Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20d onder nul of visa geld storten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 20d onder nul of visa geld storten?

Het (laten) aanpassen van de limieten heeft natuurlijk ook het nadeel dat bij diefstal of verlies van een kaart, de vinder of dief ermee aan de slag zou kunnen met grotere gevolgen. Daarom is het een groot gemak dat je dat je zelf de limieten kan aanpassen en na een wijziging alles weer naar een gangbaar niveau kan brengen.
    Wij regelen dat zelfs via de iPhone als het moet. En er was inderdaad een tijd dat er een document moest ondertekent worden. Maar als je een stevige bankrelatie hebt regelde men dat dan wel eens op het gepaste moment. Als men je toelaat zelf de limieten te wijzigen kan men je langs de andere kant niet voortdurend naar de bank doen lopen om documenten te ondertekenen.
    Maar in banken moet je ook niet teveel vertrouwen hebben. Op een van onze verblijven in Zuid Frankrijk beslist mijn vrouw om wat te gaan bijtanken aan een automaat van BNP waar ze al jaren klant is. Niks, nada komt eruit...Ze neemt contact op met de bank en men antwoordt dat dit een interne regeling is van de bank ter plaatste. Wij gaan dan naar een automaat van De Post waar wij geen klant zijn en daar kan ze zomaar met haar debetkaart 1K uit de muur halen. Begrijpe wie kan.
    Last edited by enero; 15 augustus 2018, 09:04.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Dus dat zo 1990 zijn heeft toch ook regelmatig zijn voordelen ;-)
      Al betaal ikzelf ook altijd met de kaart, zelfs voor het allerkleinste bedrag

grts
      Sieg
      Ja hoor, als je dan je kaart verliest vlak bij het begin van een lang weekend en de week erna blokkeer je je kaart omdat je verstrooid bent en je de oude pin 3x ingegeven hebt... dan ben je blij dat je nog wat cash op zak hebt.

Comment

Als alle cash zou verdwijnen dan is alle macht aan de banken en ze zullen er dan een gangetje meer gaan hoor...
        Ze hebben toch nooit geleerd uit het verleden. Recent nog in het nieuws dat o.a. BNP serieus geïnvesteerd heeft in Turkije. Wacht maar wat de gevolgen daarvan worden...
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De push aar een cashloze maatschappij is natuurlijk nefast voor mensen die hun uitgaven niet in het oog houden. Bij cash zie je dat je portefeuille (bijna) leeg is en ga je er rekening mee houden, alles met de kaart is natuurlijk gemakkelijk maar je hebt veel minder het gevoel dat je geld uitgeeft.
          Bij cash kan je geld dat je niet hebt niet uitgeven met de kaart wel maar de rekening moet wel vereffend worden, met een percentje voor de bank er bij.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Daarom is het een groot gemak dat je dat je zelf de limieten kan aanpassen en na een wijziging alles weer naar een gangbaar niveau kan brengen.
            Wij regelen dat zelfs via de iPhone als het moet. En er was inderdaad een tijd dat er een document moest ondertekent worden. Maar als je een stevige bankrelatie hebt regelde men dat dan wel eens op het gepaste moment.
            Vroeger ging dat ook allemaal per telefoon maar nu zijn ze veel strenger geworden en gebeurt niets meer zonder handtekening of strenge controle niettegenstaande we daar ook redelijk goede klant zijn.
            Er zit nog wel een verschil van bank tot bank.
            De ene laat u ter plaatse komen en de andere laat u bellen naar de hoofdzetel voor enkele bijkomende controles.
            Idem met overschrijvingen via PC Banking ... jaren geleden stond de limiet op 100 miljard (geen fout) Belgische Frank, nu standaard op 30.000€.
            Men kan deze limieten inderdaad tijdelijk of permanent laten aanpassen, maar bij de ene bank blijft dat permanent echt permanent en bij de andere bank komen die automatisch elk jaar op 1 januari terug op de standaardwaarden.
            Mogelijks is het ooit eens fout gelopen bij een klant dat ze vertrouwden en zetten ze nu de punt op de i of willen de bedienden dat je komt zodat zij nog nuttig zijn? [emoji6]
            Er zijn ook veel strengere controles op witwaspraktijken die de banken dwingen meer controles uit te voeren.

