Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed Apple alternatief voor VLC player gezocht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goed Apple alternatief voor VLC player gezocht.

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Waarom kopen jullie dan mac- en andere vrucht-infrastruktuur ? Ik ga geen oordeel vellen over OS, maar ben dan wel benieuwd warom je sorry, een duurder ysteem koopt om er uiteindelijk een andere OS op te draaien ? Voor mij klinkt dit absurd, gek.
    Je beseft uiteraard pas na een tijdje gebruik dat je er niet aan kan wennen.... Dan moet je ofwel erbij neerleggen of verkopen of Windows opzetten....

    Comment


    • #17
      Re: Goed Apple alternatief voor VLC player gezocht.

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Er zijn anders weinig laptops die een even goed scherm hebben.
      Voor mij toch een struikelblok, ook al zijn de andere specificaties goed.
      ...Microsoft Surface Book 2 zou een goed alternatief kunnen zijn...
      Wel even duur voor wat je krijgt...

      Comment


      • #18
        Re: Goed Apple alternatief voor VLC player gezocht.

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        ...Microsoft Surface Book 2 zou een goed alternatief kunnen zijn...
        Wel even duur voor wat je krijgt...
        Inderdaad zijn die ook goed, maar eveneens niet goedkoop.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Goed Apple alternatief voor VLC player gezocht.

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Waarom kopen jullie dan mac- en andere vrucht-infrastruktuur ? Ik ga geen oordeel vellen over OS, maar ben dan wel benieuwd warom je sorry, een duurder ysteem koopt om er uiteindelijk een andere OS op te draaien ? Voor mij klinkt dit absurd, gek.
          het is niet omdat de software op geen ruk trekt en niet gebruiksvriendelijk is dat de hardware niet goed is
          kwestie hardware is alles goed op elkaar afgesteld dus waarom dan niet om er meer gebruiksvriendelijkere en betere/handigere software op te zetten?
          dus ik vind dat totaal niet absurd klinken

          Comment


          • #20
            Re: Goed Apple alternatief voor VLC player gezocht.

            Heel raar, ik, ben destijds ook overgestapt van Windows naar Apple. Maar heb totaal geen problemen ondervonden met de overstap.
            Ik vind het zelfs gebruiksvriendelijker dan Windows. En ja, ik werk ook nog met Windows hoor. Ik ben geen hater geworden.
            Ik heb tot nu toe maar één programma wat niet werkt onder Apple, voor mij dan hè. :-)
            En na augustus heb ik dat niet meer nodig.

            PS: Duur?? Dat weet ik niet, ik werk nu al weer 10 jaar op deze iMac. En werkt nog als een trein. Ook nog met CC2019.
            Oké, mss niet zo snel als met een huidig exemplaar. Maar vroeger kocht ik om de drie jaar een nieuwe PC.
            Last edited by rufus1964; 27 februari 2019, 07:32.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #21
              Re: Goed Apple alternatief voor VLC player gezocht.

              Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
              het is niet omdat de software op geen ruk trekt en niet gebruiksvriendelijk is dat de hardware niet goed is
              kwestie hardware is alles goed op elkaar afgesteld dus waarom dan niet om er meer gebruiksvriendelijkere en betere/handigere software op te zetten?
              dus ik vind dat totaal niet absurd klinken
              Ik neem het risico om er alweer een mac vs windows discussie van te maken.
              Maar vind je nu zelf niet dat je gigantisch aan't overdrijven bent? "trekt op geen ruk", "niet gebruiksvriendelijk"....

              van alle taken die ik de laatste 10 jaar op mijn windows pc heb moeten doen,
              is er maar 1tje waarmee ik het moeilijker had op mijn mac namelijk COBOL programmeren...
              maar goed dat heb ik al 9 jaar niet meer nodig gehad....

              Huidige macbook is 10 jaar oud, maar heeft wel een geheugenupdate + SSD schijf gekregen...
              Ondertussen nog steeds de beste touchpad waar ik ooit mee gewerkt heb, beter dan de touchpad om mijn vrouw haar recentere macbook pro.

              Maar ik ben op dat vlak vrij flexibel.
              Of ik nu morgen op linux, mac os of windows moet werken.... veel verschil zal dat niet maken.

              kortom:
              Ik vind weinig verschil in gebruiksvriendelijkheid tussen windows & macOS....
              En veel hangt af van eigen ingesteldheid.
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #22
                Re: Goed Apple alternatief voor VLC player gezocht.

                Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                het is niet omdat de software op geen ruk trekt en niet gebruiksvriendelijk is dat de hardware niet goed is
                kwestie hardware is alles goed op elkaar afgesteld dus waarom dan niet om er meer gebruiksvriendelijkere en betere/handigere software op te zetten?
                dus ik vind dat totaal niet absurd klinken
                Software op geen ruk trekken ?
                Is mij nog niet opgevallen na 16 jaar Apple.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #23
                  Re: Goed Apple alternatief voor VLC player gezocht.

                  Zelf ruim 7 jaar geleden overgestapt op iMac. De eerste twee weken zag ik het zodanig weinig zitten dat hij hier 2 weken gestaan heeft.... mijn dochter was er meteen mee weg. De leeftijd zeker ?
                  Mijn enige probleem is dat ik niet kan wennen aan MSword, ik werk nog met het (in mijn ogen superieure) systeem als WP (Corel). Ik heb daarvoor destijds parallels gebruikt om de windows versie daarvan (ik vind geen OS-versie) te draaien op de Mac. Vervolgens er na mijn pensioen terug af gegooid want ik heb toch bijna geen tekstverwerker meer nodig. Voor die enige keer gebruik ik mijn (stokoude) XP-Windows (jawel, no kidding). Helaas is mijn Mac één uit de reeks die koelproblemen had, dus dat wordt binnenkort iets anders maar dat "anders" wordt zo goed als zeker weer een iMac.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Goed Apple alternatief voor VLC player gezocht.

                    @TS : alle belangrijke apps, waaronder dus ook VLC, zijn zowel voor Mac OS als voor Windows beschikbaar (op een paar uitzonderingen na).
                    Werk al op Mac sinds 1999 en heb vorig jaar eventjes de overstap gedaan naar Windows en Android. Na 6 maanden toch niet kunnen aan wennen (ik heb Mac OS en iOS in de vingers en met Windows en Android ging alles bij mij 10 keer trager, ik moest echt constant zoeken hoe ik iets moest doen).

                    Kwestie van gewoonte, veronderstel ik, maar ik raakte serieus gefrustreerd van Windows. Kon er ook alles op doen, maar 't voelde precies aan alsof ik voor alles een omweg moest maken. Was meer bezig met vechten tegen het OS dan met m'n werk.
                    Enfin, smaken verschillen (mijn vriendin zweert bij Windows en Android ), maar voor mij dus duidelijk Apple...

                    @TS : VLC werkt super op Mac !
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #25
                      Re: Goed Apple alternatief voor VLC player gezocht.

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      Ik heb daarvoor destijds parallels gebruikt om de windows versie daarvan (ik vind geen OS-versie) te draaien op de Mac. Vervolgens er na mijn pensioen terug af gegooid want ik heb toch bijna geen tekstverwerker meer nodig.
                      Er is wel degelijk een Office versie voor de Mac.
                      Maar ja, je hebt het niet meer nodig.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment

                      Working...
                      X