten.

En ja NFC is gevaarlijk, zelfs al gaat het maar om een paar € - afzetten of een portefeuille kopen die NFC-geshield is, zo veel kosten die niet (ik heb er zo een - van pacsafe - en er zijn nu meerdere merken). Warm aanbevolen!

Alle biometrie gebruiken als bewijs voor akkoord van financiële transacties - het wordt waanzinnig als je dat combineert met het nieuwe identiteitsbewijs - dat NFC aan boord zal hebben - EN uw vingerafdruk. U hoeft geen it-kennis te hebben om de waanzin van die aanbiedingen te begrijpen. Iets wat publiek zichtbaar is of kan gemaakt worden - kan geen bewijs van transactie vormen - kan hoogstens een faktor zijn ter identificatie - als vervanger voor bankrekeningnummer, klantnummer - uid. Veel security-experten zijn die mening toegedaan (tip - volg Brian Krebs - die heeft het regelmatig over ATM-hacking - nog een interessante is Bruce Schneier).

Als ik dan passeer - kan ik meer dan alleen maar wat eurocentjes aftroggelen, ik kan bij velen aanmelden op hun smartphone/tablet (uiteraard heb ik geen ambitie op dat vlak - gelukkig voor jullie). Het strafste is dat een minderjarige met wat smartphonekennis dat gaat kunnen - de drempel om op het slechte pad te gaan wordt alsmaar lager. De meesten klikken dat bij mekaar - of kopen bijna kant en klare dingetjes op de zwarte markt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Het lijkt me trouwens heel sterk dat de bank zou oordelen of een betaling terecht is of niet.
                  Als jij als klant uw bank contacteert om een foutje te corrigeren, dan gaan ze daar waarschijnlijk niets achter zoeken.
                  Als je dat vijf keer op een week doet, dan zullen ze u wel heel snel doorlichten.
                  Als een vreemde (lees nieuwe) klant direct zijn eerste betaling protesteert, dan zal er ook wel een belletje gaan rinkelen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Dan zou de betaling in principe niet eens mogen plaatsvinden zou men denken?
                    Ik zit niet altijd op dezelfde lijn met Verseg (zacht uitgedrukt ) maar hier volg ik hem toch 100%. Waarom zou hij dit hier verzinnen ?
                    Maar het blijft inderdaad vreemd.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ik zit niet altijd op dezelfde lijn met Verseg (zacht uitgedrukt ) maar hier volg ik hem toch 100%. Waarom zou hij dit hier verzinnen ?
                      Maar het blijft inderdaad vreemd.
                      Ik vertel gewoon wat een handelaar meegemaakt heeft, inderdaad niets te verzinnen of bij te winnen.

Trouwens weet niemand hier, waaronder ikzelf, over welke bank het gaat en evenmin of het een Belgische is.
                      Soit, wie het niet interesseert die leest maar een ander topic of reactie. [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Het blijft een broodje aap verhaal, want dit zou willen zeggen dat je het geld van een overschrijving pas na 24 uur (of zelfs 48 uur) als definitief verworven kan beschouwen. Denk maar eens aan al die e-commerce bedrijven die je kan betalen via je bankapp.
                        Ik vermoed dat de betrokken handelaar zijn klantonvriendelijke (goederen niet meteen leveren na betaling) handelswijze wil rechtvaardigen. Maar goed, als de klant daarin trapt en de handelaar in zijn paranoïde gedrag bestendigt dan is er natuurlijk geen probleem. Die man zal natuurlijk nooit flash-betalingen aanvaarden. Ik hoop voor hem dat zijn leveranciers niet dezelfde houding aannemen.
                        Het is wel zo dat er voor cheques (maar niet bankcheques) een krediet onder voorbehoud wordt geboekt waarbij het bedrag pas na 5 of 7 werkdagen definitief is.

Maar terug on topic : een ovs tussen rekeningen van dezelfde bank wordt in de meeste banken quasi-direct uitgevoerd.

Vriendelijke groeten

Peter

Comment

Het blijft een broodje aap verhaal
                          het blijft vooral een broodje aap reactie. [emoji1785]
                          Ik vertel enkel wat die man meegemaakt heeft en dat is een van de eerlijkste handelaren dat ik ken of ooit tegengekomen ben.
                          Als er vertrouwen is, dan krijg je de goederen zelfs mee zonder te betalen, daarna via overschrijving.
                          U weet niet meer dan ik ... maar u gaat ontkennen zonder meer.

Denk maar eens aan al die e-commerce bedrijven die je kan betalen via je bankapp.
                          Dat is altijd bedrog, volgens de wetgeving op verkoop op afstand mag de handelaar het geld pas innen na verloop van de kijkperiode zoals velen dat noemen ... maar geen enkele past dit toe.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Gisteren afgesproken met die persoon, laptop was volledig in orde, overgeschreven via de mobile app en een paar seconden later stond het al op z'n rekening...
                            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

het blijft vooral een broodje aap reactie. [emoji1785]
                              Ik vertel enkel wat die man meegemaakt heeft en dat is een van de eerlijkste handelaren dat ik ken of ooit tegengekomen ben.
                              Als er vertrouwen is, dan krijg je de goederen zelfs mee zonder te betalen, daarna via overschrijving.
                              U weet niet meer dan ik ... maar u gaat ontkennen zonder meer.

Dat is altijd bedrog, volgens de wetgeving op verkoop op afstand mag de handelaar het geld pas innen na verloop van de kijkperiode zoals velen dat noemen ... maar geen enkele past dit toe.
                              Aan de anderen (Verseg heeft zijn eigen wetboek), de handelaar mag wel innen vooraleer de klant het goed heeft ontvangen. De klant kan wel binnen de 14 dagen zijn verkoop herroepen.

« Terugbetaling

De verkoper moet binnen de 14 dagen nadat hij op de hoogte is van uw beslissing om de koop te herroepen, de ontvangen betalingen inclusief leveringskosten terugbetalen.

Hij mag hiermee wachten tot de goederen terugbezorgd zijn of een bewijs van verzending is overgemaakt. »

U hebt het recht de ontvangen goederen te keuren zoals u dat in de winkel zou doen.

Kleding mag u passen. U mag de ontvangen goederen testen maar niet gebruiken of aanpassen aan uw wensen (vb. het installeren van spelletjessoftware op een pc).
                              U kunt aansprakelijk gesteld worden voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de goede werking van de goederen vast te stellen.

Het recht om de goederen te keuren betekent niet dat de verkoper u niet zou mogen vragen om op voorhand te betalen

Vriendelijke groeten

Peter
                              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Aan de anderen (Verseg heeft zijn eigen wetboek), de handelaar mag wel innen vooraleer de klant het goed heeft ontvangen. De klant kan wel binnen de 14 dagen zijn verkoop herroepen.
                                Als ik het verkeerd heb, dan mag je daar ook gewoon op wijzen zonder hoog van de toren te blazen hoor.
                                Heb inderdaad even twee zaken door elkaar gehaald.
                                Het zijn de voorwaarden bij betaling met Paypal of Visa waar ze in principe het bedrag mogen reserveren tot de herroepingsperiode door is, daarna pas echt ontvangen.
                                Tenzij dit ondertussen ook weer veranderd is.
                                En ook voor verkoop buiten de onderneming zijn de regels anders dan via internet.
                                Last edited by VerSeg; 14 maart 2019, 10:39.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X