Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand verstand van zonnepanelen. Zit met een vraag.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iemand verstand van zonnepanelen. Zit met een vraag.....

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat zal niet want die draaien niet terug ... die meten afzonderlijk wat je afneemt en wat je op het net zet.
    Weet ik Freddy, maar TS zijn getallen zijn niet bepaald zeer duidelijk.
    Daarmee dat ik die vraag hier stelde, mede omdat het hier gaat om een relatief nieuwe installatie.
    Blijft toch een eigenaardig verhaal.

    Comment


    • #17
      Re: Iemand verstand van zonnepanelen. Zit met een vraag.....

      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
      Die cijfers "geleverd door panelen", van waar komen die juist? Omvormer of GSC teller?
      In principe van de omvormer zou ik denken mits er voor installaties in 2017 geen GSC's bestaan en er ook geen GSC teller is..
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Iemand verstand van zonnepanelen. Zit met een vraag.....

        Toch geen frigo of diepvries dat in volle zon staat?

        Ik zou wel aanraden om eens elke maand op dezelfde dag de tellerstanden te noteren, dat geeft een beter overzicht.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Iemand verstand van zonnepanelen. Zit met een vraag.....

          De standen komen van een aparte meter in de meterkast, de geleverde Kw's in de omvormer zijn niet reeel. Dat wist ik al.
          Geen slimme meter. Gewoon een oude die je ziet draaien.
          Geen frigo of iets dergelijks in de zon.
          Welke getallen snap je niet in de tabel?
          Alles staat apart vermeld.
          De meterstand van de hoofdmeter, daarna komen de geleverde Kw's die in periode, de volgende reeks is het volledige geleverde aantal Kw's (nodig voor de berekening), dan het verbruik die periode op de hoofdmeter (kan dus negatief zijn), dan het verbruik op de hoofdmeter vanaf de dag van plaatsing tot dan, en uiteindelijk het verbruik die maand (de geleverde Kw's + de positief of negatief getelde Kw's op de hoofdmeter.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #20
            Re: Iemand verstand van zonnepanelen. Zit met een vraag.....

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik zou wel aanraden om eens elke maand op dezelfde dag de tellerstanden te noteren, dat geeft een beter overzicht.
            Dat valt niet mee, aangezien ik dan niet altijd thuis ben.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #21
              Re: Iemand verstand van zonnepanelen. Zit met een vraag.....

              Ik veronderstel dat de opbrengst van de zonnepanelen wordt afgelezen op de groenestroomteller? Komt deze overeen met de opbrengst van de omvormer (een kleine afwijking is altijd mogelijk)?

              Comment


              • #22
                Re: Iemand verstand van zonnepanelen. Zit met een vraag.....

                Oorspronkelijk geplaatst door Marcle Bekijk bericht
                Ik veronderstel dat de opbrengst van de zonnepanelen wordt afgelezen op de groenestroomteller? Komt deze overeen met de opbrengst van de omvormer (een kleine afwijking is altijd mogelijk)?
                Die komt redelijk overeen, als je de omvormer uitleest zit die iets hoger qua opbrengst. Nu na 8 maanden scheelt dat een 15 tal Kw's.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #23
                  Re: Iemand verstand van zonnepanelen. Zit met een vraag.....

                  Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                  Die komt redelijk overeen, als je de omvormer uitleest zit die iets hoger qua opbrengst. Nu na 8 maanden scheelt dat een 15 tal Kw's.
                  Heb jij dan een groenestroomteller op een installatie van 2017?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Iemand verstand van zonnepanelen. Zit met een vraag.....

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Heb jij dan een groenestroomteller op een installatie van 2017?
                    Die hebben ze er idd tussen gezet bij de nieuwe differentieel en rij automaat. Je weet maar nooit zeiden ze.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Iemand verstand van zonnepanelen. Zit met een vraag.....

                      Simpel gezegd is het eigenlijk zo dat als we een gemiddeld verbruik hebben van zeg 10Kw op een dag.
                      En er 30Kw geleverd wordt door de panelen er 20Kw niet geregistreerd worden.
                      We kunnen niet ineens ons verbruik verdrievoudigen hè.
                      De vraag is dus waar blijven die overige Kw's, kan de meter dusdanig stuk zijn dat die niet verder terugdraait dan 5Kw.
                      Dat is het meest negatieve dat ik ooit heb afgelezen op de hoofdmeter.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Iemand verstand van zonnepanelen. Zit met een vraag.....

                        Of uw meter telt nooit het effectieve verbruik. [emoji1]
                        Wel bizar.
                        Hier hebben we anders tussen de maanden ook wel redelijke verschillen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Iemand verstand van zonnepanelen. Zit met een vraag.....

                          Even een update.

                          We zijn er uit. Het blijkt natuurlijk iets heel stoms.
                          Het is zo dat ik het laatste cijfer altijd gezien heb als een getal achter de komma. Vanwege de kleine streepjes die er op staan.
                          Maar het blijkt een gewoon getal te zijn, dus gewoon één Kw als er één bij gekomen is.
                          Dat verandert natuurlijk heel de tabel en blijkt dat we ook meer (veel meer) verbruiken.
                          Maar alléé, het probleem is uit de wereld en nu maar zien dat we ons target halen.
                          Iedereen bedankt voor het meedenken.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment

                          Working...
                          X