Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor de autokenners/garagisten ivm offerte herstelling €785

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraagje voor de autokenners/garagisten ivm offerte herstelling €785

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Mijn auto is 12j oud en voorlopig geen centen voor een nieuwe, onlangs verving ik mijn distributieriem, remblokken/schijven, airco (knopje was stuk), toch een €3000 kosten.
    Ik vind dit al veel geld hoor voor een d.riem, remblokken en schijven en een knopje.

Hier een mondeo met 240.000 en daar zijn buiten de normale dingen (banden en remblokjes) die aan slijtage onderhevig zijn niets anders vervangen dan twee rubbers op de achteras.
    Bij 200K de d.riem en de waterpomp vervangen plus een grote beurt voor 1100 euro bij een officiële Ford dealer.
    En die rijdt voorlopig nog wel even bij leven en welzijn.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

5 april 2018 maakte je ook al melding dat je stuur tegen trok...en iets over nieuwe veren...etc...niet vreemd toch dan die kale banden etc...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
        Ik vind dit al veel geld hoor voor een d.riem, remblokken en schijven en een knopje.
        Veel geld zeg je ? Ik vind die 3000 € misdadig veel geld. Bij sommige modellen moet je de halve motor afbreken om bij die riem te kunnen maar dan nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Slecht gebalanceerde wielen kunnen ook voor vroegtijdige slijtage zorgen van zowat alle onderdelen van de stuurinrichting.
          Maar dat is iets wat je zelf ook duidelijk merkt tijdens het rijden.
          Als je zo'n trillingen gewaar wordt, dan is het best om de wielen zo snel mogelijk te laten balanceren, anders krijgen alle draaiende en scharnierende onderdelen het zwaar te verduren.
          Juist, als je zoiets al niet voelt bij de voorwielen versta ik dus langs geen kanten. Achterwielen zijn moeilijker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
            5 april 2018 maakte je ook al melding dat je stuur tegen trok...en iets over nieuwe veren...etc...niet vreemd toch dan die kale banden etc...
            Nieuwe veren ???? Nog nooit van gehoord.
            Hoewel en eerlijkheidhalve : ik heb ooit meegemaakt dat van mijn Ford Taunus model 2 en made in Spain er een linkse veer vooraan doorgebroken was. Zelfs geen rode kaart op de keuring maar "verboden tot het verkeer".
            Maar aan die kar ging gewoon alles kapot wat er aan zat, dat was echt buiten categorie. Complete rommel.

Comment

Nog een mogelijkheid waar men beter niet aan denkt: een malafide garagist die moedwillig de uitlijning om zeep helpt tijdens een vorig onderhoud. Iemand in financiële problemen kan rare sprongen maken, of zelfs uit puur winstbejag. Bovendien is het tijdens een regulier onderhoud snel gebeurd, enkele moeren wat bijdraaien. En uitlijning zal niet zo snel en zo uitgesproken ontregelen bij "gewone" slijtage.
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                En uitlijning zal niet zo snel en zo uitgesproken ontregelen bij "gewone" slijtage.
                Eén keer een diepe put of hoge borduur en uitlijning kan om zeep zijn ... zelfs zonder slijtage.

Maar zoals eerder aangekaart door iemand, stonden er bij vorige herstelling al opmerkingen op de factuur.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik moet iedereen hier teleurstellen, deze topic heeft een totaal andere wending gekregen ivm mijn "versleten bak die klaar is voor de schroothoop" die velen dachten.

Gisteren bezocht ik een eerlijke garagist met jarenlange ervaring (algemeen geweten).
                  Ik zei dat ik wat oude herstellingen moest doen en ik toonde een blad met alles erop (had ik overgeschreven, om niet de auto-5 offerte te tonen, hopende dat hij een lagere prijs ging voorstellen dan deze dure offerte).
                  Ik zei dat ik deze had uitgesteld wegens hoge kosten en ik zei hem dat ik het raar vond dat ik hiermee door de keuring ben geraakt.
                  Hij zei meteen, ja als deze zaken allemaal stuk zijn ben je zeker afgekeurd.

Hij zette hem op brug en keek met licht en stang, geen wonder dat je door de keuring was zei hij, er is niets aan!
                  Hij toonde alles in detail, alles was volledig in orde volgens hem, zelfs de rubbers en hij herhaalde het meermaals, er is niets aan!

Hij kon maar één opmerking geven, iets aan mijn wiel waar wat speling op zat waardoor je beetje lawaai hoort als je over verhoog rijdt
                  (maar niets ernstig, hier geraak je zeker niet voor afgekeurd zei hij, dit kost maar €70 en kun je gerust bij een volgend onderhoud laten vervangen).

Hoe kom je daarbij zegt hij dat dit allemaal moet hersteld worden?
                  Daarna toonde ik hem die auto 5 offerte van bijna €800, schandalig zei hij!
                  De mensen denken dat zij goedkoop zijn, ze schrijven zomaar offertes voor herstellingen in de kalme periodes in de winter om geld te verdienen, er is niets aan herhaalde hij!
                  In feite zou je moeten teruggaan en zeggen dat deze offerte verzonnen is, maar ik hou met daar niet mee bezig, ze hebben gewoon een klant minder, simpel...

