Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

    Voor wat het waard is.
    Ik heb een Mastercard van de Deutshe Bank. Die is gratis en gekoppeld aan een gratis zichtrekening aldaar. Je krijgt er ook een gratis Debetkaart (banccontact) De enige voorwaarde daar is dat je een kleine som moet overschrijven bij het openen van de rekening vanuit een andere bank. Zelf laat ik daar een paar 1000 euro op die rekening staan en vul dat af en toe wat bij.
    Alles gaat automatisch en het kost mij geen cent.
    Ik heb de mastercard ook gekoppeld aan mijn Paypal en dat is lekker handig op internet (vooral op ebay dan).

    Als ik mij niet vergis is de enige voorwaarde om de kaart gratis te gebruiken dan je per jaar een minimale hoeveelheid transacties hebt. Hoeveel dat precies is weet ik niet.
    Ik heb daar ook nog nooit in het rood gestaan dus ik weet niet welke intresten ze eventueel aanrekenen en hoe alles dan verloopt.

    Comment


    • #47
      Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Achter uw “stomme zichtrekening” zit een heel pak IT, en dat is ook niet gratis.
      Tiens, ik heb een Keytrade zichtrekening die me niets kost en ik ONTVANG 5 cent per verrichting die ik er mee doe.
      Hun eventuele kredietkaart is ongeveer hetzelfde systeem als die van Deutsche Bank (zie #46).
      Achter Keytrade zit evenveel IT denk ik, want ze hebben geen kantorennet.

      Ik heb bij de grootbank BNP Fortis een HelloBank rekening, puur internet en 100% gratis.

      Trouwens, dank zij die HelloBank betaal ik voor mij en voor mijn vrouw elke maand 10 euro minder aan onze Mobile Vikings GSM abonnementen (10+5 ipv 15+10) Die rekening brengt me dus in feite 120 euro op per jaar.
      Een beetje "shoppen" qua betaalverkeer brengt mij per jaar ongeveer 300 euro op. Plus de ongeveer 30 à 50 euro die ik niet moet "bijdragen" voor een rekening.

      Dus, het op de IT steken is geen goed idee denk ik.

      Je moet het hele plaatje bekijken natuurlijk: mijn zoon zit nu bij KBC omdat hij daar veruit de beste voorwaarden kreeg voor zijn woning-lening en daar kon geen enkele gratis zichtrekening tegenop.
      Last edited by nete; 19 oktober 2018, 07:24.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #48
        Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Voor wat het waard is.
        Ik heb een Mastercard van de Deutshe Bank. Die is gratis en gekoppeld aan een gratis zichtrekening aldaar. Je krijgt er ook een gratis Debetkaart (banccontact) De enige voorwaarde daar is dat je een kleine som moet overschrijven bij het openen van de rekening vanuit een andere bank. Zelf laat ik daar een paar 1000 euro op die rekening staan en vul dat af en toe wat bij.
        Alles gaat automatisch en het kost mij geen cent.
        Ik heb de mastercard ook gekoppeld aan mijn Paypal en dat is lekker handig op internet (vooral op ebay dan).

        Als ik mij niet vergis is de enige voorwaarde om de kaart gratis te gebruiken dan je per jaar een minimale hoeveelheid transacties hebt. Hoeveel dat precies is weet ik niet.
        Ik heb daar ook nog nooit in het rood gestaan dus ik weet niet welke intresten ze eventueel aanrekenen en hoe alles dan verloopt.
        Inderdaad Deutsche bank levert dit ook gratis. Gezien ik daar een soort Fidelity account heb geopend voor één van mijn kleinkinderen waarop ik maandelijks een storting doe hebben ze mij een bankcontact kaart en een DB Titanium (master) kaart gegeven. Die laatste heb ik terug binnen gegeven gezien ik al kaarten genoeg heb en met mijn gewone debet kaart de nodige online transacties kan doen.
        Een nadeel is dat elke klant daar wel slechts één zo'n Fidelity account kan openen. Voor de andere kleinkinderen ben ik genoodzaakt geweest om een dergelijke rekening te openen o.a. Rabo bank. Die bank is volgens mijn weten ook uitsluitend een internetbank.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #49
          Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Maar ja, dat is dan de werkwijze van Beobank en die zijn ook voor eeuwig door u gebrandmerkt, omdat zij zogezegd vroeger Citibank waren. Ben je dan vroeger "misbruikt" geweest door Citibank, of is het van horen zeggen ?
          Heb ik nu iets specifiek over Beobank gezegd?
          Beobank blijft daarmee nog wel het vroegere Citibank.[emoji6]


          VISA waar geen kosten op zijn gebruik je nu. Dus je krijgt ze gratis ?
          Heb ik dat ergens geschreven dat ik de “kaart “gratis kreeg?
          Ik heb bij mijn weten enkel aangekaart dat ik “betalingen” kan uitvoeren en zonder kosten (intresten) kan terugbetalen omdat automatisch het volledige bedrag in een keer wordt terugbetaald.
          De kaart kost inderdaad 20€ per jaar.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #50
            Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Je moet het hele plaatje bekijken natuurlijk: mijn zoon zit nu bij KBC omdat hij daar veruit de beste voorwaarden kreeg voor zijn woning-lening en daar kon geen enkele gratis zichtrekening tegenop.
            Daar kaart je het zelf aan ... je moet alles bijeen bekijken, geen enkele bank werkt gratis, alleen zijn bepaalde diensten bij de ene bank goedkoper (of gratis) dan bij de andere.
            Die gratis dienst geven ze om klanten te lokken, klanten die dan hopelijk ook andere diensten nemen welke dan weer duurder zijn dan elders.
            Men moet dat ook niet op één klant zien, maar op het gemiddelde.
            Wees maar zeker dat die IT door de klant betaald wordt, bij alle banken wel te verstaan.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #51
              Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

              Mischien is bij hen gratis ?https://www.demorgen.be/economie/de-...ssen-b461f441/
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #52
                Re: Iemand de Cofidis Mastercard (of andere zonder zichtrekening) ?

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                .....
                Het belang van een goeie bank met personeel dat ook niet voor niks werkt, maar ten dienste van de klant.....
                Dat begin ik ook stilaan te denken. Een tijd geleden een foutje moeten laten rechtzetten bij een transfer van effecten bij een "online only" bank.
                En verschillende slechte ervaringen met de "klantendienst" van Keytrade.
                Nu meer bepaald met hun stuntelen met nieuwe Visa kaarten (zie ook hier).

                Die zijn gewoon niet bereikbaar en ik houd mijn hart vast moesten er ooit echte problemen zijn... dan zal er zeker niemand thuis zijn. (reviews klantendienst)

                Comment

                Working...
                X