Re: Telenet : wie heeft enkel het internet en niet langer tv.
Wij hebben nog een hele tijd een "vaste lijn" gehad omdat VDSL nu eenmaal over Belgacom (nu proximus) koper ging. Telefoon was toen ook nog van BGC maar we gebruikten alleen inkomende gesprekken. Voor uitgaande gesprekken hadden we 2 VOIP providers (Betamax cloon), één voor vaste en één voor GSM nummers omdat er nogal wat verschil op de tarieven zat.
Toen EDPnet besliste om telefonie plots niet meer apart aan te rekenen hebben we de vaste lijn/nummer van BGC naar EDPnet over gebracht, een besparing van ongeveer €10 /maand want telefonie was plots "gratis". Inkomende gesprekken gaan nu via EDPnet, uitgaande via een externe VOIPprovider. Via dialing rules worden bv. 112, 100, 101, 0800***, via EDPnet gedaan.
Aangezien EDPnet geen "cap" zet op de synchronisatie snelheid is er geen ruimte voor een hogere snelheid, je krijgt altijd het maximum wat de lijn aan kan.
De bandbreedte van het telefoonsignaal is verwaarloosbaar, wat Px wel doet is een klein stukje bandbreedte extra toe te kennen voor data, het resultaat is dat velen nu hun UPLOAD wat zien stijgen (tot 40Mbit).
Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat
Bekijk bericht
Toen EDPnet besliste om telefonie plots niet meer apart aan te rekenen hebben we de vaste lijn/nummer van BGC naar EDPnet over gebracht, een besparing van ongeveer €10 /maand want telefonie was plots "gratis". Inkomende gesprekken gaan nu via EDPnet, uitgaande via een externe VOIPprovider. Via dialing rules worden bv. 112, 100, 101, 0800***, via EDPnet gedaan.
Aangezien EDPnet geen "cap" zet op de synchronisatie snelheid is er geen ruimte voor een hogere snelheid, je krijgt altijd het maximum wat de lijn aan kan.
De bandbreedte van het telefoonsignaal is verwaarloosbaar, wat Px wel doet is een klein stukje bandbreedte extra toe te kennen voor data, het resultaat is dat velen nu hun UPLOAD wat zien stijgen (tot 40Mbit).
Comment