Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
20d onder nul of visa geld storten?
Collapse
X
-
-
Re: 20d onder nul of visa geld storten?
TS zal nu al stilletjes aan gaan weten zeker wat het hem gekost heeft. Hopelijk moet hij weer geen twintig dagen voor iets anders boeten. Maar wij hebben toch al geleerd dat Visa de tijdelijke oplossing is. Een mens is nooit te oud om te leren en als je nog nooit in het rood hebt gestaan weet je dan niet hé.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichtDe gemiddelde bediende heeft geen universitair diploma.
Als kinesist kan je ook leerkracht LO worden. Met 20 jaar dienst is dat 4700€ bruto of 2700€ netto en dat voor 9 maand werk aan 24 h per week.
Een startende universitair krijgt tegenwoordig tussen de 2500 en 3000€ bruto, dikwijls nog met firmawagen.
Als je een paar stappen in je carrière zet, dan verdubbel je dat op 10-15 jaar.
Nee, kinesisten zijn zeker niet vet betaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichthttps://www.vacature.com/nl-be/carri...riskompas-2018
Gemiddeld loon bediende is dus 3500€, de mediaan ligt op 3100€..
Bij ons werken er in elk geval duizenden die daar alleen maar van kunnen dromen.
Zie de cijfers, 50% heeft geen 3100€.
Een gemiddelde wil niets zeggen want hoge lonen trekken het gemiddelde fors omhoog.
Een vorige werkgever had een jaarinkomen waar ik zelf 600 jaar voor moest werken.
En waarom een minimumloon van een dokter vergelijken met een hoog loon van een bediende?
In Leuven is een kinesist en die doet om het half uur een patiënt en geen minuut meer, 16 per dag aan 65€.
Huisbezoeken doet die niet en is niet geconventioneerd.
Aan 22 werkende dagen is dat 22.800€ per maand brutto.
Dat zal netto toch iets meer zijn dan 2800€ zeker?
En ja ze hebben gestudeerd en mogen meer verdienen, ik ben daar niet jaloers op.
En een bediende (niet directeur) dat veel verdient, die heeft ook de grootste kans om vanaf zijn 50 ontslagen te worden wegens te hoge kost ... veel verdienen is niet altijd een voordeel want dan valt men in een diep dal.
En nu gedaan want wat informatief begon gaat stilaan over in een verkeerde richting en dat is niet de bedoeling.
Maar velen moeten eens stoppen te denken dat allen zij veel kosten hebben ... bijna iedereen heeft graag een hoger loon.
En er zijn heel veel bedienden met een universitair diploma hoor.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk berichtMaar wij hebben toch al geleerd dat Visa de tijdelijke oplossing is. Een mens is nooit te oud om te leren en als je nog nooit in het rood hebt gestaan weet je dan niet hé.
Had de aankoop beter meteen met Visa gekocht of wat gewacht. [emoji6]
De rest doet er inderdaad allemaal niet toe.
Geniet van jullie WE. [emoji41]Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtMea7422f2feb765832008e79.png[/IMG]
In Leuven is een kinesist en die doet om het half uur een patiënt en geen minuut meer, 16 per dag aan 65€.
Ik sta verstomd dat kinesisten die niet geconventioneerd zijn en dus zo'n aanzienlijk ereloon vragen nog 16 patiënten per dag zien. Het moet zijn dat mensen er zich toch niet zoveel van aantrekken wat ze terugtrekken van de verzekering.
Vele dokters moeten het met veel minder doen en hebben nog pakken meer verantwoordelijkheid, admistratieve beslommeringen en zullen het ook niet rooien met 8 uur werken per dag.
En bij mij is de eerste vraag van de patiënt meestal : "hoeveel zal ik terugtrekken van de ziekenkas en hoeveel moet ik opleggen". Er zijn blijkbaar nog collega's met diamanten handen. Maar ik weet één ding zeker.., op den buiten ben je eraan voor de moeite...Last edited by enero; 18 augustus 2018, 07:22.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtMijnen hond heeft dat dan ook als minimum inkomen van de hondentegemoetkoming. [emoji20]
Bij ons werken er in elk geval duizenden die daar alleen maar van kunnen dromen.
Zie de cijfers, 50% heeft geen 3100€.
Een gemiddelde wil niets zeggen want hoge lonen trekken het gemiddelde fors omhoog.
Een vorige werkgever had een jaarinkomen waar ik zelf 600 jaar voor moest werken.
En waarom een minimumloon van een dokter vergelijken met een hoog loon van een bediende?
En ja ze hebben gestudeerd en mogen meer verdienen, ik ben daar niet jaloers op.
En een bediende (niet directeur) dat veel verdient, die heeft ook de grootste kans om vanaf zijn 50 ontslagen te worden wegens te hoge kost ... veel verdienen is niet altijd een voordeel want dan valt men in een diep dal.
En nu gedaan want wat informatief begon gaat stilaan over in een verkeerde richting en dat is niet de bedoeling.
Maar velen moeten eens stoppen te denken dat allen zij veel kosten hebben ... bijna iedereen heeft graag een hoger loon.
