Re: Wat is er nou met mijn hifi, versterker kaputt?
Ik heb ooit twee Sansui versterkers binnen gekregen voor herstelling.
Na het inschakelen viel soms de versterker terug uit. Als hij dan terug inschakelde speelde hij de rest van de dag.
Bij de eerste heb ik er weken naar gezocht, want de fout kwam maar af en toe voor en als na het uitschakelen de versterker terug inschakelde leek alles weer normaal.
Uiteindelijk bleek er diode van een paar cent slecht te zijn.deze diode vervangen en geen klachten meer gehoord.
een paar jaar later kreeg ik dus de tweede versterker binnen met dezelfde klacht.
Na een paar minuten was deze hersteld.
En wat een geluid gaven deze versterkers.....
mvg
Als ik er goed over nadenk - mijne Sansui versterker is ondertussen ook al 32 jaar oud, dat ding blijft het goed doen (we zullen maar hout vasthouden - want al het andere materiaal heeft het zo lang niet uitgezongen).
Na het inschakelen viel soms de versterker terug uit. Als hij dan terug inschakelde speelde hij de rest van de dag.
Bij de eerste heb ik er weken naar gezocht, want de fout kwam maar af en toe voor en als na het uitschakelen de versterker terug inschakelde leek alles weer normaal.
Uiteindelijk bleek er diode van een paar cent slecht te zijn.deze diode vervangen en geen klachten meer gehoord.
een paar jaar later kreeg ik dus de tweede versterker binnen met dezelfde klacht.
Na een paar minuten was deze hersteld.
En wat een geluid gaven deze versterkers.....
mvg
Comment