Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze zijn weer bezig ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ze zijn weer bezig ...

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Installeer eens "MailWasher Pro" [KLIK] en je leert het programma wat smeerlapperij is en wat niet en dan ben je ervan verlost/
    PC/Windows only! Ik ben zo wat op zoek gegaan naar geschikte spamfilters voor Mail.app (da's Apple's Mail programma) en kom uit bij SpamSieve. Kost wel $30,- maar ik heb intussen een trial versie gedownload. Die trialversie is 30dd geldig, lang genoeg om te zien of de spamproblemen verdwijnen of niet. Het opzetten was niet zo simpel, maar intussen is alles netjes ingesteld. Ik wacht nu m'n eerste nieuwe spambericht af!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Klopt, maar je installeert dat toch op je PC?
      Als uw PC en deze applicatie niet 24/7 blijft aanstaan, dan komen de mails toch nog steeds op de smartphone of tablet binnen?
      Op smartphone of tablet bekijkt men de mails meestal als eerst omdat men niet bij de PC zit.
      PC staat 24/7 aan
      En niets doen is nog slechter natuurlijk. Je mag dan nog een mail zien staan in de lijst op tablet/phone, openen doe je die toch niet. De eerstvolgende keer dat je je PC dan opzet is de spam alsnog gewist.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        PC staat 24/7 aan
        En niets doen is nog slechter natuurlijk. Je mag dan nog een mail zien staan in de lijst op tablet/phone, openen doe je die toch niet. De eerstvolgende keer dat je je PC dan opzet is de spam alsnog gewist.
        Misschien mag ik nog van geluk spreken want ik krijg zelf niet enorm veel Spam, dus voor mezelf is het eenvoudiger om die paar mails vanaf de smartphone gewoon te deleten ... dan zijn ze ook meteen weg.
        Vroeger redelijk veel Spam gekregen maar telkens gebruikten ze een ander afzendadres en dat maakt het er niet eenvoudiger op.
        Probleem is eerder dat officiële bedrijven nu meer reclame sturen dan voor de GDPR regelgeving en die adressen kan men moeilijk blokkeren want ze gebruiken die ook voor andere communicaties.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Misschien mag ik nog van geluk spreken want ik krijg zelf niet enorm veel Spam, dus voor mezelf is het eenvoudiger om die paar mails vanaf de smartphone gewoon te deleten ... dan zijn ze ook meteen weg.
          Vroeger redelijk veel Spam gekregen maar telkens gebruikten ze een ander afzendadres en dat maakt het er niet eenvoudiger op.
          Probleem is eerder dat officiële bedrijven nu meer reclame sturen dan voor de GDPR regelgeving en die adressen kan men moeilijk blokkeren want ze gebruiken die ook voor andere communicaties.
          Ik krijg ook zeer weinig spam... in mijn echte mailboxen.
          Ter info... spam die ik niet krijg (en wees gerust dat dat bij de meeste anderen ook zo is).

Bij bedrijven controleer ik steeds alle opties zodat ze mij niets sturen (mailinglists, promoties, enquêtes... ). Er is trouwens een uitschrijflink verplicht. Sturen ze toch iets dan krijgen ze een mail dat ik niets meer wil ontvangen behalve noodzakelijke info, dat is bestelinfo en factuur, verder niets. Mailen ze toch nog dan wordt het adres (steeds uniek per bedrijf) in de mailfilter op de server met een "fail" > "unknown user". Als klant zijn ze mij dan ook kwijt. Een recent overgenomen fotobedrijf met lange oren heeft die weg gevolgd en de D7500 werd dus een tijd geleden bij Grobet aangeschaft.

Mailwasher was/is bij mij vooral interessant omdat ik een groot aantal automatische mails (notificaties dat files klaar stonden voor download via een API) kon wissen zonder mijn mailprogramma te openen.
          bye, Maurice
          Nikon D7500

