Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alcoholvrije dranken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alcoholvrije dranken

Vraag mij af wat het gezondste is, een goeie pint bier of glas wijn of een frisdrank genre cola of fanta?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als je het kan vinden - dan is een almdudler ideaal voor in de zomer. Een kruidendrankje uit duitsland. Erg verfrissend, en geen plakboel, beter dan een cola of limonade.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
        Als je het kan vinden - dan is een almdudler ideaal voor in de zomer. Een kruidendrankje uit duitsland. Erg verfrissend, en geen plakboel, beter dan een cola of limonade.
        Ik vermoed dat je dan de "Sugar Free" moet nemen?
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Veel "sugar free" frisdranken bevatten aspartaam of sacharine.

Wist je dat de zoetstof aspartaam helemaal niet zo gezond of natuurlijk is als je misschien denkt? Ontdek hier waarom en wat de alternatieven zijn!

Comment

Alcoholvrije dranken

De meeste mensen kruipen bijna dagelijks achter het stuur ... dan zijn er al meerdere argumenten om te overwegen wat het beste is en niet alleen het gezondste.

Bij Cola of Fanta en dergelijke heeft men deze met of zonder suiker ... voor de gezondheid zal de ene al beter zijn dan de andere, al is vermoedelijk geen enkele echt goed.
            Maar ook bij alcoholische dranken is de ene al wat ongezonder dan de andere zeker?

Feit is dat alcohol niet voor geluk zorgt en men evenmin zonder kan, het is eerder een gewoonte dan wat anders.
            Probleem is dat heel weinig mensen met mate kunnen drinken en dan is het niet alleen voor hunzelf ongezond, maar spijtig genoeg vaak ook voor anderen (verkeer).
            Ze hebben nog nooit iemand veroordeeld om suiker of frisdrank te gebruiken voor het rijden, zal dan alvast toch minder gevaarlijk zijn en dat is ook al de moeite om te overwegen. [emoji6]

Het blijft ieders keuze en vrijheid om te drinken wat hij wil ... maar dit topic is toch wat gericht op alcoholvrije dranken.

En water kan ook eens goed zijn, ook met verschillende smaken verkrijgbaar. [emoji106]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Misschien is er ook iets te zeggen over drankjes zoals Redbull die te verkrijgen zijn langs autostrades op weg naar de klassieke vakantiebestemmingen in het zuiden en aan sommigen tijdens een lange autorit het kunstmatig gevoel geven dat ze ermee frisser blijven en langer kunnen blijven rijden...
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Misschien is er ook iets te zeggen over drankjes zoals Redbull die te verkrijgen zijn langs autostrades op weg naar de klassieke vakantiebestemmingen in het zuiden en aan sommigen tijdens een lange autorit het kunstmatig gevoel geven dat ze ermee frisser blijven en langer kunnen blijven rijden...
                Redbull is niets anders dan een cafeïnebom in combinatie met een overdosis suiker. Haast ongezonder kan niet meer.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Die almdudler is duidelijk GEEN tradionele light drank - het is gemaakt op basis van kruiden. Als je de kans krijgt zeker 's proeven. Er zit wel degelijk suiker in (er zouden ook suikervrije varianten te krijgen zijn) - ongeveer 75% van een cola.
                  Become an Almdudler Expert! Get to know various information about our varied Almdudler products.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                    Die almdudler is duidelijk GEEN tradionele light drank - het is gemaakt op basis van kruiden. Als je de kans krijgt zeker 's proeven. Er zit wel degelijk suiker in (er zouden ook suikervrije varianten te krijgen zijn) - ongeveer 75% van een cola.
                    https://www.almdudler.com/en/products/
                    Mijn lievelingsdrank als ik in Oostenrijk ben.
                    Een eerlijk zachte en frisse smaak. Het is onbegrijpelijk dat die drank hier minder bekend is.

De geschiedenis van Almdudler klinkt is een liefdesverhaal. Een verhaal met ook enkele doornen.....
                    We have been a family-owned company since 1957 and are committed to sustainability and social responsibility. Learn more about us and our Almdudler.
                    "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                    Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Als diabeet spartaans opgevoed.
                      Na 50 jaar suikervrij drinken is het bij suikervrij drinken gebleven.
                      Vroeger waren er geen carcinogeen-vrije suikervervangers en dan was het spel snel gespeeld. Er was ook geen enkele mogelijkheid je suikerwaarden te meten buiten een opname in het ziekenhuis, dus je moest je voeding en dagverloop aanpassen aan de hoeveelheid insuline die je 's morgens éénmalig inspoot. (Oude glazen spuiten met joekels van naalden). Je eten was door het ziekenhuis en diëtiste beschreven tot op de gram en dus Spartaanse opvoeding indien je hopelijk zonder teveel mizerie vrder wou.
                      Water, Chateau de la pompe Neufe, Chateau neuf du robinet ...
                      Nooit Cola, ... gedronken tenzij bij een aankomende hypo en dus ook nooit hun suikerlagere varianten geproefd.
                      Wel heb ik thuis zo'n 18 soorten water en ik moet eerlijk toegeven dat de Italiaantjes heel hoog scoren qua smaak. EN jawel, water heeft ook diverse smaken.
                      Kraantjeswater is helaas slecht, archie slecht. Dit dank zij de toegevoegde chemicaliën ... sorry, wat men ook mag zeggen.
                      De Belgische Spa vind ik stukken frisser dan de Chaudfontaine.
                      En jawel, als we iets drinken dan weten we ook de naam graag als we het niet kunnen vinden.
                      En de echtgenote en de dochter zijn ook water-verslaafden.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Als diabeet spartaans opgevoed.

