Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie is er al in New York geweest ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Waar haal jij al die nonsens vandaan ? (Ha ja natuurlijk, het is een melding van Nete, dus die moeten we counteren )

Om te beginnen is het een Europese IBAN rekening. Ponden komen er bij mij gewoon niet aan te pas.
    Ik heb zo'n (standard) rekening geopend, een GRATIS prepaid VISA aangevraagd (met chip en zelfs contactloos betalen), ik zet er euro's op via mijn Beobank VISA (zo verdien ik er zelfs nog 1% aan !) en zet die dan om naar dollars zonder één eurocent kosten (tot 5000 euro per maand dacht ik) en aan de officiële koers die ik op dat moment bv. ook zie bij BinckBank. Ik doe dan aankopen rechtstreeks in dollars in de States zonder wisselkosten en andere kredietkaart kosten die anders toch al enkel procenten wegvreten.
    Uiteindelijk heb ik die kaart al tijdens ons laatste bezoek bij mijn zoon continu gebruikt, het enige dat ik aangerekend gekregen heb is 3 dollar voor een geld opname aan een bankautomaat.
    Tenslotte heb ik bij die kaart geen verzekering van doen, een kredietkaart dient bij mij in de eerste plaats om betalingen mee te doen.

In de UK is het ook interessant omdat je dan euro's kan omzetten in Britse ponden en er ter plaatse aankopen kan mee doen. Voor nog andere niet euro munten heb ik het nog niet opgezocht.

Hier staat het nochtans vrij duidelijk. https://www.revolut.com/our-pricing-plans

Ze hebben ook een sublieme smartphone app, je ziet echt enkele seconden na een aankoop al het aangepaste saldo.

Ik heb dit medegedeeld omdat het voor reizigers buiten de EU zéér interessant kan zijn, dus graag weer geen eindeloze discussie !
    Stop met dat doemdenken en lees eerst eens de volledige inhoud alvorens te overreageren omdat de reactie van mij komt.[emoji42]

Er staat toch “in de toekomst” en “na de Brexit” en is een vraagstelling.

Eens de Brexit is de UK geen land meer binnen de EER, geen nonsens.
    Of ze er (nu) echt uitstappen laat ik even terzijde ... da’s weer een politieke kwestie, maar indien wel dan heb je vanaf dan bij hun ook geen rekening meer binnen de EER (ook geen nonsens).

De bankkosten worden berekend naar landen binnen de EER of buiten de EER, niet naar landen binnen of buiten Europa ... tekst komt letterlijk van de website van een bank (ook geen nonsens).
    Indien de banken en/of politiek na een Brexit geen uitzondering maken voor de UK, dan zal dat inderdaad geld gaan kosten als naar een land buiten de EER.

En wat de verzekering betreft identiek ... geen zelfde bescherming bij eventuele faling van de bank.
    En bij andere klachten kan je ook in het Engels gaan procederen en niet volgens Belgisch recht.

En zoveel winst maakt men (persoonlijke mening) ook niet tenzij men ginder een klein fortuin uitgeeft met VISA of daar regelmatig vertoeft, voor mij toch niet de moeite om er voor eenmalig gebruik nog een bank en/of kaart bij te nemen.
    Betaal ik ginder 1000€ met de kaart, dan kost me dat hoogstens 16€, neem ik eerst deze kaart extra er bij dan kost het me 8€.
    Voor 8€ winst op een reis naar Amerika doe ik die verandering alvast niet, maar dat is ieder zijn ding ... men kan ook elke cent in twee bijten, al blijft men dan misschien beter thuis.
    Last edited by VerSeg; 26 februari 2019, 03:18.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Wie is er al in New York geweest ?

En hier gaan we weer, nochtans in #15:

Ik heb dit medegedeeld omdat het voor reizigers buiten de EU zéér interessant kan zijn, dus graag weer geen eindeloze discussie !
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
        Mocht je zowel Empire State Building als het Rockefeller Center doen, doe dan Empire State Building bij valavond zodat je geleidelijk de stad ziet oplichten terwijl Rockefeller Center ideaal is bij daglicht omdat je van daaruit Central Park ziet.

Goedkoop alternatief voor een boottocht langs het vrijheidsbeeld: neem de gratis ferry naar Staten Island, dan ga je vrij dicht langs het Vrijheidsbeeld en bij aankomst aan Staten Island stap je dadelijk op de ferry terug. Vooral tof in de namiddag als je al moe gewandeld bent en een uurtje zitten wel welkom is.

Museum of natural history zeker doen.
        Wij hebben het eigenlijk net andersom aangepakt.
        Eerst Empire State in de namiddag en dan naar de Top of the Rock als het donker is.
        Vanop Empire State kijk je "op alles neer" terwijl je vanop de Rockefeller Tower meer "tussen" de gebouwen staat.
        Ik heb daar een long exposure foto gemaakt van Empire State en die hangt thuis als een drieluik canvas tegen de muur.

Let wel: ik had een statief mee, maar mocht dit niet op volledige grootte gebruiken, dus heb mijn foto's gemaakt zonder de poten uit te trekken en het statief op kleinste stand op een balkon te plaatsen en dan nog kreeg ik afkeurende blikken van de bewakers maar het werd wel oogluikend toegelaten. Ik weet niet in hoeverre dit momenteel nog het geval is.

