Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe horlogediscussie

    Die Pepsi heb je volgende week als de zin en portefeuille groot genoeg zijn.
    180 stuks te vinden in Europa.


    Comment


    • Re: De nieuwe horlogediscussie

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Geen van deze twee dan? [emoji16]
      De Batman is van mij.
      Last edited by enero; 26 augustus 2018, 08:34.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • De nieuwe horlogediscussie

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Die Pepsi heb je volgende week als de zin en portefeuille groot genoeg zijn.
        180 stuks te vinden in Europa.


        https://www.chrono24.com/search/inde...ue&sortorder=0
        Niet geloven, de zin is er maar de rede wint. Betaal niet meer dan de AD prijs! Dit is al genoeg. Heb geduld, maar ga wel af en toe een bezoekje brengen aan mijn AD. Een goeie relatie doet soms wonderen.. heb ik ondervonden met de Hulk. Verwacht niks meer dit jaar. Maar als er zich morgen eentje nieuw en van een officiële dealer aanmeldt ga ik niet twijfelen. [emoji6]
        Er is daar trouwens een Hollander die 23K vraagt voor de nieuwe Pepsi 2018. Heb ‘m gevraagd of er misschien binnenin nog enkele diamanten in verborgen zitten. Je weet maar nooit hé... Trouwens op de link die je aangeeft gaan ze tot 29K$..., ziekelijk toch? En toch raken die verkocht. Vele Engelse en Amerikanen kopen op grijze markt, en vooral de Amerikanen kopen dat op afbetaling, precies of dat dan voor niks is. Was daar ooit een draadje over. Verrast hoe velen daarvoor een afbetaling aangaan. Zot...
        Last edited by enero; 26 augustus 2018, 09:40.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: De nieuwe horlogediscussie

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Die Pepsi heb je volgende week als de zin en portefeuille groot genoeg zijn.
          180 stuks te vinden in Europa.


          https://www.chrono24.com/search/inde...ue&sortorder=0
          We hadden het wel over het officiële circuit natuurlijk bij een AD. [emoji6]

          Op de grijze markt kan dat vermoedelijk snel, maar aan woekerprijzen en wie weet of alles altijd echt is.
          Bij de dealer hadden ze mij dat ook verteld dat als het snel moet gaan dat men wat kon rondkijken op de grijze markt, maar dat ze dat niet echt aanraden om drie keer de prijs te geven.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: De nieuwe horlogediscussie

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            De Batman is van mij.
            Dat is trouwens ook een hele mooie. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: De nieuwe horlogediscussie

              Wat is dan een normale prijs voor een Pepsi?
              Ik volg Rolex niet in detail.

              Comment


              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Wat is dan een normale prijs voor een Pepsi?
                Ik volg Rolex niet in detail.
                Oystersteel-staal 8.550 euro
                Maar binnen een paar jaar is er weer een andere hype, dus niet laten opjagen. ;-)

                Sommige Rolexen worden inderdaad na verloop van tijd iets duurder, maar je moet er ook een koper voor vinden hé
                Enne dat is maar zeer beperkt, die waardestijging, tenzij ....... je Steve McQueen heet of Lyndon Baines Johnson of Paul Newman of Winston Churchill of Dr. Martin Luther King of Sir Edmund Hillary of Roger Moore of Che Guevara of Che Guevara of John F Kennedy

                De kleinkinderen van JMDP uit Bachten de Kupe kunnen misschien de Rolex van opa aan een goede prijs verkopen, ze zuller er nooit miljonair meer worden

                PS: JMDP = Jan-met-de-pet
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • Re: De nieuwe horlogediscussie

                  Maar ik heb de indruk dat de hype van het staal nu al enkele jaren bezig is. Liefhebbers, verzamelaars van het merk zijn m.i. minder geïnteresseerd in de gouden versies. De bicolors die nog betaalbaar zijn kan je vrijwel overal verkrijgen.
                  De Batman en Hulk dateren niet van gisteren en worden momenteel op Chrono24 verkocht tot 20% boven de officiële prijs. Als je morgen een nieuwe Pepsi vindt verkoop je die met ogen toe, en je moet niet zot gaan doen. Voor 12 à 13K verkoop je die en je hebt 4 à 5K genomen. Niet mijn stijl want al wat ik koop van het merk is om niet meer verder te verkopen. Maar er zijn er inderdaad die dit wel doen. Ik kan ze ook geen ongelijk geven, maar ik heb wel een probleem met kopen om te verkopen... Het resultaat zie je op Chrono24.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: De nieuwe horlogediscussie