Comment

Met mailwasher open je steeds uw mails met mailwasher, klik je de spam als rood aan en dan klik je ok en pas dan opent Outlook en is de spam er niet meer bij.
            Nog nooi!t gecontroleerd of ze dan van de mailserver zijn.
            Op den duur herkent het programma de kwalijke mails en hoef niet veel meer te doen.
            Vroeger zat daar de mogelijkheid in om bijvoorbeeld tot 70 keer deze mails terug te sturen naar de afzender.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb gewoon een 3-tal filters in mijn e-mail client gezet. Telkens als die de e-mail binnenhaalt gaat de spam direct naar de spam folder. Maar ik heb gezien dat er meer instellingen zijn, ook zoiets als "pre-processing" waar je ook filters kan instellen. Het lijkt erop dat die eerst de server opkuisen alvorens de e-mail binnen te halen. Maar ja, hoe test je dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Met mailwasher open je steeds uw mails met mailwasher, klik je de spam als rood aan en dan klik je ok en pas dan opent Outlook en is de spam er niet meer bij.
                Nog nooi!t gecontroleerd of ze dan van de mailserver zijn.
                Op den duur herkent het programma de kwalijke mails en hoef niet veel meer te doen.
                Vroeger zat daar de mogelijkheid in om bijvoorbeeld tot 70 keer deze mails terug te sturen naar de afzender.
                Wat mailwasher doet is de headers + xx (instelbaar) lijnen van de mails binnen halen. Als je dan spam en andere mails als delete aangevinkt hebt (of MW deed dat automatisch) en je klikt op "process mail" (ik herinner mij de juiste tekst niet) dan worden die mails op de server gewist.
                Terug sturen (bounce) haalt niets uit want spammers gebruiken fake afzenders zodat je in de meeste gevallen alleen een onschuldig slachtoffer zijn mailbox vol pompt. Ik heb ooit ook meer dan 500 mails per uur van die bounces in mijn mailbox gekregen, na een ingreep van mijn hoster is dat opgelost maar nu kan ik dat zelf. Spammers krijgen die bounces nooit te zien.
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

Inderdaad, bij spammers haalt dat niks uit.
                  Maar ik kreeg nieuwsbrieven van een winkel in Gent die enkel vrouwenkleding verkocht en na herhaaldelijk vragen om mij van hun maillijsten te verwijderen was ik van plan te bouncen.
                  'k Zie mij al rondlopen als vrouw gekleed En die winkel kende ik niet eens ben zelfs hoop en al drie keer in Gent geweest.
                  Dus om hardnekkige nieuwsbrieven te stoppen gebruikte ik die wel, dat was nog ten tijde van W98 2E denk ik of was het al XP, ik weet het niet meer zo juist.
                  Maar 't is wel een goed progje vind ik.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Lang geleden, toen nog met Windows en Eudoramail : ik had net de site bezocht van een IJslandse fotograaf en meteen daarop liepen mails binnen, allemaal dezelfde, duizenden per uur. Ik heb toen met hem (Ragnar Th Sigurdsson) persoonlijk contact opgenomen en die beweerde dat hij niks zond, hij leek me eerlijk. Dus ik de bewuste mail(s) maar meteen geforward naar de afzender, je ha die up-en download eens moeten bezig zien.... Na zo'n uur en duizenden mails later is de boel vastgelopen, vanaf dan nooit nog iets voorgehad. Het enige wat ik nog onaangenaam vind is dat bepaalde stomme mails wél in mijn inbox komen en andere, die wél belangrijk zijn in de spam belanden. Ik kijk nooit in de spamlijst, daardoor heb ik toch al bepaalde problemen gehad. Zoals nog deze zomer op IJsland, in de kleine lettertjes staat vermeld dat je ten allen tijd verantwoordelijk bent om op de hoogte te zijn van gewijzigde vertrekuren van de ferry dus ik kijk de dag ervoor op de site van de rederij, alles normaal en op de webcam zie ik dat de boot in de haven ligt. Nu wil het toeval dat we de avond ervoor te gast waren bij vrienden en die vertelden dat er heel zwaar weer op komst kwam en dat ik best zo vroeg mogelijk vertrok (het was toch 4 uur rijden) voor in geval er sneeuwproblmen zouden zijn op de pas. Dus we komen op kwart voor 12 aan in Seydisfjördur en daar hangt een papier : de afvaart was met 5 (vijf) uur vervroegd. De check-in was al bezig. Enfin om het verhaal kort te maken : ze hadden mij 's avonds om 10 h via mail me daarvan op de hoogte gesteld, in de junk natuurlijk. Ik zou daar mooi gestaan hebben ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      Enfin om het verhaal kort te maken : ze hadden mij 's avonds om 10 h via mail me daarvan op de hoogte gesteld, in de junk natuurlijk. Ik zou daar mooi gestaan hebben ....
                      Afzender "whitelisten" en zorgen dat whitelist voorrang krijgt op andere filters.

In zo'n geval lijkt het systeem van Figas (Falkland Islands Government Air Service) ideaal. om 18u en 20:20u roept men de lijst van passagiers en vliegroutes af op de radio.
                      bye, Maurice
                      Nikon D7500

Comment

Working...
                      X