Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan draadloze lichtschakelaar aangesloten worden als 1 kabel nodig vr andere slpk ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kan draadloze lichtschakelaar aangesloten worden als 1 kabel nodig vr andere slpk

Wat ik nu al zeker weet uit tests : wit & blauw linksonder zijn de 2 kabels die de spots verlichten, dus deze zouden met de afstandsbediening aan/uit moeten gedaan kunnen worden.
    Als die linkerwitte niet verbonden is met de 2 rode (die samen in een rapidklem zitten) en de blauwe linksonder niet met de 2 blauwe (in rapidklem) werken de spots niet.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    De twee N contacten zijn normaal inwendig met elkaar verbonden.
    Last edited by CanonYouCan; 5 maart 2018, 20:11.

Comment

Re: Kan draadloze lichtschakelaar aangesloten worden als 1 kabel nodig vr andere slpk

Als de 3 blauwe in dezelfde klem zitten en de 2 rode in de andere klem, dan werkt het licht in de tweede slaapkamer en in het toilet. Ook nog spanning op het stopcontact aanwezig. De spots werken dan niet.
      Wanneer je de witte bij de 2 rode zet, branden de spots continu.

Dan moet je de schakelaar toch tussen de 2 rode en de witte zetten.
      In de klem met de 3 blauwe een draad bijsteken en verbinden met N (eender welke van de twee)
      Van de klem met de 2 rode een draad bijsteken en verbinden met L
      De witte verbinden met de tweede aansluiting (het wisselspanningsteken met het streepje door).
      Zo zou het moeten werken. (op voorwaarde dat de spots continu branden als je wit met de 2 rode verbond en de 3 blauwe samen stonden)
      Staat er een tweede schakelaar in de kamer van de spots ? Waren vroeger de 3 aansluitingen van de wisselschakelaar gebruikt ?
      Men kan 2 draden aan de wisselschakelaar aansluiten. Dan wordt hij als een enkelpolige schakelaar gebruikt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Wat ik nu al zeker weet uit tests : wit & blauw linksonder zijn de 2 kabels die de spots verlichten, dus deze zouden met de afstandsbediening aan/uit moeten gedaan kunnen worden.
        Als die linkerwitte niet verbonden is met de 2 rode (die samen in een rapidklem zitten) en de blauwe linksonder niet met de 2 blauwe (in rapidklem) werken de spots niet.
        Er eerst en vooral voor zorgen dat je constant spanning hebt staan over de twee buitenste klemmen van je ontvanger en je zender en ontvanger inleren.
        Logisch zou zijn dat de witte naar de spots gaat als er een wisselschakelaar stond.
        Veel kan er niet misgaan zolang je X en N niet kortsluit.
        Is het belangrijk dat blauw N is, dat weet ik niet, hangt af op welk net je huis is aangesloten en of de elektrieker
        blauw als nul leider gerespecteerd heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Als de 3 blauwe in dezelfde klem zitten en de 2 rode in de andere klem, dan werkt het licht in de tweede slaapkamer en in het toilet. Ook nog spanning op het stopcontact aanwezig. De spots werken dan niet.
          Wanneer je de witte bij de 2 rode zet, branden de spots continu.

Dan moet je de schakelaar toch tussen de 2 rode en de witte zetten.
          In de klem met de 3 blauwe een draad bijsteken en verbinden met N (eender welke van de twee)
          Van de klem met de 2 rode een draad bijsteken en verbinden met L
          De witte verbinden met de tweede aansluiting (het wisselspanningsteken met het streepje door).
          Zo zou het moeten werken. (op voorwaarde dat de spots continu branden als je wit met de 2 rode verbond en de 3 blauwe samen stonden)
          Staat er een tweede schakelaar in de kamer van de spots ? Waren vroeger de 3 aansluitingen van de wisselschakelaar gebruikt ?
          Men kan 2 draden aan de wisselschakelaar aansluiten. Dan wordt hij als een enkelpolige schakelaar gebruikt.
          Dat is net wat ik gisteren reeds zei Notex, maar TS moet vooral eerst de ontvanger de zender leren kennen anders werken
          die dingen niet.
          En als ik het goed voor heb zijn de twee N aansluitingen in zo een ontvanger inwendig verbonden, zoniet zal TS
          daar nog een brugje moeten leggen.
          En als het van oorsprong een slaapkamer was dan is het bijna zeker een wisselschakeling met nog een trekschakelaar of een schakelaar bij het bed.
          Last edited by Guest42; 5 maart 2018, 21:32.