Kraantjeswater is helaas slecht, archie slecht. Dit dank zij de toegevoegde chemicaliën ... sorry, wat men ook mag zeggen.
                        Dat is misschien in België zo, maar in Nederland zeker niet. Het leidingwater in Noord- Brabant komt uit bronnen van meer dan twee honderd meter diep en wordt in kiezelbedden gefilterd, verder wordt er niets aan toegevoegd.
                        Mooier nog het flessenwater wat u duur in de winkel koopt komt uit dezelfde bronnen als het leidingwater. Zo al sinds 1995 het Tilburgse: ‘Prise d'Eau.’
                        TILBURG (ANP) - De Tilburgse Waterleidingmaatschappij (TWM) komt in september, onder de naam Prise d'Eau, met een eigen merk bronwater op de markt. Het water is gewoon hetzelfde water als in Tilburg en Goirle uit de kraan komt, zonder dat er stoffen (zoals chloor) aan zijn toegevoegd.

Flessenwater zou eigenlijk verboden moeten worden wanneer je ziet hoeveel plastic er in het milieu terecht komt of verbrand wordt.
                        Ik ben ervan overtuigt dat het drinkleidingwater bijna overal in West Europa van zeer goede kwaliteit is en geen enkel gevaar vormt voor de gezondheid. Het grootste gevaar voor de volksgezondheid is de plastic soep die o.a. door (frisdrank) flessen in de stromen en uiteindelijk in de zee terecht komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          Dat is misschien in België zo, maar in Nederland zeker niet. Het leidingwater in Noord- Brabant komt uit bronnen van meer dan twee honderd meter diep en wordt in kiezelbedden gefilterd, verder wordt er niets aan toegevoegd.
                          Mooier nog het flessenwater wat u duur in de winkel koopt komt uit dezelfde bronnen als het leidingwater. Zo al sinds 1995 het Tilburgse: ‘Prise d'Eau.’
                          TILBURG (ANP) - De Tilburgse Waterleidingmaatschappij (TWM) komt in september, onder de naam Prise d'Eau, met een eigen merk bronwater op de markt. Het water is gewoon hetzelfde water als in Tilburg en Goirle uit de kraan komt, zonder dat er stoffen (zoals chloor) aan zijn toegevoegd.

Flessenwater zou eigenlijk verboden moeten worden wanneer je ziet hoeveel plastic er in het milieu terecht komt of verbrand wordt.
                          Ik ben ervan overtuigt dat het drinkleidingwater bijna overal in West Europa van zeer goede kwaliteit is en geen enkel gevaar vormt voor de gezondheid. Het grootste gevaar voor de volksgezondheid is de plastic soep die o.a. door (frisdrank) flessen in de stromen en uiteindelijk in de zee terecht komt.
                          Met flessenwater spreek ik over glazen flessen en niet over PET- en andere kunstofflessen. Deze laatste 2 zouden inderdaad moeten verboden worden. Trouwens, ze laten een smaak na.
                          Maar, het verbaast me erg dat er in het leidingwaster geen chemicaliën worden toegevoegd, des te beter, maar dat water loopt dus wel door ijzeren buizen, eventueel plastieken buizen ... waar het vaak stilstand kent. EN het is niet omdat het uit dezelfde bron komt dat er geen of wel additieven worden aan toegevoegd.
                          In elk geval het is wel alcoholvrij.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

...
                            Ik weet niet wat je bedoelt met “slecht”. Als het over smaak gaat, valt er niet over te discussiëren.
                            Gaat het echter over kwaliteit, dan zijn er meer dan voldoende studies die aantonen dat kraantjeswater minstens zo gezond, zo niet gezonder is dan flessenwater. Uiteraard mag je geen waterverzachter gebruiken, want die haalt de gewaarborgd gezonde chemische samenstelling van het water helemaal onderuit.
                            De meeste flessenwaters worden trouwens afgeraden als water voor babyvoeding.
                            In ieder geval vind ik het water dat bij ons uit de kraan komt erg lekker.

Comment

Met flessenwater spreek ik over glazen flessen en niet over PET- en andere kunstofflessen. Deze laatste 2 zouden inderdaad moeten verboden worden. Trouwens, ze laten een smaak na.
                              Maar, het verbaast me erg dat er in het leidingwaster geen chemicaliën worden toegevoegd, des te beter, maar dat water loopt dus wel door ijzeren buizen, eventueel plastieken buizen ... waar het vaak stilstand kent. EN het is niet omdat het uit dezelfde bron komt dat er geen of wel additieven worden aan toegevoegd.
                              In elk geval het is wel alcoholvrij.
                              Stel je voor ....
                              Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Wat ik niet begrijp is dat men er niet in slaagt om lekkere alcoholvrije bieren te maken. Ik drink graag bier, zeker de speciale bieren. Die alcohol hoeft niet voor mij, maar het enige dat er is is bar slechte pils die even zoet is als limonade. De dag dat er een trappist/abdijbier/stout zonder alcohol maken (of zelfs met maar 2% alcohol) en die dezelfde smaak of héél dicht in de buurt komt dan wil ik graag overschakelen. En dan liefst een donkere en blonde. Niet alle bier smaakt hetzelfde dus enig verschil mag er zijn. Maar gewone pils met alcoholvrije pils vergelijken... dat is perrier met afwaswater vergelijken.

Kan ik er eentje meer drinken.

En ja, in water kan enorm veel smaakverschil zitten. Leidingwater hier is niet te drinken maar dat is echt wel plaatsafhankelijk.

Comment

Working...
                                X