Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPhone / iTunes kenners

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: iPhone / iTunes kenners

Dat je bij Apple nog altijd i-Tunes moet gebruiken......kunnen ze na al die tijd eens niks gebruiksvriendelijker maken?
    Mijn vrouw heeft een iPhone en iPad......ik ben ondertussen overgeschakeld naar Android.......pakken gebruiksvriendelijker, geen extra programma's meer nodig, smartphone en tablets worden herkend als externe harde schijven.......een luxe na mijn jaren als iPhone gebruiker....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Dat je bij Apple nog altijd i-Tunes moet gebruiken......kunnen ze na al die tijd eens niks gebruiksvriendelijker maken?
      Mijn vrouw heeft een iPhone en iPad......ik ben ondertussen overgeschakeld naar Android.......pakken gebruiksvriendelijker, geen extra programma's meer nodig, smartphone en tablets worden herkend als externe harde schijven.......een luxe na mijn jaren als iPhone gebruiker....
      Ik moet niet zozeer iTunes gebruiken, wel om muziek te syncen uiteraard.
      Maar ik moet inloggen bij iTunes op de iPhone met mijn apple id om een gratis app te openen.
      Dat is zo raar. Terwijl ze zelf zeggen dat je met dezelfde apple id moet inloggen op beide iPhone's om bv je agenda te syncen met elkaar.
      Het heeft ook altijd gewerkt op de vorige iPhone's.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ik gebruik iTunes al sinds de allereerste versie, en heb er nooit enige probleem mee ondervonden. iTunes bestond trouwens al vóór de iPhone, iPad... en heel dat iOS gedoe. Ik gebruik iTunes hoofdzakelijk voor muziek, maar ook om mijn iPhone en iPad te backuppen. Synchronisatie van agenda, contacten, enz. gebeurt via iCloud, waarvoor ik uiteraard ook m'n  account nodig heb. Mijn vrouw haar iPhone is nog een 3G en dus te oud om 'mee te spelen' met de rest van het netwerk, maar agenda, kalender, e.d. op haar MacBookPro en iPad2 worden ook automatisch gesynchroniseerd via iCloud en haar  account. Apps worden gedeeld.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Apple heeft het licht gezien denk ik.....ze schakelen eindelijk ook over op een USB-C aansluiting, en dat opent nieuwe perspectieven.....misschien geen iTunes meer nodig...
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Update...

Ik heb nu naar aanleiding van Apple een nieuwe ID aangemaakt voor mijn vrouw.
            En het is zelfs gelukt om de agenda en contacten te delen. Maar wat schetst mijn verbazing.
            De notities zijn niet te delen. WTF, WAAROM NIET ????
            Antwoord Apple, je moet dan onder dezelfde ID inloggen. Is dat nu net niet hetgeen wat ze zeiden niet te doen.
            Oké, ben de lompste nog niet (gelukkig). En heb dan ontdekt dat je wel je notities kunt delen via een email account. Zoals bv Gmail.
            Aangezien ik daar al een account heb, heb ik die toegevoegd op alle apparaten en idd, dat werkt.

Dus iPhone + MacBook vrouw eigen ID, mijn iPhone + iMac eigen ID en Iphone + MacBook dochter eigen ID. Zou dus perfect moeten werken.
            Idd alles werkt, maar...... moet nog steeds na verloop van tijd inloggen op iTunes om apps te openen zoals FB, Google maps enz. enz.
            Ik heb zelfs nog een keer de iPhone nadien hersteld naar fabriek, geupdate en alles opnieuw geïnstalleerd.

Ik geef het op. Het zal zo zijn.

Toch vreemd dat je de notities wel kunt delen via verschillende email accounts en niet via hun eigen systeem.
            Dat valt me vies tegen van Apple.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...