Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Robbers van autodeuren dichtgevroren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Robbers van autodeuren dichtgevroren

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    Haardroger...
    Op de plaats dat TS aangeeft zal dat toch wel redelijk moeilijk gaan.
    Het verwondert me wel dat net die rubber aanvriest, maar vocht en koude komt natuurlijk overal.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken
      Blijkbaar is silicone spray dan toch de beste oplossing

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Hier silicone spray, geen problemen om deuren open te krijgen. Ik spuit de spray wel niet direct op de rubbers zelf, maar op een doekje waarmee ik dan die rubbers inwrijf.

Niet met de auto naar de carwash gaan zolang het vriest helpt ook

Comment

Valma Rubber spray - 250ml. Rubber Spray van Valma beschermt uw deurrubbers tegen vastvriezen, uitdrogen en verkleuren.De spray is dus geschikt voor...

en zo zijn er vele te koop, waarschijnlijk op basis vaseline en/of siliconen

Comment

Bij den Aldi en Lidl staan een paar keer per jaar spuitbusjes siliconenspray in de aanbieding, die geven hetzelfde resultaat (bij den Action hebben ze ook altijd siliconenspray).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Kan je vinden bij de meeste auto centers en grote warenhuizen waar ze wat producten verkopen voor wagens of bij de garagist.
              Hubo, Brico, Auto 5, Brezan, garages, ... en online natuurlijk.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Altijd opletten met siliconenspray, dat spul heeft een zeer grote impregnerende werking,
                als er ooit aan je auto moet geschilderd of gespoten worden krijgt de spuiter dat nooit van tussen
                de naden, praat maar eens met een spuiter over siliconehoudende producten, die mannen verwensen dat spul.
                Last edited by Guest42; 25 januari 2019, 06:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Afgelopen nacht waren mijn autodeuren dichtgevroren, alé t'is te zeggen ik kreeg de deuren wel los maar niet open
                  De deuren waren aan de rubbers gevroren, pfffffffff
                  Toch maar uit alle macht die deur opengetrokken want ik wilde die bloedmaan gaan fotograferen
                  Merde natuurlijk, langs elke kant van de auto een lijst omgeplooid waarop een rubber zit, hopelijk kan ik ze zelf nog rechten en terugplaatsen.

Nu om die miserie in de toekomst (winter moet nog beginnen) te vermijden, heeft er iemand een middel of tip om dit niet meer tegen te komen ?
                  Alvast bedankt !

grts
                  Sieg
                  Niets beter dan roetkaars of vetkaars, silicone is echt wel rommel die kruipt waar je het liever niet hebt.
                  Ik denk nog steeds te koop bij de oudere drogisterijen en een middeltje uit oma’s tijd zal Freddy ook nog wel kennen.
                  francobelge.be is beschikbaar voor de verkoop, vraag vandaag een vrijblijvende prijsopgave aan.Vul het onderstaande formulier in en ontvang een gratis prijsopgave.
                  Last edited by Guest42; 25 januari 2019, 06:45.

Comment

Hier in Utrecht van de week ook de halve straat vast gevroren deurrubbers. WD40 doet wonderen. Op een doekje aanbrenegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Niets beter dan roetkaars of vetkaars, silicone is echt wel rommel die kruipt waar je het liever niet hebt.
                      Ik denk nog steeds te koop bij de oudere drogisterijen en een middeltje uit oma’s tijd zal Freddy ook nog wel kennen.
                      http://www.francobelge.be/Webwinkel-...aars)-5st.html
                      Bedankt Geert voor de tip

Iedereen nog bedankt voor de bijgekomen reacties

grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Altijd opletten met siliconenspray, dat spul heeft een zeer grote impregnerende werking,
                        als er ooit aan je auto moet geschilderd of gespoten worden krijgt de spuiter dat nooit van tussen
                        de naden, praat maar eens met een spuiter over siliconehoudende producten, die mannen verwensen dat spul.
                        Staan die rubbers nu net niet altijd over de eventuele naden (kas) geschoven? [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Staan die rubbers nu net niet altijd over de eventuele naden (kas) geschoven? [emoji6]
                          Inderdaad Freddy, en dat is net het probleem nadien blijft dat spul er maar van tussen komen
                          maanden aan een stuk, bovedien heeft het de eigenschap om in de verf te impregneren,
                          spuiters hebben een hekel aan dat spul, bijna niet te ontvetten, zelfs niet na het mat schuren
                          bij het spuiten krijg je dan van die oogjes in de verf.
                          Wij gebruikten silicone voor het impregneren van bepaalde folie condensatoren, dat spul gaat gewoon
                          overal door, doe maar eens de proef, neem een goed gedichte labofles en vul deze half met zuivere
                          Silicone olie, en zet ze ergens op een bank en laat ze daar enkele weken staan, gegarandeerd heb
                          je een vettige ring als je deze weg neemt.
                          Iemand op het werk vroeg mij eens een bon voor een vaatje van die zuivere silicone olie, wij hadden
                          de olie in de impregneer instalatie vervangen en de olie waar teveel metaaldeeltjes in mocht dus weg.
                          Die mens had dat gefilterd en had daar de gevels van zijn ganse huis mee geimpregneerd zonder verdunner
                          en zonder droogmiddel toe te voegen, een paar jaar later kon hij al zijn dubbel glas laten vervangen.
                          De silicone olie was doorgedrongen tot binnen in zijn dubbel glas, en dat is niet van horen zeggen
                          maar ik heb dat zelf gezien.
                          Zelfde verhaal met gans ons impregneer instalatie en de vacuum pompen die er op stonden, na een week
                          zat dat spul overal waar je het niet wilde hebben en vacuum dichtingen zijn van de beste dichtingen die er bestaan,
                          doe wat je wil, maar zo een installatie krijg je langs geen kanten dicht, het kruipt gewoon overal in en door.
                          Natuurlijk is wat je in die spuitbussen koopt geen zuivere silicone, maar het is en blijft een product waar je moet
                          mee opletten. Rubber en bepaalde plastieksoorten zien er als nieuw uit na een siliconebehandeling, maar gebruik
                          het bv. nooit om de rubbers van een objectief mee te behandelen, want de kans zit er dik in dat dat spul
                          binnen dringt en een soort nevel op je glas legt.
                          Ik zou je hier hele theoriën kunnen vertellen over impregneren met silicone maar ik zeg een ding, let er mee op!

Comment

Dan zou ik toch eens naar een betere spray uitkijken hoor of opletten met het gebruik.
                            Nog nooit gehad dat die er maanden blijft uitkomen.
                            Ik doe persoonlijk alle producten wel eerst op een doek en geen overmatig gebruik. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Gewoon Nivea of vaseline.
                              Daar kan je nooit iets verkeerd mee doen.

Ik snap alleen niet dat dat zo vochtig wordt. Ik heb nog nooit vastgevroren deuren gehad, en mijn autos slapen altijd buiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Ik snap alleen niet dat dat zo vochtig wordt. Ik heb nog nooit vastgevroren deuren gehad, en mijn autos slapen altijd buiten.
                                Als ge uw deur opent terwijl het regent of sneeuwt, dan kan daar toch vocht tussen kruipen/lopen?
                                En om vast te vriezen is er niet veel vocht nodig.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X