Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi 50" 4K tv: Medion LIFE X15035 (€379)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aldi 50" 4K tv: Medion LIFE X15035 (€379)

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    U kwekt weer wat. 2K is het nu gangbare HD systeem.
    https://www.pcmag.com/encyclopedia/term/65457/2k-tv
    U kwekt dan ook maar wat. [emoji1]

De 2K die u aankaart (zie uw link) is het gangbare Full HD met 1920 x 1080.
    Gewoon HD is maar 1280 x 720 en zeker geen 2 K. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Bij nieuwe tv's is 4K op dit ogenblik de "standaardresolutie", alleen de oudere modellen zijn nog full-HD.
      Of het voordeel van de extra pixeltjes ook werkelijk zichtbaar is hangt af van de afmetingen van het beeldscherm en de kijkafstand, bij een groot full-HD scherm kon de je pixeltjes goed zien als je er wat dichter bij kwam, bij 4K zijn de pixeltjes kleiner en zal je de individuele pixeltjes dan ook minder goed zien als je dicht bij het scherm komt.
      Ik heb hier een full-HD tv (toen ik die kocht was 4K nog veel te duur), het scherm is niet zo heel groot (40") en daarom zal het beeld ook niet spectaculair beter worden als ik die vervang door een 4K van hetzelfde formaat.
      Op andere plaatsen heb ik ooit full-HD tv's zien staat waar ik op de kijkafstand die ze daar hadden heel duidelijk de pixeltjes kon zien, die hadden een heel grote tv en ze zaten er heel dicht bij, en dat is dus zeker niet ideaal.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Hoi,

Ik heb net hetzelfde toestel gekocht en ben bijzonder aangenaam verrast over de beeldkwaliteit en het gebruiksvriendelijke menu.
        Tot hiertoe heb ik er enkel Youtube filmpjes op bekeken in 1080p HD resolutie omdat mijn uit het stenen tijdperk stammende Proximus verbinding geen hogere kwaliteit (1440p HD of 2160p 4K) toelaat.

Mijn vorige tv was ook een Medion en heeft mij toch een goede 10 jaar trouwe dienst bewezen. Nooit problemen mee gehad, het enige nadeel
        eraan was de mindere geluidskwaliteit maar dat heb ik destijds handig opgelost door de tv te koppelen aan mij hi-fi keten zodat het geluid over de luidsprekers ging.
        Met het nieuwe tv toestel heb ik helemaal geen negatieve ervaring wat geluidskwaliteit betreft al ben ik wel van plan om een soundbar aan te schaffen omdat
        dit een beetje een cinema ervaring geeft tijdens het bekijken van actie of sciencefiction films/series en ook tijdens de live wintersportuitzendingen op ARD/ZDF.

Ik kan moeilijk vergelijken met andere toestellen omdat ik hiermee geen ervaring(en) heb maar wanneer ik bijvoorbeeld naar de recent nieuw aangekochte Philips tv
        van mijn ouders kijk dan moet ik toch toegeven dat de beeldkwaliteit van mijn Medion amper moet onderdoen t.o.v. het 700€ dure toestel.

De meegeleverde apps op mijn Medion toestel vindt ik persoonlijk nogal tegenvallen, deze zijn op de Philips van mijn ouders veel uitgebreider, maar langs de andere kant
        ; wie heeft überhaupt apps nodig op een televisiescherm?

Binnenkort maak ik de overstap van Proximus tv naar Telenet omdat mijn huidige provider de eerstkomende +-10 jaar geen HD zenderaanbod/kwaliteit kan aanbieden op mijn adres.
        Telenet heeft dit echter wel op mijn adres dus vandaar bye bye Proximus televisie. Wanneer deze rompslomp eenmaal achter de rug is zal ik pas echt kunnen genieten van mijn subliem
        televisiescherm.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Hey, leuk nog een andere gebruik(st)er van deze tv tegen te komen hier!