                    Vanmorgen heb ik weer eventjes het uurwerk van de dag voor de camera gezet. Het is een Mondaine, gebaseerd op het ontwerp van de Zwitserse stationsklokken zoals die al sinds 1944 in gebruik zijn. Zwitserse treinen vertrekken exact op de minuut op het ogenblik dat de secondenwijzer bovenaan staat. Om alle klokken in gans Zwitserland synchroon te laten lopen zijn ze met elkaar verbonden. De secondenwijzer doet een volledige rondgang in ongeveer 58 sekonden, stopt dan om op de synchronisatiepuls te wachten en doet dan zijn volgende rondje. Dit horloge is het Stop-2-Go model en het doet hetzelfde. Je ziet de secondenwijzer rondgaan tot bovenaan en dan stoppen. Een seconde later verspringt de wijzer van de minuten. Nog een seconde later vertrekt de rode wijzer dan opnieuw. Het is een gimmick maar het blijft wel aardig. Ander voordeel: je hoeft geen jaren te wachten alvorens er weer eens een Stop-2-Go model bij een dealer ligt

                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment


                    • Re: De nieuwe horlogediscussie

                      Speciaal horloge met "mooi verhaal", het genre horloges waarvan ik houd. En weeral bijgeleerd.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: De nieuwe horlogediscussie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Wat is dan een normale prijs voor een Pepsi?
                        Ik volg Rolex niet in detail.
                        Deze is wel van wit goud en kost uiteraard een pak meer. ref. 116719BLRO



                        De nieuwe, 2018 heeft de ref.126710 en is van staal en eveneens verkrijgbaar op Jubilée band. Een groot verschil in prijs dus, maar niet altijd in evenredigheid op de grijze marktprijs. Heeft dus wel te maken met de momenteel bestaande hype van de Pepsi op staal 2018.



                        De kleuren van de eerste blijken ook mooier blauw en rood te zijn, de wijzerplaat is ook blauw.
                        Last edited by enero; 26 augustus 2018, 19:47.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: De nieuwe horlogediscussie

                          Deze is misschien interessant:

                          We present here a guide to the major watch groups and their holdings, including Swatch Group, Richemont, LVMH, Kering Group, Seiko Group and others.


                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: De nieuwe horlogediscussie

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            De kleuren van de eerste blijken ook mooier blauw en rood te zijn, de wijzerplaat is ook blauw.
                            De kleuren zijn wel steeds moeilijk te beoordelen op een foto, vooral deze van toch nogal zeer slechte kwaliteit.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: De nieuwe horlogediscussie

                              Nieuwe Pepsi 2018 op staal. irl gaat het rood iets meer naar violet - zwarte wijzerplaat - heeft ook nieuw binnenwerk (3285) met gangreserve 70u - nieuwe wijzerplaat met kroontje onder de 6-index tussen swiss en made.


                              Pepsi wit goud : het rood en kleur vloeit mooier over in blauw. Blauwe wijzerplaat. Ouder binnenwerk (3186) nog met gangreserve 48u
                              Last edited by enero; 27 augustus 2018, 05:47.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Nieuwe Pepsi 2018 op staal. irl gaat het rood iets meer naar violet - zwarte wijzerplaat - heeft ook nieuw binnenwerk (3285) met gangreserve 70u - nieuwe wijzerplaat met kroontje onder de 6-index tussen swiss en made.


                                Pepsi wit goud : het rood en kleur vloeit mooier over in blauw. Blauwe wijzerplaat. Ouder binnenwerk (3186) nog met gangreserve 48u
                                Band van de stalen vind ik mooier en zal ook comfortabeler zijn.
                                De gouden is heel fragiel met zijn PCL's en goud is sowieso al een superzacht materiaal.
                                Anderzijds vind ik de blauwe wijzerplaat wél beter passen dan een zwarte ....
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X