Die garagist kon ook gezegd hebben ik doe het voor pakweg €400 of €500, hij verdiende er totaal niets mee door mij te zeggen dat er niets aan is.
                  Bij deze, er zijn nog eerlijke "kleine garagisten", think twice (ook bekende garagisten die zogezegd 'goedkoop' zijn).

Onverwachts eens goed nieuws, mijn eindejaarspremie gaat dus toch niet in rook op :-)
                  Last edited by CanonYouCan; 7 december 2018, 17:34.

Comment

De volgende kost is dus een cursus. [emoji1]

Als aan uw wagen niets mis is en uw banden zijn op een jaar tot op de draad versleten, dan kan het dus enkel nog aan je rijgedrag liggen.

Of is er toch iets fout met die wagen? [emoji56]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Geen interesse in een cursus, daar zijn garagisten voor (wel de juiste betrouwbare als je wat geluk hebt).

Nee het had niets te maken met rijgedrag noch met de wagen zelf.
                      Mijn banden waren snel versleten doordat ik ze online bestelde en ze werden niet uitgelijnd, de "montagepartner" was iemand die zichzelf als klant inschreef om banden te bestellen, maar hij had zich per vergissing als montagepartner ingeschreven zei hij
                      Ik wist dit niet en koos de dichtste montagepartner uit mijn buurt op de site (zoals iedereen zou doen)

Het duurde nog een tijd tegen dat hij uitgeschreven raakte, maar hij wou ze wel monteren aan €10 stuk om de kost van zijn toestel uit te winnen na een tijd.
                      Het montagetoestel had hij dus in feite gekocht om zijn eigen banden te monteren.

Nu heb ik nieuwe banden die wel uitgelijnd zijn (weliswaar in een garage gekocht, dus dubbele prijs helaas).
                      Als ik volgende keer goedkopere banden online bestel heb ik deze keer hopelijk een echte montagepartner die wel kan uitlijnen
                      Last edited by CanonYouCan; 7 december 2018, 18:31.

Comment

Dus je hebt een eerlijke kleine garagist gevonden, een oneerlijke kleine valse bandenboer, en een oneerlijke grotere keten....

Welke idioot gaat banden nu niet uitbalanceren en uitlijnen als banden op heel korte tijd versleten zijn....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht

Nee het had niets te maken met rijgedrag noch met de wagen zelf.
                          Mijn banden waren snel versleten doordat ik ze online bestelde en ze werden niet uitgelijnd, de "montagepartner" was iemand die zichzelf als klant inschreef om banden te bestellen, maar hij had zich per vergissing als montagepartner ingeschreven zei hij
                          Ik wist dit niet en koos de dichtste montagepartner uit mijn buurt op de site (zoals iedereen zou doen)

Het duurde nog een tijd tegen dat hij uitgeschreven raakte, maar hij wou ze wel monteren aan €10 stuk om de kost van zijn toestel uit te winnen na een tijd.
                          Het montagetoestel had hij dus in feite gekocht om zijn eigen banden te monteren.
                          Gelooft ge dat nu zelf allemaal?

Geen enkele bandencentrale gaat uitlijnen als daar geen reden toe is, tenzij de klant het vraagt en/of de slijtage van de banden dat aangeeft.

Iemand dat banden bestelt als klant, zich foutief als monteur opgeeft, de banden dan aan u geleverd of gemonteerd heeft met een toestel dat hij eigenlijk voor zichzelf gekocht heeft? [emoji56]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Welke idioot gaat banden nu niet uitbalanceren en uitlijnen als banden op heel korte tijd versleten zijn....
                            Tenzij de klant zegt dat het zo goedkoop mogelijk moet en de rest later wel zal gedaan worden.
                            De klant moet dat ook willen accepteren dat het uitgevoerd moet worden..
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Toch iets wat ik niet kan begrijpen. Banden die na een jaar en rekening gehouden dat je ongeveer 15.000 km daar mee heb gereden versleten zijn dat er staaldraad zichtbaar was kan niet enkel
                              van niet uitgelijnd en slecht gebalanceerde wielen. Als je toespoor van de voorste wielen niet juist staat is er ene waarvan tijdens het rijden naar binnen of buiten staat tegenover de andere. Het gevolg
                              is dat bij deze dan snel slijtage op het loopvlak zichtbaar zal zijn maar ook door het wringen op de velg druk zal verliezen. Ook het gedrag op de weg zal merkbaar goed te voelen zijn want de wagen zal
                              een eigen weg zoeken en naar links of rechts een neiging hebben. Ook zal je het voelen dat het sturen zwaarder aanvoelt.
                              Er moet ergens toch in het verleden zwaar op een hoge stoeprand of iets dergelijks gereden zijn. Ik zou dit toch eens zeer goed in een bandencentrale laten nazien.

Comment

Wat info ...

Hoe onderhoud ik mijn banden? Lees artikelen van onze deskundigen voor meer informatie over het uitlijnen of balanceren van banden, het rouleren van banden en advies over het opslaan van banden

Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X