Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop naar het containerpark - hoe kan je een HD écht helemaal wissen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laptop naar het containerpark - hoe kan je een HD écht helemaal wissen ?

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Smijt em in de kolen van de BBQ, zal beetje stinken maar wel zeer effectief.
    Hopelijk ontploft hij dan ook niet zoals petanque ballen. [emoji16]

Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Het formatteren zonder fysieke schade is een jaar of 10 geleden aan bod gekomen in een of ander radioprogramma. Het is NIET simpel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Het formatteren zonder fysieke schade is een jaar of 10 geleden aan bod gekomen in een of ander radioprogramma. Het is NIET simpel.
        ??? Formatteren is altijd zonder fysieke schade, het is altijd mogelijk geweest en vroeger was het zelfs noodzakelijk bij aanschaf van HDs, floppies e.d. Ik denk dat je iets anders bedoeld.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          ??? Formatteren is altijd zonder fysieke schade, het is altijd mogelijk geweest en vroeger was het zelfs noodzakelijk bij aanschaf van HDs, floppies e.d. Ik denk dat je iets anders bedoeld.
          Ik drukte me verkeerd uit.... Ik bedoelde : wissen zodat de gegevens niet meer kunnen worden gelezen. Het ging over heel gevoelige militaire informatie waarbij er zelfs bij relatief eenvoudige fysieke destructie (de boor of de nagel) nog poortjes zouden open blijven om data te lezen op de intacte tracks.
          Ik meen me te herinneren dat de laatste stap toch fysieke destructie was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Ik drukte me verkeerd uit.... Ik bedoelde : wissen zodat de gegevens niet meer kunnen worden gelezen. Het ging over heel gevoelige militaire informatie waarbij er zelfs bij relatief eenvoudige fysieke destructie (de boor of de nagel) nog poortjes zouden open blijven om data te lezen op de intacte tracks.
            Ik meen me te herinneren dat de laatste stap toch fysieke destructie was
            Klopt. Voor onze huis en tuin computers gaat natuurlijk niemand dure moeilijke procedures uitvoeren om (deels) info terug te halen. Eens er een paar gaten in een HD zitten is de kans dat iemand er iets gaat mee doen zowat onbestaand. Military grade zou ik ook fysiek vernietigen (crematieoven b.v. ).

BTW, ik ken iemand die jaren terug regelmatig computers van het containerpark meebracht om eenvoudige dingen mee e doen zonder zijn hoofdcomputer te moeten gebruiken. Ik zette die dan meestal in orde door clean installs (was nog Win98 ) met firewall en antivirus. Je gelooft niet was er allemaal nog op die PCs stond, er werd niet eens de moeite gedaan om files te wissen, laat staan de HD te formatteren. Foto's, mails, documenten.... probleemloos te lezen. Ik heb er ook wel eens eentje gehad die niet vooruit te branden was... zat vol virussen (viri? ) en probeerde mijn volle internet bandbreedte vol te duwen.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Working...
            X