Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoenenliefhebbers ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schoenenliefhebbers ?

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    Ik ben een liefhebber van schoenen van goede kwaliteit. En wat het eerste is wat ik bekijk is of de rand tegen de hiel een zachte rand heeft en de zool goed kan buigen.
    Ik geef er graag wat meer voor uit want pijnlijke voeten kan ik echt niet hebben. Mijn voorkeur en daar heb ik meerdere paren van in gebruik zijn deze van Floris Van Bommel.
    Voor het wat ruige werk en wandelingen heb ik deze van Jack Wolfskin en mits goed onderhoud kunnen die best wat zeewater verdragen tijdens het fotograferen op het strand.
    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Ik heb ook geen al te makkelijke voeten en daarom probeer ik nu merken te vinden die verschillende wijdte-maten aanbieden. Floris van Bommel doet dat onder andere. ( G en H - fitting )
    let daar eens op, Freddy, dan zal het al héél wat makkelijker zijn om de juiste schoen te vinden.

Crockett & Jones bv. - een zeer gereputeerd en degelijk merk - heeft uitsluitend schoenen in de E-fitting, en dat is een vrij smalle maat. Alhoewel daar dan nog verschil in is; C&J beweren dat hun E-fitting vrij breed uitvalt, maar passen is hier zeker de boodschap.

https://www.crockettandjones.com/col...on-2-tan-calf/
    Hier ook liefhebber van (Floris) van Bommel, ik heb een eigen bijdrage van 120 euro ofzo en dan krijg ik de rest van het ziekenfonds iedere 2a3 jaar. Maar eerst wordt mijn eigen risico aangesproken.

M. Dit zijn toch Floris van Bommel? Ik vind ze best wel braafjes. Zelf heb ik veel opvallendere Florisjes.

Van Bommel zit hier in het dorp en heb al weleens mail wisseling gehad en heb persoonlijk gesproken met Floris. Ik wou een keer de fabriek bezoeken. En toen waren ze net bezig met een nieuwe factory toer. En kort erna konden we via een evenement in het dorp de fabriek bezoeken. De Kodak was thuis, maar fotograferen was toegestaan. En toen ontmoette ik hem. Verder zag ik hem hier uit de lokale bakker komen en heb hem ooit bij de viaduct zien rijden toen ik aan het hardlopen was. Maar als er voldoende interesse is, dan kan ik weleens vragen of we met een groepje van fotograferen (Floris van) Bommel liefhebbers de fabriek kunnen vastleggen.

Hier enkele foto' s vanaf de straat genomen:

Kennen jullie ook nog Avang? Andere schoenfabriek hier uit het dorp.
    Last edited by Rogier; 5 oktober 2018, 07:26.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

Comment

Op gebied van schoenen houd ik van het betere werk, zoals nog met andere zaken. Ben ook nog steeds een fan van het enige Belgisch overblijvende merk m.n. Ambiorix. Van Bommel heb ik geprobeerd, maar is niet mijn ding. Een schoen moet comfortabel rond de voet zitten, niet klemmen, dus mag je niet voelen. dit is het belangrijkste. En dit had ik niet bij dit merk. Al doet het merk er niet zoveel toe, men vindt dit gevoel meestal bij de duurdere merken.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Op gebied van schoenen houd ik van het betere werk, zoals nog met andere zaken. Ben ook nog steeds een fan van het enige Belgisch overblijvende merk m.n. Ambiorix. Van Bommel heb ik geprobeerd, maar is niet mijn ding. Een schoen moet comfortabel rond de voet zitten, niet klemmen, dus mag je niet voelen. dit is het belangrijkste. En dit had ik niet bij dit merk. Al doet het merk er niet zoveel toe, men vindt dit gevoel meestal bij de duurdere merken.
        Hier ook redelijk wat Ambiorix - wis je dat je die zelfs op maat kan laten maken en in feite relatief niet zo duurder dan een standaard Ambiorix ?
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Hier ook redelijk wat Ambiorix - wis je dat je die zelfs op maat kan laten maken en in feite relatief niet zo duurder dan een standaard Ambiorix ?
          Wist ik inderdaad.
          Ik herinner mij ook, wat betreft maten dan, toen ik in een winkel van Church schoenen ging passen, de winkeldame mij toen 2 verschillende maten heeft verkocht, een 43.5 voor links en een 44 voor rechts. Per maat ook een drietal breedtes op de wreef, dit kan je ook enkel maar bij de betere merken vinden.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Heb ook al Ambiorix gehad. Onverslijtbaar, maar ik vond ze absoluut niet comfortabel.

Nu zweer ik bij Clarks en Mephisto. Niet altijd de mooiste, maar daarmee kan ik wel een ganse dag op mijn voeten staan.

Floris van Bommel ook al eens gepast, maar die zolen zijn te hard voor mij. Ik kan die geen volle dag aan houden.

Comment

Hier ook Mephisto, en voor sportieve schoenen kies ik Meindl. Goed voor brede voeten met steunzolen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Heb ook al Ambiorix gehad. Onverslijtbaar, maar ik vond ze absoluut niet comfortabel.

