Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BFF: Belgische Federatie van Fotografen. Iemand van gehoord?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: BFF: Belgische Federatie van Fotografen. Iemand van gehoord?

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
    mogelijk ook dat gegevens komen via link van fotoclubs waar je bij aangesloten bent. Deze clubs zijn meestal ook nog aangesloten bij één of andere federatie/organisatie ivm verzekering van de leden.
    Dat is dan ook geen legale manier om aan emailadressen te geraken tenzij je expliciet toestemming gaf.
    Alweer een argument om zo veel mogelijk een uniek emailadres te gebruiken voor elk contact zodat het direct duidelijk is waar er gelekt is.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Breedbeeld ?
      who knows?
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Niet moeilijk hoor, die worden gekocht van prof. adresverzamelaars.
        Adresverzamelen gebeurd ook bv wanneer je aan een (winkel) aktie meedoet en ze gratis krasloten uitdelen bij je boodschappen of wanneer je een klantenkaart neemt, je hebt dan kans een onbenullig prijsje te winnen maar ze hebben wel je persoonlijke gegevens waaronder je E-mail adres. Ik doe daar nooit aan mee. Ook bij de MediaMarkt vragen ze aan de kassa altijd naar je persoonlijk gegevens.
        Groot gelijk. Ik geef dan es nooit aan een firma mijn e-mail of telefoonnummer.

Mediamarkt vraagt altijd achter uw pas zogezegd voor de garantie maar wettelijk hebben zij daar geen basis voor.
        Je kan dit perfect weigeren en dat zou ik dan ook sterk aanraden. Zo kan men geen profiel van je maken of gerichte reklame op je af vuren.
        Ze zijn trouwens verplicht een kasticket te geven voor je garantie en dat is perfect geldig.
        Bijkomstig maar niet onbelangrijk is dat het koppelen van uw identiteit aan een product uw product minder verkoopbaar maakt op tweedehands met garantie op.
        Enkel de koper kan de garantie claimen maar niet iemand anders. Iets wat veel mensen nogal eens vergeten bij aankoop van recente tweedehandsspullen.

Comment

Hallo,

Ik ben in de jaren 80 nog lid geweest van de BFFK, later is dat dan opgesplitst in VFF (Vlaams) en een Franstalige tegenhanger.
          Later is hier uit het CvB uit voortgevloeid dat nu Breedbeeld is geworden.

Maar of de mails die jullie nu ontvangen (BFK) hier iet met te maken heeft betwijfel ik ten zeerste.
          Onze fotoclub is volledig onafhankelijk en is nergens bij aangesloten. Wij hebben met dergelijke organisaties niet de beste ervaringen.

Maar zoals steeds is iedereen vrij om daar een andere mening over te hebben. (Voor ik een storm van andere meningen over mij krijg)

Groetjes
          Paul
          Paul Dhondt
          Secretaris
          Foto - Diaclub Kunst Ligt v.z.w.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            Breedbeeld ?
            Ik denk inderdaad dat daar de klepel hangt.

https://fbp-bff.org/nl/centrum-voor-beeldexpressie/
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Ik denk inderdaad dat daar de klepel hangt.

https://fbp-bff.org/nl/centrum-voor-beeldexpressie/
              Waar ze dan meteen ook alle adressen hebben gekregen!
              Zij hadden op z'n minst kunnen verwijzen naar CvB, waarvan ik jaren lid ben geweest.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

BFFK ? Ik was daar ook ooit lid van.
                Het heeft wel iets van een soap.
                Degenen die het toen begraven hebben en lieten opgaan in CVB gaan het nu opnieuw opgraven, ik kan wel veronderstellen waarom.
                Ik ken verschillende mensen uit dat bestuur maar ik ga niet in detail treden, het is voor mij wel een meer dan voldoende motivatie om daar geen lid van te worden.
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Je moet bovendien hoe onprofessioneel! Dit is de email die ik kreeg.
                  Geen enkele naam? En slordig!