Ik heb dat al eens gemeld aan de bank, ze willen minder kantoren, minder personeel, minder openingsuren, minder administratie en wat ook en de klant moet bijna alles zelf doen ... maar die standaard zaken dat voorzien ze dan niet, ofwel zo beperkt dat men er niets mee is en toch nog de bank nodig heeft.
            Om geld te brengen is er geen limiet, dat gaat allemaal ... maar om aan uw eigen geld te geraken is weer iets anders.

En cash betalingen ... buiten enkele automaten en zeer kleine bedragen in bepaalde winkels is dat zeer ongemakkelijk, wij betalen 99% met de bankkaart.

Trouwens op veel plaatsen willen ze geen cash meer.
            De huisdokter regelt voor iedereen af via de mutualiteit, uitgezonderd het remgelicht.
            Bij het MCH mag men niet meer ter plaatse betalen, enkel via overschrijving.
            Bepaalde winkels hebben kassa’s waar enkel met de kaart kan betaald worden.
            Meer en meer winkels hangen een affiche met de vraag zoveel,mogelijk,met de kaart te betalen.
            De enigen die nog graag cash zien dat zijn bepaalde zelfstandigen en de horeca ... de reden ken je wel.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

20d onder nul of visa geld storten?

Als alle cash zou verdwijnen dan is alle macht aan de banken en ze zullen er dan een gangetje meer gaan hoor...
              Maar dan zou wel (bijna) iedereen belastingen betalen zoals het moet en zou alles wat eerlijker verdeeld zijn.
              We kunnen misschien wat BTW winnen door een tuinman in het zwart te laten werken, maar dat verlies voor de staat betalen we met ons allen met een gekend inkomen bij.
              Op restaurant betaalt iedereen BTW, maar zij geven de helft niet aan ... dat is nog erger.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                met een percentje voor de bank er bij.
                Tja, dat is je eigen keuze natuurlijk. Je hebt graaibanken en banken.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  De push aar een cashloze maatschappij is natuurlijk nefast voor mensen die hun uitgaven niet in het oog houden. Bij cash zie je dat je portefeuille (bijna) leeg is en ga je er rekening mee houden, alles met de kaart is natuurlijk gemakkelijk maar je hebt veel minder het gevoel dat je geld uitgeeft.
                  Bij cash kan je geld dat je niet hebt niet uitgeven met de kaart wel maar de rekening moet wel vereffend worden, met een percentje voor de bank er bij.
                  Dit is wat ik er ook van denk. Het klinkt misschien wat oubollig, maar het blijft mijn favoriet.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    V
                    Trouwens op veel plaatsen willen ze geen cash meer.
                    De huisdokter regelt voor iedereen af via de mutualiteit, uitgezonderd het remgelicht.
                    Meer en meer winkels hangen een affiche met de vraag zoveel,mogelijk,met de kaart te betalen.
                    De enigen die nog graag cash zien dat zijn bepaalde zelfstandigen en de horeca ... de reden ken je wel.
                    Dat van die dokters klopt helemaal niet. Voor iedereen consultaties regelen via de mutualiteit is een fabeltje, neem dat maar van mij aan. Dat er meer en meer zijn die dat doen OK.
                    Die winkels die dat doen zullen dan wel klanten verliezen. Mijn vrouw gebruikt zelf "soms" haar buurtwinkel als bank. Ze vraag hoeveel cash er voor handen is en betaald dan een bedrag met haar debetkaart.
                    Zelfstandigen inderdaad, cash is direct in de pocket. Ik was onlangs bij de visboer, nog een "echte" zelfstandige. Een klant betaalde met zijn kaart en het duurde blijkbaar wat lang vooraleer de transactie werd aanvaard. De man kon er niet mee lachen omdat zijn winkel vol stond met ongeduldige klanten. Leve de cash zag ik hem denken...
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Maar dan zou wel (bijna) iedereen belastingen betalen zoals het moet en zou alles wat eerlijker verdeeld zijn.
                      We kunnen misschien wat BTW winnen door een tuinman in het zwart te laten werken, maar dat verlies voor de staat betalen we met ons allen met een gekend inkomen bij.
                      Op restaurant betaalt iedereen BTW, maar zij geven de helft niet aan ... dat is nog erger.
                      Ja.., die redenering gaat natuurlijk al heel lang mee, en zal er blijkbaar nooit uitgaan, maar goed, het is aan de overheid om hierover te waken.
