Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden....einde discussie over het nut er van..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    In Nederland is de totale veiligheid op de weg door de introductie van winterbanden niet toegenomen.

Er rijden namelijk in de zomer 500.000 wagens door op winterbanden. Levensgevaarlijk bij de extreem hoge temperaturen van dit jaar. Tevens meer lawaai en hoger brandstofverbruik.
    Een winterband is zachter en zal sneller slijten in de zomer, maar gaat daarom niet plots extreem gevaarlijk worden.

Wat de totale veiligheid in de winter betreft zou men eens moeten kunnen vergelijken mocht niemand winterbanden gebruiken, ze zouden het aantal ongevallen wel zien toenemen.

Sinds de introductie van de winterband zegt u ... dat is toch al lang dat die bestaan, ondertussen is het verkeer ook fors toegenomen.

Maar één ding is duidelijk, Francis heeft gelijk met zijn tekst in dit topic. [emoji106]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Winterbanden....einde discussie over het nut er van..

Eeuwen geleden dat ik nog gereageerd heb:

1. Bedankt voor de tip voor fiets-winterbanden, ga ik zeker eens bekijken.

2. Interessant om weten dat een 4X4 wagen zeker niet altijd 4X4 aangedreven rondrijd, oudere types moet je manueel in 4X4 zetten.
      4X4 helpt meestal ook enkel met vertrekken / rijden... Qua remmen blijf je met dezelfde miserie zitten.
      En ook daar, als iemand lompweg plankgas geeft, zal die 4X4 zich ook even verslikken en héél veel elektronica nodig hebben om zichzelf in het gareel te houden.

3. De laatste nieuwe crossclimate banden wekken mijn interesse wel op.

4. Achterwielaandrijving is niet altijd het probleem, eerder de combinatie achterwielaandrijving + motor vooraan geplaatst (volgens mij).
      (Als is bij modernere wagens ook weer al beter).

5. Je gaat nooit iemand overtuigen. zeker niet in een discussie die in de portefeuille van de mensen hakt.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        2. Interessant om weten dat een 4X4 wagen zeker niet altijd 4X4 aangedreven rondrijd, oudere types moet je manueel in 4X4 zetten.
        Hangt ervan af.
        De ene is permanent 4x4 en de andere schakelt enkel wanneer nodig en nog anderen enkel tot een bepaalde snelheid.
        Daarbuiten inderdaad ook nog deze dat men manueel moet verzetten.

4. Achterwielaandrijving is niet altijd het probleem, eerder de combinatie achterwielaandrijving + motor vooraan geplaatst (volgens mij).
        Met onze vorige BMW geen probleem met winterbanden en normaal rijden.
        5. Je gaat nooit iemand overtuigen. zeker niet in een discussie die in de portefeuille van de mensen hakt.
        Tot de eerste crash dat duurder uitkomt dan een set banden. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Working...
        X