Mijn dochter deed een stage van 3 maand in Frankrijk.
Net een week voor Pasen stuurden we haar een "anti-heimwee" box op met wat chocolade, een kaartje, een boek. Alles samen ca 2kg mooi verpakt en op die Maandag naar BPOST nadat ik thuis de verzending had betaald en aangemeld.
Post pakt het aan, en het gaat in de verzending. Omdat ik dat graag voor Pasen zag aankomen (ze belowven 2-3 dagen), volg ik dat.
Dinsdag gaat het van Brussel naar een sorteercentrum in Franrkijk, en dan blijft het ineens hangen na nog één beweging.
Vrijdag vraag ik via de site waar het pakje is, en krijg een standaard mailtje dat ze een onderzoek starten. Dus ze wisten dat het fout gegaan was.
Ik moet nog wat gegevens invullen over de waarde, en vul in wat ik dacht dat er in zat, en kom op een waarde van ca 50€.
Ongeveer woensdag (dus 1.5 week na de verzending) krijgt mijn dochter het half verhakkelde pakket. Doos opengescheurd, chocolade holgoed kapot, één zak paaseitjes ontbreekt, boek is wat gekreukt.
Ik kijk nog eens op de tracking site, en daar staat dat het pakket nog één stap verder gegaan is, maar verder niks, dus zeker geen aflevering.
Zij krijgt dan een brief van de post in Frankrijk met een hele lijst die ze moet invullen en terugsturen. Ze had geen tijd (maar vooral geen zin), en ze vergeet dat.
Ondertussen is ze 3 weken terug.
Vandaag krijg ik een mailtje dat hun onderzoek niet kan aantonen dat het pakket afgeleverd is, en dat ze me 66€ (waarde pakket en verzendingsprijs) gaan terugbetalen.
Aan mij hebben ze ondertussen niks meer gevraagd.
Ik wou dit even delen. De dienst werkt niet perfect, maar als je pakket verloren geraakt, dan doen ze toch iets. Je moet alleen veel geduld hebben.
Net een week voor Pasen stuurden we haar een "anti-heimwee" box op met wat chocolade, een kaartje, een boek. Alles samen ca 2kg mooi verpakt en op die Maandag naar BPOST nadat ik thuis de verzending had betaald en aangemeld.
Post pakt het aan, en het gaat in de verzending. Omdat ik dat graag voor Pasen zag aankomen (ze belowven 2-3 dagen), volg ik dat.
Dinsdag gaat het van Brussel naar een sorteercentrum in Franrkijk, en dan blijft het ineens hangen na nog één beweging.
Vrijdag vraag ik via de site waar het pakje is, en krijg een standaard mailtje dat ze een onderzoek starten. Dus ze wisten dat het fout gegaan was.
Ik moet nog wat gegevens invullen over de waarde, en vul in wat ik dacht dat er in zat, en kom op een waarde van ca 50€.
Ongeveer woensdag (dus 1.5 week na de verzending) krijgt mijn dochter het half verhakkelde pakket. Doos opengescheurd, chocolade holgoed kapot, één zak paaseitjes ontbreekt, boek is wat gekreukt.
Ik kijk nog eens op de tracking site, en daar staat dat het pakket nog één stap verder gegaan is, maar verder niks, dus zeker geen aflevering.
Zij krijgt dan een brief van de post in Frankrijk met een hele lijst die ze moet invullen en terugsturen. Ze had geen tijd (maar vooral geen zin), en ze vergeet dat.
Ondertussen is ze 3 weken terug.
Vandaag krijg ik een mailtje dat hun onderzoek niet kan aantonen dat het pakket afgeleverd is, en dat ze me 66€ (waarde pakket en verzendingsprijs) gaan terugbetalen.
Aan mij hebben ze ondertussen niks meer gevraagd.
Ik wou dit even delen. De dienst werkt niet perfect, maar als je pakket verloren geraakt, dan doen ze toch iets. Je moet alleen veel geduld hebben.
Comment