Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het klimaat.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het klimaat.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Als meer mensen de auto laten staan, dan kost het onderhoud van die banen nog steeds evenveel.
    En wie gaat dat betalen denk je?
    Inderdaad ... de Belg.

    Het enige dat bij mensen een beetje helpt is belonen, niet straffen.
    Men betaalt zijn auto 100%, idem voor de BIV, verkeersbelasting en verzekering ... dat men nu rijdt of niet.
    Als ze toch 100% moet betalen, dan willen ze daarvan ook gebruik maken ... al zijn er nu al veel beperkingen.

    Zoek een systeem dat men veel minder betaalt als men veel minder rijdt en het heeft een positieve impact.
    Maar dat gaan ze NOOIT doen want de kassa moet gevuld worden en dat is wat primeert.

    En openbaar vervoer promoten?
    Neen hoor ... de mensen die nu tot aan het station rijden om de trein te nemen worden daartoe op veel plaatsen meer en meer belet door ofwel alle parkings weg te nemen of onbetaalbaar te maken. [emoji56]
    Volledig mee eens.

    Het ENIGE dat telt in dat klimaatcircus (dat is wat de regeringen er van maken): hoe kunnen we de vermindering van inkomsten door minder verbruik van fossiele brandstoffen opvangen door verhoging van andere pestbelastingen.

    Neem nu de VREG: als ze hun zin krijgen van de raad van state dan worden mensen met zonnepanelen binnenkort serieus gestraft omdat ze bijdragen aan het milieu.
    Hun teller zal niet meer terugdraaien (wat er op neer komt dat ze hun zelf opgewekte stroom in feite aan de actuele prijs "verkopen" aan het net), neen, ze gaan mogen netvergoeding betalen op ELKE kWh die ze van het net afhalen.
    De zelf opgewekte stroom mogen ze voor het grootste gedeelte wel GRATIS op het net steken zodat die een paar straten verder kan verkocht worden aan volle prijs.

    Volgende stap zal dan wel zijn dat ze ook netvergoeding gaan vragen op de kWh's die je GRATIS OP het net plaatst, want ja, je gebruikt het net ook daarvoor.

    Dat neigt eerder naar oplichting...
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Het klimaat.

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Volgende stap zal dan wel zijn dat ze ook netvergoeding gaan vragen op de kWh's die je GRATIS OP het net plaatst, want ja, je gebruikt het net ook daarvoor.

      Dat neigt eerder naar oplichting...
      Dat zit al in hun laatste voorstel. [emoji1785]
      En betalen volgens aansluitvermogen is bedoeld om te betalen zelfs al gebruik je het net niet (batterij).
      Ik heb ooit een discussie gehad met de VREG en hun antwoord was duidelijk “Het lijkt ons correct dat iedereen evenveel betaalt, het is niet eerlijk dat wie geen panelen heeft moet betalen voor zijn elektriciteit”.
      Die hebben ook wel niet geïnvesteerd hé. [emoji1785]

      Ook vermelden ze dat het niet kan dat leveranciers minder verdienen omdat mensen minder afnemen, hun inkomen moet gegarandeerd blijven.

      Zal dat ook eens tegen mijn baas zeggen ... ik lever geen werk meer maar mijn inkomen moet gegarandeerd worden. [emoji56]

      Geld is altijd het enige dat telt en liefst ontvangen zonder iets te geven.
      Banditisme!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Het klimaat.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Volledig mee eens.

        Het ENIGE dat telt in dat klimaatcircus (dat is wat de regeringen er van maken): hoe kunnen we de vermindering van inkomsten door minder verbruik van fossiele brandstoffen opvangen door verhoging van andere pestbelastingen.

        Neem nu de VREG: als ze hun zin krijgen van de raad van state dan worden mensen met zonnepanelen binnenkort serieus gestraft omdat ze bijdragen aan het milieu.
        Hun teller zal niet meer terugdraaien (wat er op neer komt dat ze hun zelf opgewekte stroom in feite aan de actuele prijs "verkopen" aan het net), neen, ze gaan mogen netvergoeding betalen op ELKE kWh die ze van het net afhalen.
        De zelf opgewekte stroom mogen ze voor het grootste gedeelte wel GRATIS op het net steken zodat die een paar straten verder kan verkocht worden aan volle prijs.

        Volgende stap zal dan wel zijn dat ze ook netvergoeding gaan vragen op de kWh's die je GRATIS OP het net plaatst, want ja, je gebruikt het net ook daarvoor.