Goed om te vernemen dat je vorige Medion het 10 jaar heeft volgehouden, in de Mediamarkt zeiden ze eerlijk dat je van moderne tv's (eender welk merk of prijsklasse) niet moet verwachten dat die zo lang zullen meegaan als tv's van 20 jaar geleden..

Ik ben over het algemeen ook wel heel erg tevreden van deze tv, zeker voor de prijs, en idd zowel qua beeld als qua geluidskwaliteit, maar daar moet ik dan wel bij zeggen dat mijn laatste tv een crt bak van Daewoo was, meer dan 20 jaar geleden

Alleen de iets lichtere en donkerdere 'strepen' storen me nog wel afentoe bij bepaalde beelden, vooral bij panning shots (vogels in de lucht of voetballers op een vrij egaal veld e.d.) en vooral in een redelijk duistere kamer.
          Maar ik ben ook wel erg gevoelig voor zo'n zaken, beetje hypersensitief..
          Zou je mss eens willen kijken of je ook zo'n minder egale grijs verdeling krijgt bij een testfilmpje zoals dit:

Ik wil wel waarschuwen, als ze je nu nog nooit zijn opgevallen zou het wel kunnen dat je ze blijft zien eens je weet waar naar te kijken, dus als je dat liever niet test snap ik dat wel, maar ik vraag het omdat ik nog steeds lichtjes twijfel of ik de tv hiervoor toch nog terug zou brengen, ik heb nog tot de 6de, moest die van jou het nu totaal niet hebben probeer ik mss nog of ik een ander exemplaar kan krijgen via Medion, maar ik denk dat de meeste betaalbare tv's hier wel in meer of mindere mate 'last' van hebben en ik me er maar gewoon over moet zetten, en 95% van de tijd zie je er niks van en voetbal kijk ik enkel met WK of EK, maar natuurdocu kijk ik wel graag.

Overigens kun je wel 4k demo's downloaden hier: https://4kmedia.org/, dan heb je geen snelle verbinding nodig, gewoon rustig via pc downloaden en op een externe schijf of usb stick zetten en de tv speelt ze netjes af, idd ook de Dolby Vision gecodeerde!

En voor diegene die zeggen dat je het verschil toch niet ziet tussen Full HD of 4K, dat is hetzelfde als vaak, zolang je het nog zelf niet hebt (gezien) is HD zeker en vast meer dan goed genoeg, maar eens je 4K gewoon bent wil je echt niet meer terug, zelfs het verschil tussen 1440p en 4K is duidelijk zichtbaar vanop een meter of 2.5 à 3!
          Zelf zou ik ook geen goeie HD tv vervangen hebben, maar als je nu nieuw iets moet kopen zou ik niet twijfelen, ook HDR beeldscherm is zeker een groot voordeel.
          Last edited by oermens; 4 december 2018, 18:04.
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Beste mensen,

Ik ben hier nieuw en al direct meteen vraag om wat hulp over dit toestel.
            Maar eerst; reeds verschillende jaren koop ik Medion en ben er in het algemeen tevreden over... Laptop's, dvd recorders en Gsm.

Nu voor het eerst een Tv, en wel deze waarover jullie het hebben.

Tot nu vind ik het een miskoop...
            Van in het begin, problemen met de audio. maar aangezien ik nog een soudbar liggen had, til ik daar niet te zwaar aan ( ik ging toch deze installeren)
            Over het portaal ben ik minder tevreden, het toestel wordt omschreven als voor de Belgische markt? er zitten wel bitter weinig Aps op die "Belgisch" zijn... ook vind ik nergens een degelijke apk om IPTV te draaien..
            Nu vandaag wil ik een toetsenbord koppelen...het is de Logitec K400 Plus. Maar in de apk is dit niet werkend behalve de pijltjes toetsen en de return!
            Ik de Browser werkt ik als een qwerty klavier ondanks het een azerty is , dit is niet aanpasbaar. Wanneer ik als taal Nederlands kies word het toetsenbord geschakeld naar qwerty wanneer naar frans wel azerty maar is alles in het frans...

