Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Een Feinwerkbau met meer dan 20 Joule aan kracht.
    Heb je normaal ook een vergunning voor nodig “dacht ik”, het probleem is niet zozeer het buiten schieten op zich,
    Voor korte wapens bestaat in principe een grens van 7,5 Joule zonder vergunning.
    Voor lange wapens met een loop van minstens 30 centimeter of een totale lengte van 60 centimeter is er geen beperking.
    Enfin, zo was het onlangs toch.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

      Nog een idee: ze gaan ook vaak op de bovenbuis van mijn Bekaert afsluiting zitten. Ik kan daar makkelijk op verschillende plaatsen stukken koekenblik aanbrengen. Heb ook nog een oude dunne zinken plaat waarvan ik stukken kan knippen.

      Als er een duif in de buurt gaat zitten kan ik op dat blik schieten. Dat zou voldoende afschrikgeluid moeten produceren. Het is misschien 't proberen waard.

      De hier vernoemde wapens, wel schoon materiaal zo te zien, lijken mij wat overkill. Wat is er zoal aan te bevelen om tot op max 18m een voorwerp van 10x10cm te raken? (zonder daarom 2 jaar schietlessen te moeten volgen).

      Comment


      • #33
        Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

        Met een goedkope luchtkarabijn kan je dat probleemloos raken, maar die duiven komen terug zodra je stopt met schieten.

        En als je msit, dan schiet je in de tuin van de buren?

        Slecht idee.

        Comment


        • #34
          Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Ik heb een : Steyer Field target (28 joule.)
          Maakt vrijwel evenveel geluid als een Walther .22

          En ook een Steyer LP10 ( 7,5 joule)
          En wat doe je daar mee?
          Lijkt me behoorlijk gevaarlijk.

          Comment


          • #35
            Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

            Momenteel nogal last van duiven die de zaadjes van bij gezaaid gras komen oppikken. Je vraagt je af hoe ze het zien. Heb er toch al eens een paar keer tussen geschoten met wat lood. Of ze daarmee gaan wegblijven ???
            Last edited by enero; 29 april 2018, 11:16.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #36
              Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Met een goedkope luchtkarabijn kan je dat probleemloos raken, maar die duiven komen terug zodra je stopt met schieten.
              En als je msit, dan schiet je in de tuin van de buren?
              Slecht idee.
              Ja, dat terugkomen is een probleem. En als ik mis, dan schiet ik misschien een duif maar op de plaats die ik op het oog heb zijn er geen buren, tenzij op een 70 m.
              De andere opties zijn nog niet van de baan (valkenier, geluiden roofvogel, vangen...)

              Comment


              • #37
                Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                Als je niet veel wil uitgeven, een katapult. Daar kan je gerichter mee schieten dan wat velen denken.
                Gisteren in de gietende regen de aalbeskes en de blauwbeskes moeten afdekken met een net (5m breedt op 15m lang en 2 m hoog). Eksters en spreeuwen en duiven ... hebben blijkbaar in het snot dat er volop vruchtvorming bezig is.
                In de fruitbomen en kiwiebessen komen straks de fonkelende cdkes te hangen ...
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #38
                  Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                  In elk geval is schieten om af te schrikken geen oplossing ... hoogstens voor vijf minuten.
                  Vroeger veel geschoten in de tuin en dat verschieten is maar heel even, vijf minuten later zitten die vogels daar terug (niet alleen de duiven).
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    In elk geval is schieten om af te schrikken geen oplossing ... hoogstens voor vijf minuten.
                    Vroeger veel geschoten in de tuin en dat verschieten is maar heel even, vijf minuten later zitten die vogels daar terug (niet alleen de duiven).
                    Hier denken de duiven precies al twee na vooraleer ze terugkomen.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #40
                      Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Als je niet veel wil uitgeven, een katapult. Daar kan je gerichter mee schieten dan wat velen denken.
                      ...
                      Heb ik al geprobeerd, met een deftig katapult (Barnett Black Widow slingshot) en balletjes... eerst geoefend op zolder op een afstand van een 5-tal meter. Maar op 10 m, da's een paar andere mouwen + de recuperatie van die kogeltjes buiten is heel lastig. Deze optie heb ik dan ook opgegeven.
                      Toch bedankt voor de mogelijke tip Wim.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Hier denken de duiven precies al twee na vooraleer ze terugkomen.
                        Hebt ge uw vrouw buiten gezet misschien? [emoji16][emoji16][emoji16]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Hebt ge uw vrouw buiten gezet misschien? [emoji16][emoji16][emoji16]
                          Nee nee, makkelijker naast een duif te mikken...
                          Last edited by enero; 1 mei 2018, 09:34.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Hebt ge uw vrouw buiten gezet misschien? [emoji16][emoji16][emoji16]
                            De reflecties van de gedetailleerde autos zijn te sterk. De duiven zoeken nu naar hun zonnebril.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              De reflecties van de gedetailleerde autos zijn te sterk. De duiven zoeken nu naar hun zonnebril.
                              Of ze proberen er een mat laagje over te leggen. [emoji1]

                              Het valt wel op dat vogels precies mikken op blinkende objecten, net als regen ... durf je iets kuisen, dan valt er gegarandeerd iets van beiden.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Duiven overlast.. 't wordt teveel voor Corneel

                                Duivenmelkers lezen best niet verder:
                                Niks zo goed als een slechtvalk - per stuk sneuvelen er 200 duiven per jaar. Sedert vandaag is de wetgeving voor het houden van die nuttige roofvogels terecht verstrengd - ze moeten buiten zitten en de kooi moet groot genoeg zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X