Zoals allicht velen hier krijg ik dagelijks een mail met links naar de nieuwe/gewijzigde berichten in bvb ChitChat.
Onlangs, als ik op de link klikte kreeg ik volgende popup van mijn antivirus (Avast):
"Dreiging onschadelijk gemaakt"
"De verbinding met belgiumdigital.com is verbroken vanwege een infectie met HTML:RedirDL-inf [Trj]
Er liggen misschien meer dreigingen op de loer."
+ een knop "Mijn pc scannen".
De pagina van belgiumdigital wordt nochtans normaal geopend.
- Avast scan resultaat: "er zijn problemen gevonden met uw netwerk"
Dus ik doe in Win7 een check via Control panel op "netwerk", "view network computers and devices" en dit geeft volgende:
Network:
1/ Computer:
PC / "Lumix share" (=lege map) en "Users" map
2/ Media devices:
Microsoft Corp. Windows Media Player Sharing
3/ Other devices:
DMS - DC 88:89:45
Friendly name DC 88:89:45
Manufacturer Osmosys
Manufacturer Web Page http://www.adbglobal.com/
Model description BH/DLNA Media Server
Model name L37XTLN
Model Web Page
Model number 0.4.02r
Serial number 1111-111111-1111
UPC (Universal Product Code)
Wat die DMS - DC 88:89:45 is, is me niet duidelijk. Na wat zoeken vond ik wel iets dat zou wijzen in de richting van de digicorder en dat je films vanop je pc via de digicorder zou kunnen bekijken ?
En wat Avast meldt blijft een vraagteken. Zouden dat popups zijn die +- fake zijn en bedoeld om je aan te zetten tot betalende versie?
Onlangs, als ik op de link klikte kreeg ik volgende popup van mijn antivirus (Avast):
"Dreiging onschadelijk gemaakt"
"De verbinding met belgiumdigital.com is verbroken vanwege een infectie met HTML:RedirDL-inf [Trj]
Er liggen misschien meer dreigingen op de loer."
+ een knop "Mijn pc scannen".
De pagina van belgiumdigital wordt nochtans normaal geopend.
- Avast scan resultaat: "er zijn problemen gevonden met uw netwerk"
Dus ik doe in Win7 een check via Control panel op "netwerk", "view network computers and devices" en dit geeft volgende:
Network:
1/ Computer:
PC / "Lumix share" (=lege map) en "Users" map
2/ Media devices:
Microsoft Corp. Windows Media Player Sharing
3/ Other devices:
DMS - DC 88:89:45
Friendly name DC 88:89:45
Manufacturer Osmosys
Manufacturer Web Page http://www.adbglobal.com/
Model description BH/DLNA Media Server
Model name L37XTLN
Model Web Page
Model number 0.4.02r
Serial number 1111-111111-1111
UPC (Universal Product Code)
Wat die DMS - DC 88:89:45 is, is me niet duidelijk. Na wat zoeken vond ik wel iets dat zou wijzen in de richting van de digicorder en dat je films vanop je pc via de digicorder zou kunnen bekijken ?
En wat Avast meldt blijft een vraagteken. Zouden dat popups zijn die +- fake zijn en bedoeld om je aan te zetten tot betalende versie?
Comment