Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te mooi om waar te zijn....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Te mooi om waar te zijn....

    En wat doe je met zo’n ding?

    Comment


    • #17
      Re: Te mooi om waar te zijn....

      Bekijk deze eens:



      Ik gebruik hem echt heel intensief, maar als je twijfelt, begin dan met een kleine Echt Dot: die kan ongeveer hetzelfde, maar zonder scherm natuurlijk.

      Vooral reminders zijn heel interessant, ook timers en alarms, Spotify, verlichting, thermostaat, Wikipedia,....

      Ik heb er hier ondertussen wel een paar over.

      Maar je kan een Echo Dot ook als intercom gebruiken tussen de Dot en een andere Dot of de Dot en een Smartphone. ( en ja Apple gaat dit binnenkort ook "toelaten")

      Amazon staat in deze techniek aan de top, Google is aan het inhalen en jammer, maar Apple hinkt achter. Echter Apple kennen zullen ze dit wel verhelpen.

      Edit: Voor de privacy-ridders: je kan de mic en de camera ook muten.

      Edit2: En voor wat Alexa niet onmiddelijk kan, bestaat er ontelbare "skills"; vele werken met IFTTT - dus the sky is the limit.
      Last edited by Alfa Centauri; 14 april 2018, 11:06.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Te mooi om waar te zijn....

        Ik weet niet waar mijn andere toestellen dan nog voor zouden dienen en waar ik dit nog zou moeten zetten.

        Persoonlijk vind ik dit een zoveelste overbodige gadget al ben ik ook wel wat gadget-freak, maar anderen mogen daar anders over denken natuurlijk. [emoji16]

        Reminders, alarmen, .... komen allemaal op de smartphone en tablets alsook op de PC’s, daar heb ik niet nog iets extra voor nodig.
        En mocht het nodig zijn, dan kan men die nog koppelen aan IFTTT en de lichten laten knipperen of zo. [emoji41]
        Muziek valt eveneens heel snel te bedienen met een tablet of zo.

        Maar als ze zoiets maken, dan is er een cliënteel voor natuurlijk. [emoji106]

        Wat de privacy betreft, de bemerking dat men micro en camera kan muren vind ik wel grappig want het is net dat wat hackers ongemerkt kunnen aanzetten om een inbreuk te maken op je privacy.
        Dat mijn vrouw me daarmee kan zien zal me weinig maken, als ze thuis rondloopt ziet ze mij ook. [emoji16]

        En dat spel kent enkel Engels zeker?

        Al druk ik meestal op een knopje ... met “Hey Siri doe het licht aan” heb ik ook licht. [emoji41]
        En de smartphone ligt altijd in de buurt, zo’n spel met display sleurt men niet overal mee.
        Last edited by VerSeg; 14 april 2018, 11:55.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Te mooi om waar te zijn....

          Het is ieder zijn keuze natuurlijk, en ik ga hier ook niet haarfijn uitleggen waarvoor het hier allemaal gebruikt wordt.
          Dat de mike te hacken valt ga ik niet ontkennen, maar een zwart papiertje over de camera kan wonderen doen.
          Reminders and to-do lists kan ik eveneens op de phone, tablet of computer zien.

          En ja alles is te hacken en men kan altijd en overal ook fysiek inbreken.
          Het enige dat je dan kan doen is het de hacker / inbreker lastig maken.

          Maar ik vind dan een personal assistant dan uiteindelijk nog duizend keren nuttiger dan Smoelboek, waar men meestal toch maar zijn tijd verdoet

          Zoals gezegd; ieder zijn keuze en ik ben er tevreden over.
          Last edited by Alfa Centauri; 14 april 2018, 20:41.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment

          Working...
          X