Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke gratis antivirus ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke gratis antivirus ?

Waarom zou men eigenlijk een gratis AV zoeken als er al een betalende in het OS verwerkt zit?
    Want hoe men het draait of keert, in de prijs van Windows 10 zit ook een gedeelte voor Defender.
    Op de hoop toe werkt die perfect zonder veel gedoe, geen vertragingen, geen conflicten en blijft alles mooi geïntegreerd binnen dezelfde lay-out van de rest.
    Of zit het gewoon in het bolleke? [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Waarom zou men eigenlijk een gratis AV zoeken als er al een betalende in het OS verwerkt zit?
      Want hoe men het draait of keert, in de prijs van Windows 10 zit ook een gedeelte voor Defender.
      Op de hoop toe werkt die perfect zonder veel gedoe, geen vertragingen, geen conflicten en blijft alles mooi geïntegreerd binnen dezelfde lay-out van de rest.
      Of zit het gewoon in het bolleke? [emoji6]
      Wat mij bovendien ook heeft over de Defender streep getrokken: het begrip "virus" zoals vroeger is, denk ik, eerder een randverschijnsel geworden. Tegenwoordig is het al phising, spyware e.d. dat de klok slaat.
      Ik denk niet dat er één gratisch AV die zaken (pobeert) te onderscheppen of ben ik mis ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Dubbelpost, sorry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ik denk niet dat er één gratisch AV die zaken (pobeert) te onderscheppen of ben ik mis ?
          Je bent mis.
          Je PC beveiligen begint bij jezelf. PEBCAK is het grootse gevaar. daarna komt AV en Firewall.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Je PC beveiligen begint bij jezelf. PEBCAK is het grootse gevaar. daarna komt AV en Firewall.
            Precies alsof ik dat niet weet
            Is ook geen antwoord op de gestelde vraag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Wat mij bovendien ook heeft over de Defender streep getrokken: het begrip "virus" zoals vroeger is, denk ik, eerder een randverschijnsel geworden. Tegenwoordig is het al phising, spyware e.d. dat de klok slaat.
              Geen enkele scanner kan volgens mij ooit alles tegenhouden, het hoofddeel blijft hiervoor spijtig genoeg bij de eindgebruiker liggen.

En iedereen denkt dan vooral aan de PC, maar de meerderheid heeft dezelfde mail al op de smartphone of tablet gelezen voor hij op de PC binnengehaald wordt.

De perfectie zou zijn dat de mens eerlijk en correct zou zijn ... dan zouden we allen wat aangenamer kunnen leven, zowel op de digitale als geasfalteerde weg. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

De nieuwe pc is al geïnstalleerd, maar nog niet in gebruik, de oude (w7) werkt nog goed maar trager.
                Als ik de pc in gebruik neem, is defender dan al direct geactiveerd ?

Edit, 't is de Medion Akoya P62020 (MD 34100)
                Bij de oude (ook Medion) duurde het een eeuwigheid voor ik op het net geraak(te).
                Last edited by toerist; 6 januari 2019, 14:57.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Of het is een OEM versie en die gaat waarschijnlijk geactiveerd zijn,
                  Of Windows gaat zichzelf activeren zodra deze het internet op kan.
                  Defendeŕ gaat zich al snel updaten, maar daar ga je niet veel van merken.

Mvg
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Working...
                  X