        Dat neigt eerder naar oplichting...
        Als Belg zijn we wel beschermd tegen dergelijke nonsens-praktijken.
        Indien er een voor ons slechte uitspraak komt, dan moeten 'en block' naar het grondwettelijk hof toe stappen. Onze ministers hebben indertijd zaken besloten en bij wet vast gelegd en dat kan je niet zomaar verbreken of terzijde leggen.
        Misschien moeten we ons daar meer op richten en voorbereiden in de plaats van ons dik te maken in iets waar we toch geen vat op hebben.
        Trouwens de Raad van State geef slechts een advies. Dat kan gevolgd of genegeerd worden.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • Het klimaat.

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Als Belg zijn we wel beschermd tegen dergelijke nonsens-praktijken.
          Indien er een voor ons slechte uitspraak komt, dan moeten 'en block' naar het grondwettelijk hof toe stappen. Onze ministers hebben indertijd zaken besloten en bij wet vast gelegd en dat kan je niet zomaar verbreken of terzijde leggen.
          Misschien moeten we ons daar meer op richten en voorbereiden in de plaats van ons dik te maken in iets waar we toch geen vat op hebben.
          Trouwens de Raad van State geef slechts een advies. Dat kan gevolgd of genegeerd worden.
          En wat doen de Belgen echt?
          Inderdaad ... een ander zal dat wel doen denken ze.
          Eens het er op neerkomt, dan ziet of hoort ge de meesten niet meer.
          Vooral dat de meesten geen panelen hebben en er zich geen knijt van aantrekken.
          We zitten gewoon in de minderheid.

          En de VREG stapt ook naar het Grondwettelijk hof, met alle nutsmaatschappijen achter hun.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het klimaat.

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Als Belg zijn we wel beschermd tegen dergelijke nonsens-praktijken.
            Indien er een voor ons slechte uitspraak komt, dan moeten 'en block' naar het grondwettelijk hof toe stappen. Onze ministers hebben indertijd zaken besloten en bij wet vast gelegd en dat kan je niet zomaar verbreken of terzijde leggen.
            Misschien moeten we ons daar meer op richten en voorbereiden in de plaats van ons dik te maken in iets waar we toch geen vat op hebben.
            Trouwens de Raad van State geef slechts een advies. Dat kan gevolgd of genegeerd worden.
            Normaal gezien wel doch contractbreuk is reeds gepleegd door onze regering enkele jaren terug
            Ons is indertijd een belofte gedaan van een levenslange terugdraaiende teller, die belofte is gebroken
            Tevens hebben ze een taks ingevoerd zodat de zonnepaneeleigenaren extra moeten betalen om gratis elektriciteit op het net te steken die hun weer extra verkopen
            Dus grotendeels is het voordeel van zonnepanelen al redelijk in de kiem gesmoord, dankzij beslissingen waar indertijd geen sprake van was.

            En de Belgen samen op straat komen, dat is niet meer van deze tijd hoor
            Indertijd op mijn vorig werk ook, niet tevreden maar als een er sprake was om daar iets aan te doen was men al bang dat ze een dag hun loon niet zouden hebben omdat ze dan hun lening niet kunnen afbetalen.
            Gelukkig hebben indertijd onze (over)grootouders veel op straat gekomen anders zouden we nu niet hebben wat we hebben
            Velen zijn dit vergeten, als je als gewone mens iets wil moet je er voor de 100% voor gaan en anders gewoon ja knikken

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Het klimaat.

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Normaal gezien wel doch contractbreuk is reeds gepleegd door onze regering enkele jaren terug
              Ons is indertijd een belofte gedaan van een levenslange terugdraaiende teller, die belofte is gebroken
              Een belofte is geen contract.

              Hoe weet je dat een politieker liegt? Als zijn lippen bewegen....

              Comment


              • Re: Het klimaat.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Een belofte is geen contract.

                Hoe weet je dat een politieker liegt? Als zijn lippen bewegen....
                In mijn leven is een gesproken belofte iets waaraan ik me hou

                En dat van die politiekers kan ik alleen maar mee instemmen, goed verwoord
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Re: Het klimaat.

                  ik zag net een programma op canvas gepresenteerd door Kobe Ilsen ivm een vgl van het verkeer in Liberia en Singapore in vgl met Belgie....dan weet ge het wel zeker....

                  In Liberia rijden ze met oude vervuilende roestbakken en Singapore de grootste en duurste (en meest vervuilende ) ter wereld....Zolang de snaren niet gesteld worden over de ganse wereld gaat het
                  niet echt uitmaken of wij nu zonnepanelen, afval sorteren ed doen....er moet absoluut een globaal plan van aanpak komen...en wie gaat dat organiseren....al die zakkenvullers ...ach...
                  ik ga ermee stoppen het heeft geen zin....
                  https://fredor2.wixsite.com/my-site

                  Comment


                  • Re: Het klimaat.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Een belofte is geen contract.