De optie Belgie of Belgique is er gewoonweg niet! Toch de reklame zegt "voor de Belgische markt...
            Shame on You Medion, dit is wel geen positieve noot, alsook dit toestel een smart tv noemen....

Wat denken jullie hierover?

Groetjes,
            Jean-François

Comment

Ik koop nooit een TV bij de bakker of beenhouwer en geen ajuinen bij een elektronicawinkel.
              Een mens heeft altijd waar voor zijn geld, al is de ene rapper content dan de andere.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JFL032 Bekijk bericht
                Beste mensen,

Maar eerst; reeds verschillende jaren koop ik Medion en ben er in het algemeen tevreden over... Laptop's, dvd recorders en Gsm.

Van in het begin, problemen met de audio. maar aangezien ik nog een soudbar liggen had, til ik daar niet te zwaar aan ( ik ging toch deze installeren)
                Over het portaal ben ik minder tevreden, het toestel wordt omschreven als voor de Belgische markt? er zitten wel bitter weinig Aps op die "Belgisch" zijn... ook vind ik nergens een degelijke apk om IPTV te draaien..
                Nu vandaag wil ik een toetsenbord koppelen...het is de Logitec K400 Plus. Maar in de apk is dit niet werkend behalve de pijltjes toetsen en de return!
                Ik de Browser werkt ik als een qwerty klavier ondanks het een azerty is , dit is niet aanpasbaar. Wanneer ik als taal Nederlands kies word het toetsenbord geschakeld naar qwerty wanneer naar frans wel azerty maar is alles in het frans...

De optie Belgie of Belgique is er gewoonweg niet! Toch de reklame zegt "voor de Belgische markt...
                Shame on You Medion, dit is wel geen positieve noot, alsook dit toestel een smart tv noemen....

Groetjes,
                Jean-François
                Geregistreerd op een fotografieforum om zijn beklag te doen over een tv van Medion ???????

Comment

Aldi 50" 4K tv: Medion LIFE X15035 (€379)

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Geregistreerd op een fotografieforum om zijn beklag te doen over een tv van Medion ???????
                  En anderen dat Medion al jaren de hemel inprijzen op een fotografieforum ... wat is het verschil? [emoji6]
                  Ze komen hier ook terecht omdat er hier over geschreven wordt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

@ Heembeek,

Het is via de zoekmachiene Google, dat ik hier terecht ben gekomen...en rechtstreeks op deze discussie terecht kwam!
                    Heb al bijna spijt dat ik deze vraag durfde te stellen, en vooral na 20 reacties op de topicstarter...

En ik doe mijn beklag niet, het is vooral eerst een vraag met daarna mijn gedacht.

Jean-François

Comment

Mja, ik snap de opmerking wel om een tv niet in de supermarkt te kopen, gewoonlijk denk ik er ook wel zo over, al was het maar omdat je na een paar weken niet meer rechtstreeks bij hun terecht kunt voor garantie, wat volgens mij niet eens wettelijk is, maar Medion is op zich echt wel een prima merk en deze tv geeft behoorlijk veel waar voor je geld.
                      Elk merk heeft zo wel zijn goeie en mindere punten, bij deze Medion stoort het 'dirty screen effect' mij nog steeds, maar dat heb je even goed bij de middenklasse LG's.
                      En ik wou eerst bvb liefst een Sony, maar als je dan in een grote winkel gaat kijken waar je veel toestellen naast elkaar kunt zien dan valt het me telkens op de alle betaalbare Sony's enorm veel last hebben van 'screen tearing', volgens de verkoper ligt het uiteraard aan de aansluiting, maarja, als andere merken daar minder/geen last van hebben.. Samsung heeft soms vreemde kleuren, rood is bvb meer paars, enz, enz..
                      Natuurlijk zijn er véél betere (Oled) tv's, maar die kosten wel vele keren meer.

