Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen bij een VPN provider

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vragen bij een VPN provider

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Alleen wil TS net het omgekeerde doen ... van thuis uit via een ander netwerk.
    Kan idd ook door een VPN server thuis te installeren (bvb op een Synology).
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
      Kan idd ook door een VPN server thuis te installeren (bvb op een Synology).
      Dat gaat niet wat hij volgens zijn originele vraag wil doen.
      Hij wil de decoder (TV) van thuis uit verbinden met een andere provider via VPN ... dat gaat niet want die andere provider biedt geen interactieve TV diensten van Telenet aan.
      Trouwens krijgt de decoder hiervoor ook een eigen IP-adres dat buiten uw eigen netwerk ligt en dat lukt niet via een andere provider.

Hetgeen u aankaart is in omgekeerde richting ... van elders naar thuis connecteren.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik heb toch iets bijgeleerd, en misschien kan ik mijn vraag nu duidelijker stellen.
        Gelijk naar welke site je ook surft zou Google (en wellicht nog andere diensten) uw surfgedrag bijhouden.
        Ik had begrepen dat bij gebruik van een VPN men je surfgedrag NIET meer kan volgen of beter gezegd ze zouden u niet meer kunnen identificeren.
        Dit is niet omdat ik iets te verbergen heb, het is om van andere vervelende zaken af te zijn.
        Ik ben toch de enige niet die naamloos op het internet wil surfen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Anonimiteit tijdens het surfen?
          Dan denk ik dat je best tor eens probeert.
          Lang geleden dat ik het nog gebruikt heb, ik zou het nog eens moeten testen.

--
          mlap.
          T.T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
            Op het eerste zich ja, je bent anoniem aangesloten op het internet.
            Dan moet je verder heel goed opletten dat je nergens je anonimiteit kwijt speelt.
            Inloggen op websites, en zeker forums kunnen je anonimiteit te niet doen.
            Facebook, afblijven....

Wil je echt anoniem zijn, zul je eerst moeten leren via welke wegen je allemaal volgbaar bent via internet zoals ip adres, Mac adres, cookies, gebruikte browser, gebruikt besturingssysteem, en zelfs de grootte van je scherm.
            Allemaal dingen waardoor je gevolgd kunt worden.

--
            mlap.
            T.T.
            Je gaat er maar beter van uit dat alles wat je doet getraceerd wordt en je beter braaf blijft.
            Waarom ben je anders op het internet ?
            Ongewenste reacties kan je negeren of proberen weg te filteren (de meeste zijn toch varianten van altijd dezelfde verhaaltjes).
            Maar ik heb de indruk dat veel ad- en trackingblockers het probleem juist verergeren, zij kennen je profiel het best.

TS was een beetje verontwaardigd, maar een aparte identiteit via een andere verbinding om "aparte" dingen te doen is de enige oplossing.
            Last edited by palombian; 18 december 2018, 17:59.

Comment

Sorry gast, maar ik reageerde op het bericht: Als je bijvoorbeeld TV uitzendingen zoals "uitzending gemist" wil bekijken, krijg je soms de melding dat je dat niet kan bekijken vanuit het buitenland. Via een VPN lukte het dan dikwijls wel, maar tegenwoordig worden de IP adressen van VPN providers ook herkend en krijg je alsnog een blokkeringsbericht.

Daar is een eigen VPN opzetten bij je thuis wel een oplossing voor daar je dan via het IP-adres van je eigen provider surft vanuit het buitenland.

VerSeg, je moet eens meer je best doen en het bericht + bijgevoegde quote lezen, i.p.v. dadelijk iets te typen om maar te kunnen "trollen". Zeker, daar mijn antwoord op de TS in het bericht net daarvoor staat waarin ik dus een externe VPN-service aanreik die ik zelf gebruik en heel tevreden over ben.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Sorry gast, maar ik reageerde op het bericht: Als je bijvoorbeeld TV uitzendingen zoals "uitzending gemist" wil bekijken, krijg je soms de melding dat je dat niet kan bekijken vanuit het buitenland. Via een VPN lukte het dan dikwijls wel, maar tegenwoordig worden de IP adressen van VPN providers ook herkend en krijg je alsnog een blokkeringsbericht.

Daar is een eigen VPN opzetten bij je thuis wel een oplossing voor daar je dan via het IP-adres van je eigen provider surft vanuit het buitenland.

VerSeg, je moet eens meer je best doen en het bericht + bijgevoegde quote lezen, i.p.v. dadelijk iets te typen om maar te kunnen "trollen". Zeker, daar mijn antwoord op de TS in het bericht net daarvoor staat waarin ik dus een externe VPN-service aanreik die ik zelf gebruik en heel tevreden over ben.
                ”Gast” ... begin eerst je best te doen om mens te zijn voor je aan de rest begint, vervolgens leer je eens beter lezen en antwoorden op de originele vraag.
                Kan een goed voornemen zijn voor volgend jaar.
                Beleefdheid is niet echt je sterkste kant hé “gast”.
                En blijkbaar weet je ook al niet meer waarop je reageerde want je hebt mijn bericht gequote en het topic gaat helemaal niet hoe je van elders naar huis kan connecteren.
                Wie is er nu de kwiet?
                Ik kan u ook behandelen gelijk jij met anderen doet hoor, vind je dat misschien plezant?