                    Hoe weet je dat een politieker liegt? Als zijn lippen bewegen....
                    In de omschrijving van mijn energiecontract staat anders duidelijk het terugdraaien van de teller vermeld.
                    Dat lijkt me dan geen belofte maar een contractuele verbintenis.
                    Probleem is wel dat niet de energieleverancier de telleropname doet, maar Fluvius en die kan tellerstanden manipuleren. [emoji107]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het klimaat.

                      Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                      ik zag net een programma op canvas gepresenteerd door Kobe Ilsen ivm een vgl van het verkeer in Liberia en Singapore in vgl met Belgie....dan weet ge het wel zeker....

                      In Liberia rijden ze met oude vervuilende roestbakken en Singapore de grootste en duurste (en meest vervuilende ) ter wereld....Zolang de snaren niet gesteld worden over de ganse wereld gaat het
                      niet echt uitmaken of wij nu zonnepanelen, afval sorteren ed doen....er moet absoluut een globaal plan van aanpak komen...en wie gaat dat organiseren....al die zakkenvullers ...ach...
                      ik ga ermee stoppen het heeft geen zin....
                      Gelijk over gans de wereld? Zover moet je niet kijken, het lukt hier in Vlaanderen zelfs niet. Bussen die in Antwerpen niet binnen mogen worden naar een andere plaats in Vlaanderen gestuurd. Enz...

                      --
                      mlap.
                      T.T.

                      Comment


                      • Re: Het klimaat.

                        Ik las daarstraks dat het leger overweegt om nieuw rollend materieel te kopen , dat zullen wel heel milieuvriendelijke voertuigen worden
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • Re: Het klimaat.

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Ik las daarstraks dat het leger overweegt om nieuw rollend materieel te kopen , dat zullen wel heel milieuvriendelijke voertuigen worden
                          Hopelijk passen de passagiers er ditmaal dan wel in

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Re: Het klimaat.

                            Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                            ik zag net een programma op canvas gepresenteerd door Kobe Ilsen ivm een vgl van het verkeer in Liberia en Singapore in vgl met Belgie....dan weet ge het wel zeker....

                            In Liberia rijden ze met oude vervuilende roestbakken en Singapore de grootste en duurste (en meest vervuilende ) ter wereld....Zolang de snaren niet gesteld worden over de ganse wereld gaat het
                            niet echt uitmaken of wij nu zonnepanelen, afval sorteren ed doen....er moet absoluut een globaal plan van aanpak komen...en wie gaat dat organiseren....al die zakkenvullers ...ach...
                            ik ga ermee stoppen het heeft geen zin....
                            Ik vrees dat je gelijk hebt, ik heb het programma ook gezien. Iemand zond me onlangs een hallucinant filmpje met de boodschap dat 95% van de plasticvervuiling in zee (iets waar we op korte termijn wél iets kunnen aan doen) wordt gebracht door slechts enkel 10 rivieren, 8 ervan lopen in China. Ik ga mijn milieubewustzijn niet over de haag gooien, zeker niet. Heeft dat effect op globale schaal ? Zeker niet. Maar ik wou ook dat ze stopten met proberen om me een mea-culpa gevoel aan te praten.

                            Comment


                            • Re: Het klimaat.

                              Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                              Gelijk over gans de wereld? Zover moet je niet kijken, het lukt hier in Vlaanderen zelfs niet. Bussen die in Antwerpen niet binnen mogen worden naar een andere plaats in Vlaanderen gestuurd. Enz...

                              --
                              mlap.
                              T.T.
                              Tja, de cruiseschepen mogen wel nog binnen. En dieseltreinen van de NMBS mogen ook nog binnen in Antwerpen. Dat ze beginnen om in Antwerpen zelf eens rechtlijnig te zijn. Denk je dat die Euro 1 zijn? Een diesel locomotief van de jaren '50?

                              Comment


                              • Re: Het klimaat.

                                Het is eenvoudig: we hebben globaal CO2 noodplan nodig dat even drastisch is als het noodplan nu voor het coronavirus. Voor een virus kan men snel een wereldwijd noodplan activieren, voor CO2 niet, ttz nog niet, maar het kan er plots komen als ze eindelijk beseffen hoe laat het is. En waarschijnlijk is het dan zelfs al te laat. Of hoe 2 even gevaarlijke zaken op 2 totaal verschillende manieren aangepakt worden. Begrijpe wie kan.

                                Comment

                                Working...
                                X