Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hardlopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: hardlopen

    Ik heb gewoon gewerkt vandaag.
    Deze vrijdag ben ik vrij en volgende week donderdag/vrijdag
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #47
      Re: hardlopen

      Gisteren en vandaag zo'n 5 a 7 km hardgelopen en vandaag ging eigenlijk best wel lekker. Ondanks de warme middag zon. Heb vandaag zelfs Bambi gespot. Wist niet dat die zo dicht bij mijn huis leeft.

      of een andere type hert/ree.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #48
        Re: hardlopen

        Straks mijn eerste 10km wedstrijdje. Als goed is staat er een BD' er langs de kant om aan sportfotografie te doen ^^
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #49
          Re: hardlopen

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Straks mijn eerste 10km wedstrijdje. Als goed is staat er een BD' er langs de kant om aan sportfotografie te doen ^^
          Doe maar rustig aan.
          Begrijp niet goed waarom die wedstrijden altijd zo laat beginnen en midden, in het heetst van de dag, eindigen.

          Comment


          • #50
            Re: hardlopen

            Vroeger liep ik ook nogal eens tijdens het heetst van de dag wegens werkomstandigheden die het mij pas kort na de middag of in het begin van de namiddag toelieten.
            Een 8-tal jaar geleden een pacemaker moeten laten plaatsen en sedertdien wordt het zeer moeilijk, zoniet onmogelijk om nog in die weersomstandigheden te lopen. Nu.;, min conditie is nog steeds goed een loop nu nog een drietal keer per week 5km. Dit verteer ik perfect en aan mijn leeftijd moet dat niet meer zijn. Maar ik ben er toch van overtuigd dat zware inspanningen in warm zwoel weer niet goed zijn, zelf bij geoefende lopers. Het lichaam ziet daar toch veel teveel van af. Als je jong bent verteer je dat nog goed, maar met de leeftijd kijk je daar ook anders tegenover. En dit is dan nog geen topsport. En wees gerust, topsport is niet goed voor de gezondheid. Regelmatig worden wij er via de media met de neus opgedrukt.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #51
              Re: hardlopen

              Binnen de uur gefinisht :-)
              Daarna nog even tussen pot en pint gedaan met 3 BD'ers en mijn ouders/supporters. Bachus1909 & Francis1950 bedankt.
              Last edited by Rogier; 26 mei 2018, 14:47.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #52
                Re: hardlopen

                Even een 5-tal km gaan lopen onder de middag. Niet erg verstandig want het was heet en heb een paar keer tegen mijn limiet aangelopen. Maar ja.., wat wil je een koper heeft nood aan zijn portie endorphines...
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #53
                  Re: hardlopen

                  Ik loop ook graag en regelmatig waar soms legt je eigen lichaam je wat rust op (pijnlijke knieën, stressfractuur,...) en dan kom je in een omgekeerde spiraal terecht: frustratie en slecht gevoel...
                  Ik heb onlangs een alternatief ontdekt dat kan afgewisseld worden met lopen: de kickbike (ook nog genoemd: step, loopfiets, trottinette...).
                  Wie is nog bekend hiermee en/of gebruikt dit actief?

                  Comment


                  • #54
                    Re: hardlopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Erpuntgee Bekijk bericht
                    Ik loop ook graag en regelmatig waar soms legt je eigen lichaam je wat rust op (pijnlijke knieën, stressfractuur,...) en dan kom je in een omgekeerde spiraal terecht: frustratie en slecht gevoel...
                    Ik heb onlangs een alternatief ontdekt dat kan afgewisseld worden met lopen: de kickbike (ook nog genoemd: step, loopfiets, trottinette...).
                    Wie is nog bekend hiermee en/of gebruikt dit actief?
                    Op voorwaarde dat je af en toe van trapbeen wisselt zal dat wel niet slecht zijn. Maar als je steeds hetzelfde afduwbeen gebruikt is dat niet zo goed voor die ene kan en uiteraard de wervelkolom. Wij noemen dat dan een unilaterale sport en dat belast vooral één kant van het lichaam.
                    En van rust gesproken kan ik ook meespreken. Een totale Achillespees ruptuur gehad enkele jaren terug, een pacemaker moeten laten plaatsen, maar telkens teruggekomen, weliswaar op een lager niveau. Maar eens de microbe van het sporten te pakken verlies je die nooit meer...
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #55
                      Re: hardlopen

                      Correct, het is belangrijk regelmatig van afzetbeen te wisselen, dat kan om de drie, vijf, zeven,... stappen zijn.
                      Je kunt langzaam en met lange halen steppen, of snel (sprint), knieën hoog heffen, lang of kort uitzwaaien,...
                      Er komt wat techniek bij kijken maar niet in die mate dat het een moeilijke sport is.
                      Het is uiteindelijk gewoon zeer simpel en het levert quasi onmiddellijke voldoening op.
                      Het gaat ook sneller dan gewoon lopen en de sensatie van snelheid is (bij mij toch) een motivator.
                      Het is zeker even inspannend als lopen én je gebruikt meer spieren.
                      Je hebt echter veel minder de schokkende belasting waardoor minder (lees niet: geen) kans op blessures.
                      En belangrijk: je kunt het van thuis uit doen, je hoeft je niet eerst ergens naar één of andere specifieke infrastructuur te verplaatsen, net zoals bij lopen.
                      En, belangrijkste boven alles: het moet leuk zijn

                      Nog even ter verduidelijking: ik heb het niet over het type step dat de kinderen gebruiken, maar over dit (als voorbeeld):
                      https://kickbike.com/

                      Comment


                      • #56
                        Re: hardlopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Erpuntgee Bekijk bericht
                        Correct, het is belangrijk regelmatig van afzetbeen te wisselen, dat kan om de drie, vijf, zeven,... stappen zijn.
                        Je kunt langzaam en met lange halen steppen, of snel (sprint), knieën hoog heffen, lang of kort uitzwaaien,...
                        Er komt wat techniek bij kijken maar niet in die mate dat het een moeilijke sport is.
                        Het is uiteindelijk gewoon zeer simpel en het levert quasi onmiddellijke voldoening op.
                        Het gaat ook sneller dan gewoon lopen en de sensatie van snelheid is (bij mij toch) een motivator.
                        Het is zeker even inspannend als lopen én je gebruikt meer spieren.
                        Je hebt echter veel minder de schokkende belasting waardoor minder (lees niet: geen) kans op blessures.
                        En belangrijk: je kunt het van thuis uit doen, je hoeft je niet eerst ergens naar één of andere specifieke infrastructuur te verplaatsen, net zoals bij lopen.
                        En, belangrijkste boven alles: het moet leuk zijn

                        Nog even ter verduidelijking: ik heb het niet over het type step dat de kinderen gebruiken, maar over dit (als voorbeeld):
                        https://kickbike.com/
                        Ach inderdaad, dit is een volwassener vervolg van de vroegere step.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #57
                          Re: hardlopen

                          Zo deze ochtend maar weer eens 20km afgelegd in iets van 2uur en 10min.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #58
                            Re: hardlopen

                            En we zijn wereldkampioen!
                            https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180724_03630743

                            Comment


                            • #59
                              Re: hardlopen

                              Vanochtend weer meer dan 20km te voet afgelegd.
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

                              Comment


                              • #60
                                Re: hardlopen

                                Was vandaag mijn dag om te gaan lopen, maar heb het maar niet gedaan. Temperatuur en ozongehalte nodigden niet uit voor mijn leeftijd. Een keertje niet lopen zal de conditie niet erg schaden mijn gedacht.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X