Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaal worden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kaal worden

Maar wat die kaalheid betreft. Ik zou, zoals verschillende hier al voorstellen, het haar zo kort mogelijk laten knippen. Zo valt de kaalheid veel minder op. Het is nog steeds in de mode kaal te scheren of super kort te laten snippen.
    Vele jaren geleden was kaalheid een ramp voor velen. De toepetjes waren weelderig aanwezig en waren toen zelfs in de mode mode. Ik zou mij daar de dag van vandaag toch helemaal geen probleem meer over maken. Zelf heb ik al sinds verschillende jaren een kruin en verlies nog steeds vrij veel haar. Ik heb mijn vader nooit anders gekend. Kaalheid is trouwens een mannenkwaal. Het is ook niet het haar die de man maakt. En vele vrouwen vallen trouwens voor kale mannen als dat een troost mocht zijn. Of beschouw kaalheid als een teken van volwassenheid als dat kan helpen of als een teken van intelligentie. Niks van aantrekken dus. Gezondheid is bergen belangrijker.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      Draag een mooie hoed.
      Btw wel apart dat dit je openingsbericht is op een fotografie forum.
      Maar 't is hier wel een kletscafé...
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Om het wat lichter te maken.

Kaal op de kruin: je denkt te veel
        Kaal vooraan: je poept te veel

Kaal overal: je denkt dat je te veel poept.

Comment

"Het verschil tussen een psycholoog en een psychiater, is dat de laatste medicatie mag voorschrijven en 3 keer meer kost. Sorry hiervoor, je was gewaarschuwd."

Ik lees hier de bovenstaande quote. Dit is onzin natuurlijk..... Een sessie bij een psycholoog kost dan wel minder dan een sessie bij een psychiater, maar die wordt niet terugbetaald door het Riziv.
          Een sessie bij een psychiater wordt wel terugbetaald.
          Grof gezegd schat ik dat een psychiaterbezoek jou 20 Euro kost. Een Therapeut/psycholoog zal jou om en bij de 60 Euro kosten.

Ik wou dit toch even toevoegen aan de discussie.
          Straatfotograaf in Antwerpen

Comment

Gooi dat toupetje weg. Ik vind dat belachelijk.
            Het mannelijk hormoon testosteron, dat na de puberteit in grotere hoeveelheid wordt aangemaakt, heeft een remmend effect op de haargroei van de haren boven op het hoofd.
            Als je een man bent dan mag je dus best fier zijn op je kalend haar. Want je hebt (nog) een hoog testosteron gehalte.

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            .................................................. ...........KNIP................................... .
            Denk er ook aan dat een volledig kale kop een viriliteitssymbool is. Dat is begonnen bij de Oude Egyptenaren en de Romeinen waar de krijgers zich kaal schoren vooraleer ze ten strijde trokken. Vele vrouwen vinden een kale kop zelfs aantrekkelijk (in sommige milieus vinden de mannen dat ook leuk). Een volledig kale kop zal voor jou nog niet voor morgen zijn, maar een tondeuse op 6 mm instelling is al een goed begin om het contrast tussen de kale kruin en de rest te verminderen.
            .................................................. .......KNIP............................
            Last edited by Skitch; 21 maart 2018, 22:15.
            " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
              Ben ook al jaren kalend en vond dat eigenlijk ook wel ambetant.
              Vorig jaar eindelijk afgeschoren op 4mm.
              Zalig! Had ik jaren eerder moeten doen.
              Hier reeds 20 jaar gemilimeterd haar, inderdaad zalig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                "Het verschil tussen een psycholoog en een psychiater, is dat de laatste medicatie mag voorschrijven en 3 keer meer kost. Sorry hiervoor, je was gewaarschuwd."

Ik lees hier de bovenstaande quote. Dit is onzin natuurlijk..... Een sessie bij een psycholoog kost dan wel minder dan een sessie bij een psychiater, maar die wordt niet terugbetaald door het Riziv.
                Een sessie bij een psychiater wordt wel terugbetaald.
                Grof gezegd schat ik dat een psychiaterbezoek jou 20 Euro kost. Een Therapeut/psycholoog zal jou om en bij de 60 Euro kosten.