Ik denk niet dat ik u op een onbeschofte manier geantwoord had met deze eerdere reactie, ik wijs er enkel op wat TS wil doen het omgekeerde is:

Dit laatste heb ik opgelost door een eigen VPN-server te installeren. Zodoende kan ik altijd op mijn eigen VPN inloggen en dan surfen met het Telenet IP-adres op verplaatsing.
                Mocht je het niet snappen ... je mag ook gewoon beleefd blijven. [emoji107]
                Last edited by VerSeg; 18 december 2018, 22:48.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

”Gast” ... begin eerst je best te doen om mens te zijn voor je aan de rest begint, vervolgens leer je eens beter lezen en antwoorden op de originele vraag.
                  Kan een goed voornemen zijn voor volgend jaar.
                  Beleefdheid is niet echt je sterkste kant hé “gast”.
                  En blijkbaar weet je ook al niet meer waarop je reageerde want je hebt mijn bericht gequote en het topic gaat helemaal niet hoe je van elders naar huis kan connecteren.
                  Wie is er nu de kwiet?
                  Ik kan u ook behandelen gelijk jij met anderen doet hoor, vind je dat misschien plezant?

Ik denk niet dat ik u op een onbeschofte manier geantwoord had met deze eerdere reactie, ik wijs er enkel op wat TS wil doen het omgekeerde is:
                  Die gaat verder via PM.
                  Mvg,
                  Rudy Mas

Comment

Die gaat verder via PM.
                    Onnodig, u bent het mij niet meer waard om verder te communiceren als u niet beleefd kan reageren.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Ik heb toch iets bijgeleerd, en misschien kan ik mijn vraag nu duidelijker stellen.
                      Gelijk naar welke site je ook surft zou Google (en wellicht nog andere diensten) uw surfgedrag bijhouden.
                      Ik had begrepen dat bij gebruik van een VPN men je surfgedrag NIET meer kan volgen of beter gezegd ze zouden u niet meer kunnen identificeren.
                      Dit is niet omdat ik iets te verbergen heb, het is om van andere vervelende zaken af te zijn.
                      Ik ben toch de enige niet die naamloos op het internet wil surfen.
                      VPN wordt door mij vooral gebruik als ik op verplaatsing zit te werken. Dan moet er soms een connectie worden gemaakt met servers waar ik data moet naar sturen die vertrouwelijk zijn. Op dat moment is een beveiligde verbinding met encryptie zeker aangewezen.

Maar om anoniem te surfen, dat lukt niet altijd via een VPN. Het is wel zo dat de ISP niet kan zien wat je doet, maar op de website die je bezoekt kunnen ze soms toch achterhalen van waar je bent. Men maakt namelijk niet enkel gebruik van IP- of MAC-adressen om iemand te identificeren. Soms wordt er veel meer data van je opgeslagen dan je weet die dan nadien kan gebruikt worden om toch te achterhalen wie je bent zonder dat ze je echte adressen kunnen zien. Zelf hou ik mij daar weinig mee bezig, daar ze gerust mogen weten welke websites dat ik bezoek. Anders zou ik ook niet mijn echte naam gebruiken op een forum.

Een tor browser kan misschien wel meer anonimiteit geven, maar tijdens een gesprek dat ik had met iemand van de Computer Crime Unit, zouden ze zelfs daar al kunnen achterhalen met wie ze te doen hebben. Het is wel moeilijker maar helemaal anoniem is het darkweb ook al niet meer. (Althans, als ik deze agent mag vertrouwen. Kan ook zijn dat hij dit zei om de andere studenten het idee te gevan dat ze zelfs daar niet veilig zijn om te doen wat ze maar willen.)
                      Mvg,
                      Rudy Mas

Comment

Hoi,

als je diensten zoals uitzending gemist wil gebruiken of naar sportwedstrijden wil kijken die in Belgiê achter slot zitten, maar in het buitenland wel zichtbaar zijn,
                        kan je een VPN server gebruiken.
                        Ik gebruik Windscribe.

Bij deze server krijg je gratis voldoende om naar een paar uitzendingen per maand te kunnen kijken.
                        Wil je meer moet je betalen.

Je kan kiezen waar je deze installeert.
                        In de browser, op je tablet of in Windows.

Ik heb hem in de browser geïnstalleerd eb je kan hem dan op of af zetten.