En er zijn heel veel bedienden met een universitair diploma hoor.
Maar doe aub niet alsof een 50 jarige minder verdient dan 3000€. Ik ken er zo geen.
Mijn zoon werkt 3 jaar en zit daar boven.
Een bachelor verpleegster heeft 3100€ na 10 jaar dienst, en daar komen dan nog de toeslagen voor nacht en we bovenop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk berichtIk sta verstomd dat kinesisten die niet geconfectioneerd zijn en dus zo'n aanzienlijk ereloon vragen nog 16 patiënten per dag zien. Het moet zijn dat mensen er zich toch niet zoveel van aantrekken wat ze terugtrekken van de verzekering.
Mensen die na een ongeval naar de kiné moeten en tot de laatste cent terugkrijgen van een verzekering (niet mutualiteit).Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichtMaar doe aub niet alsof een 50 jarige minder verdient dan 3000€. Ik ken er zo geen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtIk denk dat mogelijks in één woord een verklaring zit ... “verzekering”.
Mensen die na een ongeval naar de kiné moeten en tot de laatste cent terugkrijgen van een verzekering (niet mutualiteit).
Maar die verzekering zal ook niet meer terugbetalen dan de gangbare tarieven die het RIZIV oplegt. En om dagelijks 16 verzekeringspatiënten over de vloer te krijgen..., niet realistisch hoor.
Overigens.., met verzekeringen werken is nog slechter dan met sommige ziekenkassen. Mijn ervaring is dat geen enkele patiënt de totaliteit van een behandeling zal voorschieten om nadien zelf de boekhouding te doen met zijn of haar verzekering. Als je dit als zorgverstrekker zelf moet klaren met de verzekering kan je soms wachten tot de verantwoordelijkheid duidelijk is. Als het om een werkongeval gaat en de patiënt kan een document voorleggen dat het om een ongeval gaat, dan gaat alles zoals het hoort maar niettemin moet je veel geduld hebben. Er is zoiets van een verklaring tussen verzekeringsinstellingen en RIZIV dat tussenkomsten binnen een redelijke termijn moeten worden vereffend, maar dat is dan ook niks meer dan een lachertje.
Mijn ervaring is echter dat er nogal eens wat patiënten te vlug verklaren dat het om een ongeval gaat. Hier moet je dus dubbel opletten. Mijn werkwijze is dan dat de patiënt gewoon zijn getuigschrift krijgt voor de ziekenkas en mij betaalt. Hij kan dan van de ziekenkas een document verkrijgen met het bedrag van de opleg. Ik kan dat ook zelf schrijven, ,maar verzekeringen gaan dat niet aanvaarden omdat ik daar kan opschrijven wat ik wil. Er is immers een overeenkomst tussen ziekenkassen en verzekeringen dat, nadat er volledige zekerheid is omtrent de verantwoordelijke, er onderling bedragen worden uitgewisseld.
En ja.., ik wil hier mijn tijd insteken om dit eens duidelijk te maken want dit is realiteit en niet van horen zeggen...Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
-
20d onder nul of visa geld storten?
Pol, ik heb toch nergens geschreven dat de patiënt niets moet voorschieten of dat die kiné enkel verzekeringspatiënten behandelt?
Ik heb dat aangekaart als mogelijke reden waarom sommigen niet op de prijs letten.
Er zijn natuurlijk ook mensen die denken dat een dure zorgverstrekker beter is dan een goedkope of de kortste bij de deur kiezen.
Ik heb zelf het geval gehad na een verkeersongeval ... zoals wettelijk geregeld: ik betaal de kiné en andere dokters of ziekenhuis en ziekenwagen, ik krijg terug van de mutualiteit en de rest (remgeld) geef ik aan de verzekering.
De mutualiteit regelt het met de verzekering om hun tussenkomst te recupereren want als een derde aansprakelijk is, dan willen ze natuurlijk alles terug.
Van zodra een verzekering van tegenpartij weet dat je in je recht bent, zijn ze verplicht voorschotten te betalen.
Ben je in fout maar ben je verzekerd voor lichamelijk letse en medische kostenl, dan is het uw eigen verzekering.
De correcte afrekening van gegroepeerde onkosten kan inderdaad wat langer op zich laten wachten, maar het is de patiënt dat daar de dupe van is.
Op geen enkel moment zie ik (in mijn geval) dat enige zorgverstrekker ooit langer dan normaal moeten wachten heeft op een betaling omdat die steeds zoals met gewone prestaties betaald werden.
En mijn kiné is trouwens niet meer geconventioneerd en dat heeft geen impact gehad.
Voor mensen die via het OCMW moeten betalen is het inderdaad nog wat ingewikkelder en een werkongeval is ook weer anders.
En dat velen iets proberen wijsmaken en dat jij van alles tegenkomt, dat wil ik best geloven.Last edited by VerSeg; 18 augustus 2018, 09:45.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichtMaar doe aub niet alsof een 50 jarige minder verdient dan 3000€. Ik ken er zo geen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtIk krijg de indruk dat er hier op BD mensen met een vertekend wereldbeeld zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichtIk bedoel bruto he.
Comment
Comment