Nu zweer ik bij Clarks en Mephisto. Niet altijd de mooiste, maar daarmee kan ik wel een ganse dag op mijn voeten staan.

Floris van Bommel ook al eens gepast, maar die zolen zijn te hard voor mij. Ik kan die geen volle dag aan houden.
                Zowel in Van Bommel als in Ambiorix kan je schoenen hebben die meevallen en die tegenvallen( te stug zijn).
                En ja, als ik eerlijk moet zijn: Ambiorix was vroeger beter imho.

Mephisto's zijn zalig aan de voeten, maar inderdaad niet zo verfijnd.

Clarks vind ik een zeer goede prijs/kwaliteit hebben; maar daar heb ik er ook al hele goede en veel mindere in gezien.
                Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Voor de normale man (beperktere beurs) zijn Ecco's naar het schijnt ook wel goed. Vandaag maar weer eens de achterkant van Van Bommel bewonderd met hardlopen. Marcel van Tilt draagt ook vaak Floris van Bommel je.

Ik zal waarschijnlijk dit jaar wel weer een mooie paar (dure) (Floris) van Bommels uitzoeken. Ik zal zoveel ziektekosten maken dat ik voor een relatief klein bedrag een paar schoenen kan uitzoeken. Vanaf x euro betaald mijn ziekenfonds de rest. Lang leve semi orthopedische schoenen. Dus waarom dan goedkope schoenen nemen. Toen ik tiener was had ik zo voor 1x in de 1,5 naar een paar (Floris) van Bommels voor 90 euro met steunzolen. Maat een paar op maat gemaakte Ambiorix zal ook wel tof zijn.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

Comment

Als ik er na een dag geen zere voeten in heb zijn het goeie schoenen. Verder is dat enkel een noodzakelijk kwaad. Haat het om die dingen te gaan kopen. Als ik langer dan 15 minuten in een schoenwinkel ben en nog niets gevonden ben ik weg. Langs de andere kant heb ik wel altijd verschillende paren in de running (so to speak) zodat ik kan afwisselen. Maar liefhebber? Liefhebber van trappist!

Oh ja, wat hier in de eerste post getoond is daar krijg je mijn voeten nooit in!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Als ik er na een dag geen zere voeten in heb zijn het goeie schoenen. Verder is dat enkel een noodzakelijk kwaad. Haat het om die dingen te gaan kopen. Als ik langer dan 15 minuten in een schoenwinkel ben en nog niets gevonden ben ik weg. Langs de andere kant heb ik wel altijd verschillende paren in de running (so to speak) zodat ik kan afwisselen. Maar liefhebber? Liefhebber van trappist!

Oh ja, wat hier in de eerste post getoond is daar krijg je mijn voeten nooit in!
                      Dit is soms het probleem met nieuwe schoenen dat je ze eerst een tijdje moet inlopen zodat ze de kans krijgen zich naar je voet te zetten. Ook bij warm weer kan je voet wat uitzetten en dan gaat het lastig worden als ze beginnen te spannen.
                      En onze voeten zijn niet alle twee gelijk en bedoel daar niet bij een linkse en een rechtse en daarom pas ik altijd beide schoenen. Maar eigenlijk is het voor ons niet zo moeilijk als je ziet waar vrouwen op hoge hakken uren meer kunnen rond lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                        Dit is soms het probleem met nieuwe schoenen dat je ze eerst een tijdje moet inlopen zodat ze de kans krijgen zich naar je voet te zetten. Ook bij warm weer kan je voet wat uitzetten en dan gaat het lastig worden als ze beginnen te spannen.
                        En onze voeten zijn niet alle twee gelijk en bedoel daar niet bij een linkse en een rechtse en daarom pas ik altijd beide schoenen. Maar eigenlijk is het voor ons niet zo moeilijk als je ziet waar vrouwen op hoge hakken uren meer kunnen rond lopen.
                        Helemaal mee eens, wat voor de 1 fantastische schoenen kunnen zijn, kan bij een ander blaren en pijn opleveren. Wat ik vaak heb is dat mijn schoenen te small zijn. Daar let ik nu expliciet op, aangezien dat nooit 'uitloopt'. Ik verbaas me hoe de dames een avond op van die 12cm hakken kunnen staan. Dat kan niet gezond zijn.

Comment

Als ik naar de schoenwinkel ga - dan ben ik nooit langer dan 5' binnen.
                          En da's altijd 't zelfde - 2 paar mephistos aub - schoenmaat 39,5 - kleur onbelangrijk.
                          Als't maar trampolins zijn (of de opvolger daarvan - de hatelijke marketteers zijn ook daar helaas binnengedrongen en dan moet die naam wijzigen).
                          Andere schoenen zijn gewoon niet goed genoeg.

Comment

ik stap geen schoenenzaak maar een sportzaak binnen en vraag steeds naar twee paar Teva's maat 10 :-)
                            Schoenen heb ik niet meer nodig en die Teva's kan ik zelf aanpassen naar mijn voetjes.
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Working...
                            X