Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schroeven in hardhout met boormachine?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schroeven in hardhout met boormachine?

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Om contacten te reinigen heb je contactspray nodig
    Heb ik hier nog massa van staan Paul :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Heb ik hier nog massa van staan Paul :-)
      https://elektrotaelman.be/hq110-02-p...waAlgSEALw_wcB
      Waarom verbaast me dat niet ?
      Maar serieus, ik zorg ook ervoor dat er hier een aantal sprays constant op voorraad zijn, waaronder contactspray, WD40, Znspray, velgenreiniger.... BTW ook bedankt voor die link naar de grote multitorx doppen, ik ga me beperken tot die ene zxn16 denk (ga ik max 2 keer in mijn leven nodig hebben) ik. Twijfel nog wel over het merk.

Comment

Intussen gezien dat ze op dergelijk toestel in de webshop 5 jr garantie adverteren. Dus heb contactformulier klantendienst ingevuld. Zien wat dat geeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Wel even bij zetten in welke categorie die als beste genoteerd staat. [emoji6]
          Ik heb toch het type er bij vermeld, en deze valt in de Categorie zware schroefboor machines.

Comment

Heb je maar één accu?
            Eigenlijk zou je de boormachine met een andere accu moeten kunnen testen, maar ik zie dat er op dit ogenblik geen accu's te koop zijn op de Lidl website (vorig weekend was de 2Ah accu daar nog wel te vinden).
            Je kan de spanning van de accu meten, maar als er een slechte cel in zit dan is het best mogelijk dat de spanning in onbelaste toestand nog wel hoog genoeg is, maar dat die spanning meteen te ver zakt als de accu belast wordt.

Waarschijnlijk heb je die boormachine nu nodig, en dan is het inderdaad lastig dat er geen accu te vinden is.
            Er komt wel geregeld een nieuwe batch van die accu's (controleer geregeld de website), maar daar heb je op dit ogenblik niet veel aan.

Misschien heb je de accu een tijd geleden opgeborgen terwijl ze zo goed als leeg was, als die dan door een beetje zelfontlading nog wat verder leeg is geraakt, dan zit die misschien onder de spanning waarbij die nog geladen kan worden.
            In het battery management systeem van zo'n accu zit altijd zo'n beveiliging om te voorkomen dat er een te diep ontladen accu terug geladen wordt, want dat kan gevaarlijk zijn voor lithium-ion cellen (ze kunnen dan in brand vliegen of zelfs exploderen).

Ik heb hier een paar van die Parkside accu's (2Ah en 4Ah), de oudste is die van de graskantmaaier (de enige 2Ah accu die ik heb), en die zal nu ruim 3 jaar oud zijn, ze werkt nog steeds prima.
            Maar met accu's moet je wat geluk hebben, op het werk hebben we bijvoorbeeld een mini slijpschijfje, dat is een professionele Bosch (12V), van de eerste twee accu's die er bijgeleverd waren (2Ah) was er eentje al na een paar maanden kapot.
            Van de accu's die er later bijgekocht zijn (3Ah) is er ook al een die veel sneller terug leeg is, en waarmee de slijpschijf zelfs een stuk zwakker is dan met de andere accu.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Afhandeling van garantiegevallen van Lidl Parkside: https://www.youtube.com/watch?v=DbM0W4luAfs
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Heb je maar één accu?
                Eigenlijk zou je de boormachine met een andere accu moeten kunnen testen, maar ik zie dat er op dit ogenblik geen accu's te koop zijn op de Lidl website (vorig weekend was de 2Ah accu daar nog wel te vinden).
                Je kan de spanning van de accu meten, maar als er een slechte cel in zit dan is het best mogelijk dat de spanning in onbelaste toestand nog wel hoog genoeg is, maar dat die spanning meteen te ver zakt als de accu belast wordt.

.
                Dat is het nadeel wanneer je iets merkloos bij de Lidl of de Aldi koopt: enige jaren geleden had ik bij de Aldi een boormachine gekocht en toen de accu het begaf kon ik niet meer aan een accu komen of met heel veel moeite in Duitsland maar dan werden de koste zo hoog dat ik even goed een nieuwe boormachine kon aanschaffen. Ik heb toen in de vakhandel een bekend merk boormachine gekocht waarvan ze wel de accu’s op voorraad hebben. Vijftien jaar geleden overkwam me dat met een portable cd-speler van de Lidl die ik gebruikte als monitor voor mijn videocamera: binnen drie jaar de accu kapot en met geen mogelijkheid was er nog ergens aan een nieuwe geschikte accu te komen.
                Ik ben er mee gestopt non-food producten in de supermarkt te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Afhandeling van garantiegevallen van Lidl Parkside: https://www.youtube.com/watch?v=DbM0W4luAfs
                  Dat laat het beste verhopen! Dank voor de link.
                  Ik heb al ontvangstbevestiging met referentienummer via mail ontvangen van Lidl.