Maar er zijn natuurlijk nog andere browsers.
                        Google maar eens op 10 beste VPN servers.

mvg
                        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Het valt me op dat sommigen het over TV kijken hebben via de browser.
                          TS heeft het in het begin over de decoder (punt 3) ... eerder voor TV zoiets, of niet?
                          Die decoder zal ook niet echt werken bij buitenlandse providers maar geen paniek want dit komt hier niet aan bod.

Ik begrijp dat TS enkel anoniem wil surfen via VPN, dat kan zonder dat de decoder daar last van heeft want de decoder (TV) opent via een eigen IP een verbinding naar de provider.

Een VPN verbinding opzetten met de PC naar een andere server/provider heeft daar dus geen impact op.

Als men in Chrome of andere browser een nieuw incognitotabblad opent, dan voorkomt men ook al het grootste deel van alle ongewenste nevendiensten die het internet aanbiedt.
                          Of dit voor TS voldoende is, geen idee ... moet hij zelf beoordelen.
                          Last edited by VerSeg; 20 december 2018, 14:41.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Het valt me op dat sommigen het over TV kijken hebben via de browser.
                            TS heeft het in het begin over de decoder (punt 3) ... eerder voor TV zoiets, of niet?
                            Die decoder zal ook niet echt werken bij buitenlandse providers maar geen paniek want dit komt hier niet aan bod.

Ik begrijp dat TS enkel anoniem wil surfen via VPN, dat kan zonder dat de decoder daar last van heeft want de decoder (TV) opent via een eigen IP een verbinding naar de provider.

Een VPN verbinding opzetten met de PC naar een andere server/provider heeft daar dus geen impact op.

Als men in Chrome of andere browser een nieuw incognitotabblad opent, dan voorkomt men ook al het grootste deel van alle ongewenste nevendiensten die het internet aanbiedt.
                            Of dit voor TS voldoende is, geen idee ... moet hij zelf beoordelen.
                            Nee dus. De meeste spam wordt door Telenet tegen gehouden, andere sturen mails dat ik niet hoef en die komen dan wel in mijn "boite" terecht.
                            Korting bonnen voor de Lidl e.a. en zelfs gratis tickets voor de trein.
                            Ik heb voor de rest van mijn dagen een vrijkaart voor de Benelux, reistickets voor de Benelux voor mijn echtgenote en ikzelf.
                            Ik heb ook jaarlijks een beperkt aantal gratis treintickets voor het buitenland en het mooiste van al...…….. ik reis bijna nooit met de trein.

Maar OT weer, ik denk dat ik dat VPN gedoe maar links zal laten leggen en weer met Firetrust Mailwasher ga werken.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Nee dus. De meeste spam wordt door Telenet tegen gehouden, andere sturen mails dat ik niet hoef en die komen dan wel in mijn "boite" terecht.
                              Korting bonnen voor de Lidl e.a. en zelfs gratis tickets voor de trein.
                              Ik heb voor de rest van mijn dagen een vrijkaart voor de Benelux, reistickets voor de Benelux voor mijn echtgenote en ikzelf.
                              Ik heb ook jaarlijks een beperkt aantal gratis treintickets voor het buitenland en het mooiste van al...…….. ik reis bijna nooit met de trein.

Maar OT weer, ik denk dat ik dat VPN gedoe maar links zal laten leggen en weer met Firetrust Mailwasher ga werken.
                              Voor mij doe je wat je wil, dat moet uw keuze zijn ... maar via VPN gaan werken zal niet plots alle spam gaan stoppen want je bent reeds opgenomen op die lijsten.
                              Ik krijg hier ook regelmatig mails van bedrijven waar ik nooit op hun website geweest ben en zelfs op e-mailadressen die ik nog nooit ergens gebruikt heb.
                              Verder kan je ook spam krijgen door anderen ... hun PC is niet veilig ingesteld, het is een kennis van u dat uw e-mailadres in zijn adreslijst staan heeft en op een of andere manier hebben ze zijn adreslijst.
                              Of ze krijgen een bericht waarin staat dat ze iets krijgen als ze vijf vrienden opgeven ... velen doen zoiets.
                              Je moet het niet altijd bij jezelf gaan zoeken.
                              Het is vervelend ... dat klopt, maar volledig voorkomen lijkt me onbegonnen werk buiten deftig gaan filteren.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Een VPN dient ook niet om spam tegen te houden.
                                Die spam komt via mail binnen en daar gaat je VPN server niets aan veranderen.

Een VPN server zorgt er enkel voor dat de server waar jij gegevens van wil downloaden niet ziet welk je werkelijk IP-adres is.
                                De VPN server gaat zorgen voor een IP adres dat bv. uit een ander land komt.
                                Als je de VPN server instelt dat die een IP adres uit Nederland moet uitdelen, dan kan je naar uitzending gemist kijken.
                                Maar soms vraagt de server aan je computer welk IP adres die heeft en als die met ëen Belgisch IP--adres antwoord, dan is al de moeite voor niets geweest.

Mvg
                                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Working...
                                X