Re: Ebike beveiligen
Ik weet niet of het zo erg ook in de Belgische steden is, maar in Amsterdam en Utrechts zijn de binnensteden een verzamelplaats van fietsschroot: aan elke brugleuning of paal hangen tientallen fietsen en die mogen van mij allemaal gestolen worden.
Veel betere is het geregeld in Eindhoven met in het centrum bewaakte fietsenkelders waar je veilig en gratis je fiets kan stallen, dit vooral om auto's uit het winkelcentrum te weren. Fietsen aan paaltjes of tegen puien in de binnenstad worden verwijderd en kunnen voor een fikse boeten opgehaald worden. Rondom het station staan wel duizenden fietsen (schroot) rommelig gestald, maar daar komen binnen enkele jaren grote fietsenkelders/ torens. Steden moeten dus meer prioriteit geven aan goede en veilige bereikbaarheid met bewaakte stallingen voor fietsen in hun binnensteden, dat zal veel meer van hun inwoners stimuleren om de fiets te nemen. Een goed infrastructuur zal het aantal fietsendiefstallen doen afnemen.
Ik weet niet of het zo erg ook in de Belgische steden is, maar in Amsterdam en Utrechts zijn de binnensteden een verzamelplaats van fietsschroot: aan elke brugleuning of paal hangen tientallen fietsen en die mogen van mij allemaal gestolen worden.
Veel betere is het geregeld in Eindhoven met in het centrum bewaakte fietsenkelders waar je veilig en gratis je fiets kan stallen, dit vooral om auto's uit het winkelcentrum te weren. Fietsen aan paaltjes of tegen puien in de binnenstad worden verwijderd en kunnen voor een fikse boeten opgehaald worden. Rondom het station staan wel duizenden fietsen (schroot) rommelig gestald, maar daar komen binnen enkele jaren grote fietsenkelders/ torens. Steden moeten dus meer prioriteit geven aan goede en veilige bereikbaarheid met bewaakte stallingen voor fietsen in hun binnensteden, dat zal veel meer van hun inwoners stimuleren om de fiets te nemen. Een goed infrastructuur zal het aantal fietsendiefstallen doen afnemen.
Comment