Oorspronkelijk geplaatst door JFL032 Bekijk bericht
                      Beste mensen,

Groetjes,
                      Jean-François
                      Met dat toetsenbord kan ik niet helpen en volgens mij kun je zelf idd geen app's installeren jammer genoeg (VrtNu bvb zou wel handig zijn moest dat bestaan), of zeg jij dat dat wel kan als je de juiste apk vindt? Waar zoek je zoiets dan?
                      Je kunt wel je (Android) Smartphone als toetsenbord gebruiken, met de app van Medion zelf en dat werkte best goed toen ik het probeerde (wel al een tijd niet meer gebruikt) https://play.google.com/store/apps/d...on.SmartRemote
                      De browser gebruik ik niet, er waren nauwelijks sites die er vlot op werkten, eigenlijk gebruik ik bijna niks 'smart', behalve YouTube en dat werkt wel perfect, zeker na de update van een week of 2 geleden waarbij alles veel stabieler werd!

Wat je zegt van het geluid snap ik niet, of er moet echt iets kapot zijn, ik vind het geluid echt prima (uiteraard niet vergelijkbaar met een goede stereo) en het volume staat op mijn klein appartement gewoonlijk tussen de 5 en de 8% en met de bas lager ingesteld, om de buren niet te storen.

Groeten, Koen
                      Last edited by oermens; 30 januari 2019, 15:44.
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                        Mja, ik snap de opmerking wel om een tv niet in de supermarkt te kopen, gewoonlijk denk ik er ook wel zo over, al was het maar omdat je na een paar weken niet meer rechtstreeks bij hun terecht kunt voor garantie
                        Neem bijna eender welk merk van flatscreen, geen enkele dealer mag er tijdens de garantie zelf aan werken tenzij hij erkend hersteller is van dat merk.
                        Het is altijd bellen naar de hersteldienst van het merk en zij komen aan huis.
                        Dat bellen of een ticket loggen doet de dealer soms in de plaats van de klant, maar daar blijft het bij.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

He Koen,

Bedankt voor je reactie.
                          Idd elk merk heeft zo'n beetje zijn eigen portaal waar hun aps instaan. Ook laten enkelen toe om andere aps te installeren, diegenen die op android draaien en dus ook de google play store toelaten.
                          De Medion draait volgens mij niet op android en is dus veel beperkter, ook moeten dan de makers van de aps (.apk) hun programma's zo schrijven dat deze werkend zijn...en aangezien Medion misschien geen interesse heeft?

Zo heeft bv Tvvlaanderen een apk die perfect werkt op LG en Samsung, maar op geen enkele andere Smart Tv in hun portaal te verkrijgen is ( met die apk kijk je naar Tvvlaanderen via internet naar al de zenders die je kan kijken met je officieel abonnement. Je heb dan zelf geen schotel nodig)

Je kan ook een aparte box eraan hangen die wel Android ondersteund, maar dan ben je opnieuw een afstandbediening rijker (daar vind je dan ook alles op, deze hebben dus de Google play store)
                          Of via de browser kijk je wel naar VrtNu of ooit gemist.

Sommige "ontwikkelaars" :-) (lees crakers ) zouden misschien wel meer aps op de Tv's kunnen zetten, maar daar begin ik niet aan...

Ik vrees dat er effectief iets mis is met de linker box van de audio, die kraakt van in het begin ( precies gescheurd), ik weet het... had hem direct moeten terug brengen... maar ging toch via een soundbar gaan..

Het toetsenbord stoort niet, want het wordt niet constant gebruikt.

Zo, ik begrijp dat, ofwel zoek je een toestel waar ALLES inzit en je heb maar 1 afstandbediening of doet een toegeving en werkt met meerdere toestellen en bedieningen.
                          (In het eerste geval ,owee dat er 1 component stuk gaat)

Dus goed dat het een prima beeldscherm is , dit is het belangrijkste

Groeten
                          Jean-François

Comment

Working...
                          X