Ik wou dit toch even toevoegen aan de discussie.
                Ik weet niet of jijzelf therapeut bent of waar jij je mosterd haalt. Je hebt in ieder geval dringend een update nodig. Lees onderstaande link en je ontdekt dat psychologische therapie wél terugbetaald wordt (natuurlijk valt zoals bij een psychiater een deel ten laste van de verzekerde).

Van het Onafhankelijk Ziekenfonds weet ik het ook 100% zeker dat ze 6 tot 12 sessies per jaar terugbetalen.

Door de link te lezen zie ik dat je ook vergoed kan worden voor psychologische bijstand in het geval van gehoorstoornissen.
                Daar zal ik eens gebruik van maken want mijn vrouw zegt dikwijls dat ik niet naar haar luister

De dochter van mijn buurman is psychologe. Ze is verbonden aan een hospitaal en werkt ook 2 dagen per week voor Slachtofferhulp.
                Ik leg haar regelmatig fictieve problemen voor die zij dan probeert op te lossen. Soms staat ze schaakmat en dan verwijst ze me door naar de psychiater of een sexuoloog.
                In vele gevallen vraag ik me af wie van ons twee nu de gekste is of wie het grootste probleem heeft. Gelukkig voor ons, is het maar een spelletje.
                Last edited by notex; 22 maart 2018, 00:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Een Belgische Spanjaard hé. ...
                  Ik ook (langs vaders kant)
                  Zondag zal ik met tranen in de ogen het Belgenland verlaten wegens verbanning naar Spanje voor minimaal 6 maanden
                  Last edited by notex; 22 maart 2018, 00:27.

Comment

Ik ben net 50 geworden en ook moeten vaststellen dat mijn haar niet meer zo dicht is. Op het achterhoofd behoorlijk dun al aan het worden en mijn voorhoofd is best wel ruim geworden. Ook merk ik er al wat grijs tussen.
                    Toen ik het voor het eerst zag was ik best wel wat geschrokken maar nu is het al wat beter na wat advies van een goede kapper die mij tips gaf om mijn haar anders in vorm te brengen. Maakte al een behoorlijk verschil.
                    Maar nu het straks wat warmer zal worden gaat alles er af. En zo loop ik rond tot in het najaar tot het terug koud wordt.
                    Als het moment er aan komt dat het niet meer om aanzien is dan zal ik wel verplicht zijn om heel het jaar door geschoren rond te lopen. Het zij zo.

Comment

Heren... heren... De meeste vrouwen vinden kale mannen sexy. Dus, als je hoofd er de vorm voor heeft: gewoon met de tondeuse, Gillette of wat dan ook er door heen en gààn...!
                      En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Mss is dit een oplossing?

BTW toen ik 30 werd kwam ik ook kaal en had ik er ook problemen mee.
                        Da slijt wel :-)

Comment

Ik had al een kroontje sinds mijn 16-17 jaar. Ondertussen is mijn haar zeer dun gezaaid. Beste oplossing die ik sinds een 10-tal jaar gebruik: 3mm met de tondeuze.
                          A lazy man's haircut maar oh zo gemakkelijk! Je moet je erbij neerleggen en proberen te zoeken naar een oplossing die voor u het beste past zonder dat je moet inboeten aan allerlei dingen. Als je niet meer cabrio durft rijden uit angst dat je haarstukje wegvliegt, dan zou ik iets anders proberen. Maar dat is slechts mijn gedacht.

Weet ook dat op verstand geen haar groeit
                          Sony α7ii
                          5OOpx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                            ...

Weet ook dat op verstand geen haar groeit
                            Als ik naar de POTUS kijk zou dat wel eens waar kunnen zijn.
                            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Heb tijdens mijn studies lessen gekregen van zowel psychologen als van psychiaters. Allebei wel op het randje van het normaal gangbare/aanvaardbare. Zijn toch rare sharels. Best niet teveel naartoe gaan als het even kan want zou kunnen dat dan pas één of enkele vijzen mist.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Beter naar Spanje verbannen dan op Helena...
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X