Comment

Hoe is het nu afgelopen met je schakelaar ?

Comment

Is er al licht, of helemaal niets meer. :-)
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Volgende week zal mijn vrouw haar nonkel langskomen, hij heeft al electriciteit gelegd in woningen en heeft meetapparatuur, maar geen ervaring met het klik aan/uit systeem.
                Moest hij het opgeven zal Demeyereg mij assisteren

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                Is er al licht, of helemaal niets meer. :-)

Comment

Volgende week zal mijn vrouw haar nonkel langskomen, hij heeft al electriciteit gelegd in woningen en heeft meetapparatuur, maar geen ervaring met het klik aan/uit systeem.
                  Moest hij het opgeven zal Demeyereg mij assisteren
                  Indien je licht hebt op de andere slaapkamer en de WC, en de spots branden wanneer je de witte draad bij de rode aansluit, dan heb je geen meetapparatuur nodig.
                  Dan moet je enkel de remote switch tussen de 3 rode en de witte zetten op de manier zoals demeyereg en ikzelf je al uitgelegd hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    indien je licht hebt op de andere slaapkamer en de wc, en de spots branden wanneer je de witte draad bij de rode aansluit, dan heb je geen meetapparatuur nodig.
                    Dan moet je enkel de remote switch tussen de 3 rode en de witte zetten op de manier zoals demeyereg en ikzelf je al uitgelegd hebben.
                    Inderdaad

Comment

Ongelooflijk maar waar, er is licht!!!

Het lichtje van op het draadloos bakje werkte en ook het lichtje van de afstandsbediening en het klik aan/uit geluid zoals toen ik probeerde.
                      M'n vrouw haar oom kon het maar niet geloven dat het niet werkte en zocht er een paar uur achter.
                      Tot opeens mijn schoonpa een ingeving had (waar ook niemand aan gedacht heeft op het forum )

In het draadloos bakje zat een klein zekeringsje, bleek dat die gesprongen was
                      En toch brandde het lichtje van dit bakje en een klik geluid als je op de afstandsbediening drukte.

Ik weet niet welke kleurcombinatie het nu precies was daar ik niet thuis was, maar het is uiteindelijk gelukt
                      Last edited by CanonYouCan; 21 maart 2018, 19:24.

Comment

Ongelooflijk maar waar, er is licht!!!

Het lichtje van op het draadloos bakje werkte en ook het lichtje van de afstandsbediening en het klik aan/uit geluid zoals toen ik probeerde.
                        M'n vrouw haar oom kon het maar niet geloven dat het niet werkte en zocht er een paar uur achter.
                        Tot opeens mijn schoonpa een ingeving had (waar ook niemand aan gedacht heeft op het forum )

En toch brandde het lichtje van dit bakje en een klik geluid als je op de afstandsbediening drukte.

Ik weet niet welke kleurcombinatie het nu precies was daar ik niet thuis was, maar het is uiteindelijk gelukt
                        Bedankt voor de tip Yves, ik wist ook niet dat daar een zekering in zat.
                        Maar de kleurcombinatie zal zijn zoals Notex en ik je gezegd hebben, kan namelijk niet anders.
                        Gr. Geert.
                        Last edited by Guest42; 2 april 2018, 08:41.

Comment

Niet aan gedacht nee, ben er van uitgegaan dat de zender/ontvanger werkte.
                          Alléé, probleem opgelost.

Comment

Working...
                          X