Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cement vraagje ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cement vraagje ....

    Onze zolder is niet afgewerkt, maar de vloer ervan is bedekt met een soort isolatie-korrels.
    Dit volstaat om op te lopen ( onze zolder dient enkel als berging ) maar mettertijd komen deze korrels hier en daar los.
    Geen erg, maar rond het trapgat zelf vind ik dat wel een beetje gevaarlijk. Als je net boven komt en je stapt in zo'n schuivende hoeveelheid korrels...vind ik dat niet zo veilig.
    Daarom zou ik een kleine ruimte, pakweg 50 cm rondom het trapgat willen verharden.
    Maar wat gebruik ik daar best voor ? Het zou enigszins tussen de korrels in moeten vloeien, maar ik zou ook graag een egale harde bovenlaag willen. Ik veronderstel dat ik dit dan best in 2 keer doe.
    Maar ik zie het bos niet meer door de Knauff bomen...

    [IMG][/IMG]
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Cement vraagje ....

    Egalisé, dat is vrij vloeibaar en wordt mooi glad daardoor.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #3
      Re: Cement vraagje ....

      Zoiets, Rufus ?

      Deze egalisatiemortel van Knauf is een zelfnivellerend en vezelversterkt egalisatiemateriaal. Hierdoor is het product ideaal voor houten vloeren,
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Cement vraagje ....

        Jep, en best in één keer werken.

        Is niet echt goedkoop, omdat je makkelijk een zak of 5 nodig zal hebben.
        Zorg zeker voor een goede mengkuip waarin je minstens één volle zak kan mengen, en zorg voor een menger voor bv je boormachine, anders gaat het te traag. De volgende kuip moet gestort worden als de eerste nog vloeit.

        Comment


        • #5
          Re: Cement vraagje ....

          Thx, maar wat ik me nog afvroeg: kan er niets door die houten kader van het trapgat vloeien???
          Maar door die korrels kan ik er ook niet aan om bv af te kitten.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Cement vraagje ....

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Thx, maar wat ik me nog afvroeg: kan er niets door die houten kader van het trapgat vloeien???
            Maar door die korrels kan ik er ook niet aan om bv af te kitten.
            Zo te zien op de foto is er een isolatiechappe gelegd, maar zeer slordig afgewerkt.
            Normaal wordt zo'n isolatiechappe vlak afgewerkt, en mag je al zeker niet de onderfolie zien zoals ik denk te zien op de foto,
            en losliggende isolatiekorrels mag ook niet.

            Om je vraag te beantwoorden of de egalisatiemortel zal doorlopen ts kader en chappe is moeilijk te beantwoorden.
            Hoeveel mm ga je opbouwen? Misschien kan je eerst de rand rond het kader aanpakken met een minder vloeibaar mengsel?

            Inderdaad, als afwerking kan je een egalisatiemortel nemen, maar zou deze bij een echte bouwstockhandelaar aanschaffen (goedkoper)

            Groetjes,

            Dirk

            Comment


            • #7
              Re: Cement vraagje ....

              Ik zou eerder op de balken een laag OBS leggen. Als je daar égalisé tussen laat lopen is de isolatiewaarde naar de vaantjes.

              Comment


              • #8
                Re: Cement vraagje ....

                Egaline is een dure oplossing. Op een sterk zuigende ondergrond red je dat niet. Ik volg Dirk. Als de oppervlakte niet te groot is : een opstandje maken en afslepen met een recht profiel. Event. afwerken met egaline maar na uitharden en drogen eerst voorbehandelen zodat de zuigkracht minder is.

                Comment


                • #9
                  Cement vraagje ....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  .../... [IMG][/IMG]
                  Deze is hier niet zichtbaar ... gebroken link.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cement vraagje ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Ik zou eerder op de balken een laag OBS leggen. Als je daar égalisé tussen laat lopen is de isolatiewaarde naar de vaantjes.
                    Goed idee, maar als je dan toch het werk doet (en je zolder nooit gaat bewonen) zou ik meteen een extra laag isolatie aanbrengen, zoveel isoleren die korrels niet.
                    Best harde XPS of PUR platen, er zijn er met messing en groef, net zoals de OSB platen.
                    Als je aan de randen mooi afwerkt kan de boel niet verschuiven.

                    Comment

                    Working...
                    X