                      En denk je niet dat er de laatste jaren zoveel ergere redenen zijn waarom wij met zijn allen zoveel bijdragen aan wat niet eerlijk is. Maar dan zitten we natuurlijk op glad terrein en een maatschappelijke discussie is hier uit den boze, niet ...
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Tja, dat is je eigen keuze natuurlijk. Je hebt graaibanken en banken.
                        Noem 1 bank waar je gratis onder nul mag gaan voor 20 dagen. We hebben het niet over gratis/betalende kaarten of rekeningen, hé.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Dat van die dokters klopt helemaal niet. Voor iedereen consultaties regelen via de mutualiteit is een fabeltje, neem dat maar van mij aan. Dat er meer en meer zijn die dat doen OK.
                          Mijn huisarts doet dat voor iedereen uit eigen beweging, hij wil geen cash en vindt het veel handiger voor iedereen.
                          Rechtstreeks via de PC naar de mutualiteit, zij betalen op zijn rekening en geen papieren meer of geloop voor de patiënt.
                          Het is nog niet operationeel, maar bedoeling is om dat overal te veralgemenen.
                          Nu mogen ze maar moeten niet, in de toekomst dus wel.
                          Ook mijn oogarts is vragende partij, maar oogartsen mogen nog niet op dit moment.
                          En dat lijkt me ook logisch dat het rechtstreeks met de mutualiteit geregeld wordt, 80% minder administratie.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Mijn huisarts doet dat voor iedereen uit eigen beweging, hij wil geen cash en vindt het veel handiger voor iedereen.
                            Rechtstreeks via de PC naar de mutualiteit, zij betalen op zijn rekening en geen papieren meer of geloop voor de patiënt.
                            Het is nog niet operationeel, maar bedoeling is om dat overal te veralgemenen.
                            Nu mogen ze maar moeten niet, in de toekomst dus wel.
                            Ook mijn oogarts is vragende partij, maar oogartsen mogen nog niet op dit moment.
                            En dat lijkt me ook logisch dat het rechtstreeks met de mutualiteit geregeld wordt, 80% minder administratie.
                            Er zullen dan in elk geval nog een aantal van de oude garde dokters moeten verdwijnen. Ik weet uit ervaring dat je met dokters niet doet wat je wil. De dokters in mijn streek doen daar in elk geval in mindere mate aan mee. Dat de jonge garde het zal doen kan ik begrijpen. Die jonge garde is ook een generatie die meer en meer in groepspraktijken werkt en daar zijn nogal wat dames bij die huishouden en beroep willen combineren. Ze houden ook absoluut niet van het aantal uren dat een arts vroeger per dag presteerde. Je kan op die jonge generatie ook niet meer rekenen zoals dit vroeger was. Onze huisarts komt zelfs nog op zondag als het moet. Probeer dat maar eens met de jonge generatie.
                            Idem met het electronisch voorschrift. Het is al ingevoerd maar niet verplicht. Ten andere, je moet maar eens informeren bij de apothekers. Af en toe ligt dat spul plat. Die kunnen er ook niet mee lachen.
                            Wees maar gerust dat men die oude garde zal laten uitbollen en blijven respecteren zolang ze in de running zijn. Er zijn huisartsen tekort.
                            Last edited by enero; 15 augustus 2018, 19:49.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Om geld te brengen is er geen limiet, dat gaat allemaal ... maar om aan uw eigen geld te geraken is weer iets anders.
                              Vergeet dat maar. Ga eens 100.000€ cash naar de bank brengen. Gegarandeerd stellen ze een hoop vragen, en onder bewijs van waar het vandaan komt gaan ze dat geld gewoon blokkeren en een melding maken.

Ik heb recent een rekening geopend bij een nieuwe bank, en moest properkes uitleggen waar dat geld vandaan ging komen. En dat was niet ens cash, maar een overschrijving vanaf een andere bank.

Trouwens, als je zwart geld hebt moet je vooral niet in het buitenland zijn om dat verborgen te houden. De belgische fiscus krijg ieder jaar een overzicht van de rekeningen en wat er op staat.
                              Van je belgische rekening me spaargeld weet de belgische fiscus niks.

Comment

Ik heb geen zwart geld, dus ook geen kopzorgen. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X