Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud verwarmingsketel op gas : periodiciteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Onderhoud verwarmingsketel op gas : periodiciteit

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    De man die bij mij komt en bij mijn kinderen enz ken ik al lang - en zijn baas nog langer - en heeft mij inderdaad bevestigd dat ondanks het feit dat hij alle attesten heeft voor industriële installaties hij officieel het gasblok van een gewoon wandketeltje niet mag afregelen, dat moet iemand van de fabrikant doen.
    Voor wat het waard is, de ketel werkt terug naar behoren.
    Mijn installateur die CERGA erkend is, zijn techniekers regelen alles af zonder poespas ... méér nog, bij de installatie en controle door Eandis ivm de conformiteit stond die gast van Eandis naar de afregeling te kijken. Waarom zouden er anders erkende technici bestaan? (FWIW over-cerga)

    Comment


    • #17
      Re: Onderhoud verwarmingsketel op gas : periodiciteit

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Werkelijk? Ik zou van onderhoudsman veranderen als ik u was ...
      Een goed onderhoud op zijn minst 10 maatregelen gaande van proefstook tot vervangen van de branderdichting, controle voordruk expansievat, gasdichtheid, rookgasafvoerdichtheid, reinigen van de sifon, etc etc.

      Comment


      • #18
        Re: Onderhoud verwarmingsketel op gas : periodiciteit

        Oorspronkelijk geplaatst door Doval Bekijk bericht
        Een goed onderhoud op zijn minst 10 maatregelen gaande van proefstook tot vervangen van de branderdichting, controle voordruk expansievat, gasdichtheid, rookgasafvoerdichtheid, reinigen van de sifon, etc etc.
        Heeft u enige relatie tot ketelonderhoud? Ondertussen is mijn installateur failliet en van de competenties van de firma die het overgenomen heeft ben ik niet erg zeker. Na een eerste onderhoud zit ik direct met een ketelstoring ... ... advies: vervanging van de ontstekingsmodule ... dan denk ik: werkelijk? hoe toevallig toch?

        Comment


        • #19
          Re: Onderhoud verwarmingsketel op gas : periodiciteit

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Heeft u enige relatie tot ketelonderhoud? Ondertussen is mijn installateur failliet en van de competenties van de firma die het overgenomen heeft ben ik niet erg zeker. Na een eerste onderhoud zit ik direct met een ketelstoring ... ... advies: vervanging van de ontstekingsmodule ... dan denk ik: werkelijk? hoe toevallig toch?
          Wat had je gedacht regulus ? Doval heeft zich speciaal lid gemaakt om hier gratis reclame te maken met hun firma...

          Comment


          • #20
            Re: Onderhoud verwarmingsketel op gas : periodiciteit

            Ik heb een moderne Weisshaupt - zeer degelijke goed te onderhouden wandketels, dat kost wat, maar je merkt dat als men het onderhoud komt doen. Dat gaat gelijk een fluitje van een cent. Bij mij is 't jaarlijks nazicht, reiniging (er komt toch nog wat stof uit, meer dan je zou denken) - en de verbranding wordt ook nagemeten en afgesteld - zodat het zuurstofgehalte in dat mengsel optimaal blijft. Je krijgt een mooi rapportje. En je merkt het - die mannen werken allemaal op dezelfde wijze - van jong tot oud. Elk puntje wordt nagekeken. Daar zijn ze een uurtje mee bezig.
            In vlaanderen moet 't om de 2 jaar - en dat is zinvol.

            Comment


            • #21
              Re: Onderhoud verwarmingsketel op gas : periodiciteit

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Wat had je gedacht regulus ? Doval heeft zich speciaal lid gemaakt om hier gratis reclame te maken met hun firma...
              https://doval.be/
              LOL ... 't was mij ontgaan .. ik ben te naief voor deze wereld jong!

              Comment


              • #22
                Re: Onderhoud verwarmingsketel op gas : periodiciteit

                Oorspronkelijk geplaatst door Doval Bekijk bericht
                Een goed onderhoud op zijn minst 10 maatregelen gaande van proefstook tot vervangen van de branderdichting, controle voordruk expansievat, gasdichtheid, rookgasafvoerdichtheid, reinigen van de sifon, etc etc.
                Als u hier nog rondhangt heb ik een vraag voor u

                Comment

                Working...
                X