Verder is een vlucht met de helicopter boven Manhattan uiteraard aan te raden maar wel vrij duur.
        Ervaringstip: probeer tijdens zo'n vlucht vooral te genieten en niet om teveel foto's te maken want door de continue trilling van de helicopter en het gekleurde glas vallen deze achteraf gezien toch tegen.

Bob

Comment

Ik moet eerlijk zijn, ik snap het voordeel niet tov een gewone goede creditkaart.
          Best is om gewoon daarmee je aankopen te betalen, dan vallen de kosten dik mee.
          Cash geld afhalen in het buitenland kost altijd wel wat, dus best 1-2 keer deftige som opnemen.

In de VS is het niet altijd mogelijk om cash te betalen, dus wat papiergeld heb je wel nodig.
          In Ijsland begin deze maand heb ik gewoon ALLES met de creditcard betaald. Ik heb het ijslands geld gewoon niet vastgehad en gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik moet eerlijk zijn, ik snap het voordeel niet tov een gewone goede creditkaart.
            Cash geld afhalen in het buitenland kost altijd wel wat, dus best 1-2 keer deftige som opnemen.

In de VS is het niet altijd mogelijk om met kaart te betalen, dus wat papiergeld heb je wel nodig.
            In Ijsland begin deze maand heb ik gewoon ALLES met de creditcard betaald. Ik heb het ijslands geld gewoon niet vastgehad en gezien.
            Bij vorige bezoeken gebruikte ik mijn gewone Beobank kredietkaart en was ik de cashback méér dan kwijt aan wisselkoerskosten alleen al. En steeds de vraag bij elke betaling of je in euro's of in dollars wil betalen...
            Je zal er wel niet rijk van worden, maar ik vind het een zeer handig betaalmiddel. Moest het nu geld kosten om zo'n rekening te openen of te gebruiken zou ik ook twee keer nadenken.
            Ze heeft me echt geen eurocent gekost, wat Verseg (die er geen heeft denk ik) ook beweert. Er is tenslotte nog altijd een verschil tussen kosten die "dik meevallen" en géén kosten (behalve geld uit de muur halen)

Heb je eens gekeken naar de wisselkoersverliezen met je gewone kredietkaart in Ijsland ?

Ik denk dat de lezer zelf wel zal uitmaken of zo'n kaart interessant is voor hem/haar.
            Last edited by nete; 26 februari 2019, 14:37.

Comment

Dit hier ?

te zien in dit .
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Die maak jij door niet te verdragen dat ik iets toevoeg wat ook interessant kan zijn.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ze heeft me echt geen eurocent gekost, wat Verseg (die er geen heeft denk ik) ook beweert.
                  Ik heb de tarieven op hun site geraadpleegd voor mijn eerder antwoord en zo heb ik u ook geantwoord.
                  De kaart kost 6€ voor aanmaak en bezorging en 2€ per jaar ... tenzij de bank voor u persoonlijk een uitzondering maakt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik heb de tarieven op hun site geraadpleegd voor mijn eerder antwoord en zo heb ik u ook geantwoord.
                    De kaart kost 6€ voor aanmaak en bezorging en 2€ per jaar ... tenzij de bank voor u persoonlijk een uitzondering maakt.
                    Hier staat het nochtans vrij duidelijk. https://www.revolut.com/our-pricing-plans en nu case closed, het is toch hopeloos...

Comment

Hier staat het nochtans vrij duidelijk. https://www.revolut.com/our-pricing-plans en nu case closed, het is toch hopeloos...
                      Gratis rekening en “virtuele” kaart omdat Revolut vooral een digitale bank is, dat klopt ... voor de “fysieke” kaart staat er dit op hun website:

De fysieke kaart heeft men wel nodig om in een winkel te betalen of voor geldafname aan een automaat.
                      Met de virtuele kaart kan men enkel online aankopen doen.

Corrigeer me gerust als dit niet op hun website staat ... al ben ik vrij zeker dat de link deze is van Revolut zelf en de screenshot daar genomen werd.
                      Ook op andere websites en bij reviews door gebruikers zie ik dat men 6€ moet betalen voor de “fysieke” kaart, al is dat geen hoog bedrag.

Mvg,
                      Last edited by VerSeg; 27 februari 2019, 00:58.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Mits de vaste kost gelijk blijft voor een klein bedrag of een groot bedrag, is het inderdaad interessanter meteen een groter bedrag af te halen. [emoji106]

Volgens de website van ING is geld afhalen buiten Europa echter goedkoper met de gewone bankkaart dan met een klassieke kredietkaart.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Volgens de website van ING is geld afhalen buiten Europa echter goedkoper met de gewone bankkaart dan met een klassieke kredietkaart.
                          https://www.ing.be/nl/retail/my-life.../paying-abroad
                          Dit is overigens zo voor iedere bank.
                          Effectief betalen buiten Europa is dan weer voordeliger met een creditcard.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Dit is overigens zo voor iedere bank.
                            Effectief betalen buiten Europa is dan weer voordeliger met een creditcard.
                            Klopt volledig. [emoji106]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Working...
                            X