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    who knows?
                    Zeker weten, Even Freddy Van Gilbergen gegoogled en ik kwam op een link naar breedbeeld.
                    Hierbij de link: https://breedbeeld.org/over-ons
                    Ik heb mezelf wel lid gemaakt eens kijken wat ze te bieden hebben.

CvB/Breedbeeld heeft er zo'n soep van gemaakt, dat bff waarschijnlijk in dit gat springt.
                    Een klein voorbeeld om in orde te zijn met sabam, als je digireeksen maakt en rechtenvrije muziek gebruikt, moest je vorig jaar 35 euro betalen dit jaar 54 . Mij niet gezien voor die 3 reeksen per jaar dat ikmaak
                    Last edited by ErikR; 18 januari 2019, 18:11.

Comment

Vandaag kreeg ik weer een email van BFF, weer zonder één enkele naam van een verantwoordelijke, met verontschuldigingen:

Een tijdje geleden stuurden we u een mail met de oproep om lid te worden van de ‘Belgische Federatie van Fotografen’. We gebruikten hiervoor zonder voorafgaande toestemming en medeweten een mailinglijst van het vroegere Centrum voor Beeldexpressie (nu BREEDBEELD). We willen op deze manier onze verontschuldigingen hiervoor aanbieden en duidelijk melden dat we na deze mailing de gebruikte mailingslijst schrappen. Nogmaals onze excuses.

Comment

BFF heeft dus wel een lange geschiedenis :"Op 26 oktober 1947 werd er tijdens een vergadering van de belangrijkste fotokringen van België het besluit genomen om een Belgische federatie van fotokringen op te richten.
                        De federatie heeft niet de fotokringen gesticht, maar de kringen hebben de federatie gesticht om onderling een contact te hebben. Zo is een vriendenkring ontstaan en een betere samenwerking.
                        De Belgische federatie heeft zich altijd kunnen aanpassen om de kunst en de wetenschap voor fotografie te ontwikkelen.
                        In 1982 is een weloverwogen splitsing ontstaan, die noodzakelijk werd indien men de door de overheid gestelde subsidiëringsvoorwaarden wenste te vervullen.
                        Vanaf dat ogenblik bestaat er een Nederlandstalige- en een Franstalige federatie. Beiden zijn ingeschreven bij de Belgische federatie en zijn het bestaan ervan.
                        Op 27 november 2005 werd de “Belgische Federatie van Fotokringen vzw” veranderd in “Belgische Federatie van Fotografen vzw”.
                        De Belgische Federatie van Fotografen is belast met de relaties tussen de Belgische fotografen en de diverse internationale organen, waaronder de “Fédération internationale de l’art photographique”.
                        Zij organiseert ook jaarlijks een nationale tentoonstelling en een foto-wedstrijd, met name de “Grote Prijs van België”.
                        De BFF beheert ook de dienst voor de BFF/FIAP patronages en de FIAP onderscheidingen."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Vandaag kreeg ik weer een email van BFF, weer zonder één enkele naam van een verantwoordelijke, met verontschuldigingen:
                          Heb je hen hier al op aangesproken? Al klacht ingediend bij hun provider wegens spam? Ergens anders? GDPR inbreuk gemeld?

Mocht ik zo'n mail krijgen zou ik daar al mee beginnen.
                          bye, Maurice
                          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Heb je hen hier al op aangesproken? Al klacht ingediend bij hun provider wegens spam? Ergens anders? GDPR inbreuk gemeld?

Ach, het leek me allemaal zo amateuristisch! Ik maakte me er helemaal niet meer druk over, maar was BFF zo goed als vergeten tot deze mail. Een of andere, die liefst anoniem wil blijven, verontschuldigt zich dus, en zegt dat-ie het niet meer zal doen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht

Klacht indienen omdat ze zich verontschuldigen en het probleem willen oplossen?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Klacht indienen omdat ze zich verontschuldigen en het probleem willen oplossen?
                                Zucht...
                                bye, Maurice
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X