Comment

Binnenkort beschikbaar: https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...lay/p100325834
                    BD0338BE

Comment

Dank voor de info. Ik wacht nog even af:

Na ontvangstbericht (ontvangen 29/4) van mijn garantie aanvraag heeft Lidl webshop op 3/5 een tweede mail gestuurd :
                      "Wij hebben helaas nog geen antwoord kunnen bieden op uw vraag vanwege de onvoorziene drukte die we momenteel ervaren.
                      Wij zullen u zo snel mogelijk antwoorden"

Comment

Nog mail van Lidl op 11/5 "Beste klant, Ik begrijp dat het vervelend is dat jouw PARKSIDE PERFORMANCE Accuschroefboormachine PABSP 20Li A1 20 V defect is.
                        Ik stuur de melding vandaag door naar met de vraag jou te contacteren. Binnen de tien werkdagen ontvang je van een antwoord.
                        Aarzel niet mij te contacteren als je na tien werkdagen geen nieuws ontvangt. Je doet dit door te antwoorden op mijn mail en dossiernummer te vermelden.
                        ".

Naar wie die vraag is gegaan en van wie ik dan antwoord moet krijgen staat niet in de tekst. Ik heb dat dezelfde dag per mail gevraagd maar nog geen antwoord.
                        10 werkdagen vanaf 11 mei moet eind deze maand zijn.
                        Last edited by Wasbeer; 19 mei 2021, 07:52. Reden: dubbele tekst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                          N
                          Naar wie die vraag is gegaan en van wie ik dan antwoord moet krijgen staat niet in de tekst. Ik heb dat dezelfde dag per mail gevraagd maar nog geen antwoord.
                          Mijn laatste mail was: "Zoals de mail bij mij ontvangen wordt, lijken er stukken tekst te ontbreken:
                          - Ik stuur de melding vandaag door naar ..... ?
                          - Binnen de tien werkdagen ontvang je van ..... ?
                          Voor de verdere opvolging en controle over spam lijkt het mij best dat ik weet van wie ik antwoord kan verwachten, ook al loopt de communicatie verder via Lidl Belgium!?
                          "

Antwoord van Lidl Belgium klantendienst 20/5: onpersoonlijk, niet echt een antwoord op mijn vraag, het lijkt erop dat ze het gewoon doorschuiven en mij mijn klacht volledig en opnieuw laten formuleren:
                          Bedankt voor uw bericht.
                          Voor technische problemen kan u terecht bij de dienst na verkoop van de leverancier op het telefoonnummer 0800/71011 of via e-mail owim-service-be@telemarcom.eu.
                          Zij zijn verantwoordelijk voor het herstellen van uw toestel, het leveren van eventueel ontbrekende stukken en het antwoorden op uw technische vragen.
                          Wij rekenen erop u met deze informatie geholpen te hebben en kijken ernaar uit u te blijven begroeten als trouwe Lidl-klant."

Comment

Schroeven in hardhout met boormachine?

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                            - Ik stuur de melding vandaag door naar ..... ?
                            …/…
                            Voor de verdere opvolging en controle over spam lijkt het mij best dat ik weet van wie ik antwoord kan verwachten, ook al loopt de communicatie verder via Lidl Belgium!?

Antwoord van Lidl Belgium klantendienst 20/5:
                            …/…
                            Voor technische problemen kan u terecht bij de dienst na verkoop van de leverancier op het telefoonnummer 0800/71011 of via e-mail owim-service-be@telemarcom.eu.
                            Zij zijn verantwoordelijk voor het herstellen van uw toestel, het leveren van eventueel ontbrekende stukken en het antwoorden op uw technische vragen.
                            Is toch een antwoord op uw vraag?
                            Ze schrijven toch duidelijk naar waar het gestuurd werd en welk e-mailadres het is.
                            Buiten dit kan het enkel van Lidl zijn dat je mails krijgt … wie anders zou u mailen?
                            Ben je nu zelf niet een beetje te negatief ingesteld? [emoji848]
                            Last edited by VerSeg; 22 mei 2021, 11:37.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Niet negatief ingesteld Verseg, wel een beetje gefrustreerd.

In een vorige mail van hen stond al vermeld: "Mails van de naverkoopdienst belanden weleens in de spamfolder. Ik raad je aan die in de gaten te houden.".
                              Hun mail was duidelijk een standaardmail die zo maar gelanceerd werd zonder de relevante informatie aan te vullen.
                              Ik heb daar zeer omzichtig en positief op gereageerd door dat in te kleden als volgt zonder aanvallend of beschuldigend te willen zijn : "Zoals de mail bij mij ontvangen wordt, lijken er stukken tekst te ontbreken" en "Voor de verdere opvolging en controle over spam lijkt het mij best dat ik weet van wie ik antwoord kan verwachten, ook al loopt de communicatie verder via Lidl Belgium!?".

Het vervolg in hun nieuwe mail "Voor technische problemen kan u terecht bij de dienst na verkoop van de leverancier..." lijkt me dan zo'n afschuif operatie, immers ik heb geen technische vragen, het probleem is al omschreven in mijn oorspronkelijke Lidl claim. Het gaat er nu gewoon om wat Lidl/de fabrikant met de waarborg gaat doen.
                              Nu lijkt het mij dat ik zelf mag herbeginnen en aankloppen bij de fabrikant en wie weet wanneer krijg ik daar de juiste man te pakken.

Ik ga nog even afwachten denk ik.

Comment

Het heeft nog een of twee herinneringsmails gevergd maar is uiteindelijk in orde gekomen: geld terug gekregen van Duitse leverancier.

Comment

Working...
                                X