Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

petroleumkachel.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: petroleumkachel.

Misschien een domme vraag, maar vanaf welke temperatuur moet je verwarmen.
    Of te wel, hoe ver laat je de ruimte afkoelen.
    Mijn baas zette vroeger ook de verwarming volledig uit na sluiting.
    Wat resulteerde dat de volgende dag de verwarming tot in de middag moest branden om enigszins op temperatuur te komen.
    Nu zet hij die terug naar 17° en s'morgens op 20°. Veel beter op temperatuur te krijgen nu.
    Verkeerde zuinigheid denk.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

petroleumkachel.

Hier zetten we de verwarming ‘s nachts op 16°C, maar zelden koelt het af tot onder de 18°C.
      Overdag en ’s avonds als we thuis zijn zetten we die op 21°C.
      Enkele jaren geleden hadden we een heel koude winter met een langere tijd tot -18°C, toen was het zelfs interessanter om de verwarming dag en nacht gewoon op 21°C te laten staan, zo bleef het permanent goed en was ook het verbruik het laagste.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Voor Zibro en consoorten heb ik maar één woord: moordenaars. Ik begrijp niet goed dat de overheid de verkoop van die dingen al niet lang verbiedt.

Ze verbruiken de zuurstof en vervangen ze door de stinkende en gifige (CO...) "uitlaatgassen". En het gevaarlijkste gas CO is dan wel reukloos.
        Als je ze min of meer veilig wil gebruiken moet je zodanig verluchten dat de warmte die ze produceren "vervliegt"

Als het niet dagelijks moet gebeuren zou ik een elektrische convector (zo mogelijk met elektronische thermostaat) kopen. Je gaat je daar niet arm mee stoken hoor.
        Koop ook geen elektrische olieradiator want die is veel te traag voor wat jij verlangt.

Is bijplaatsen van een radiator op de CV geen oplossing ? Of de bestaande vervangen door een grotere zoals Verseg suggereert.
        Ja in feite heeft de installateur al laten doorschemeren dat er voor de woonkamer 45² een derde radiator zou geplaatst moeten worden gezien het een dakappartement is en het gebouw vrijstaand is. Ik heb wel nog een elektrische radiator staan max 2000watt, die zet ik wel eens aan tesamen met de cv om de boel wat sneller op te warmen.

Dan maar geen petroleumkachel als ik dat hier allemaal lees, wel verwonderlijk dat er dan nog geen doden zijn gevallen en dat het toch blijkbaar gekeurd is een vrij verkocht mag worden.
        Groeten Sensor

Comment

Je moet je afvragen wie dat nog gebruikt en waar.
          Als dat gebruikt wordt in een heel oud huis, waar het bij wijze van spreken onder de ramen door waait, dan zijn de risico's beperkt.

Zet je dat in een goed geïsoleerde luchtdichte woning zonder ventilatiesysteem, dan is dat echt om problemen vragen, maar daar wordt het dan ook amper gebruikt omdat er waarschijnijk CV is.

Om een garage of loods af en toe eens wat te verwarmen is dat ook OK.

Comment

petroleumkachel.

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
            Ja in feite heeft de installateur al laten doorschemeren dat er voor de woonkamer 45² een derde radiator zou geplaatst moeten worden gezien het een dakappartement is en het gebouw vrijstaand is.
            Heb je dan twee kleine radiatoren of zo?
            Anders vervangen door wat grotere of dikkere zodat er geen breekwerken nodig zijn.
            Of minder laten afkoelen.

Dan maar geen petroleumkachel als ik dat hier allemaal lees, wel verwonderlijk dat er dan nog geen doden zijn gevallen en dat het toch blijkbaar gekeurd is een vrij verkocht mag worden.
            Het is niet omdat iets verkocht mag worden, dat het ook “overal” veilig gebruikt kan worden.
            Een kleine van 12 jaar kan ook een kettingzaag kopen zolang hij maar betaalt.

HERDERSEM - In Herdersem (Aalst) is gisteren een 61-jarige vrouw gestorven ten gevolge van CO-vergiftiging. Zeven andere personen uit hetzelfde gezin in de Kouterbaan moesten ook naar het ziekenhuis.

De brandweer van Beringen is gisteren rond 16.15 uur uitgerukt naar brand in een tweewoonst in de Genebroekstraat in deelgemeente Beverlo. Bij aankomst sloegen de vlammen al naar buiten. De woonkamer is helemaal uitgebrand en de andere vertrekken hebben zware rookschade opgelopen. De oorzaak van het vuur is wellicht een petroleumkachel in de woonkamer. In de woning trof de brandweer ook een elektrisch vuurtje aan. De bewoners hadden dus wellicht geen vaste verwarming. Het huis is onbewoonbaar door de felle brand, de woning ernaast bleef gevrijwaard. Toen het vuur uitbrak, was er niemand thuis. (res)

De Expo opende in april en het luchthavengebouw werd pas midden juni officieel geopend. Er werd al het mogelijke gedaan om toch op tijd klaar te zijn, dus sommige dingen werden vergeten. 'De verwarming werkte nog niet overal', weet Van Humbeek. De Expo was eind oktober gedaan en in de nacht van 4 op 5november brak er brand uit in het luchthavengebouw. 'Werknemers namen petroleumkachels mee tegen de kou en toen stootte iemand er per ongeluk een om. De brandweer kon het vuur inperken en zo waren er maar zes verdiepen uigebrand.'

Nog voorbeelden nodig?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Working...
            X