Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bancontact & betaling overzicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bancontact & betaling overzicht

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Je vooroordeel slaat nu dus nergens meer op.
    Klopt ... enkel vooroordelen en kritiek op de overheid, providers en dergelijke zijn toegelaten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Klopt ... enkel vooroordelen en kritiek op de overheid, providers en dergelijke zijn toegelaten.
      Waar blijft de repliek op de tweede regel van #30 ?

OT: de uitgave van vrijdag nog steeds niet zichtbaar. Ik weet natuurlijk niet bij welke bank die handelaar klant is.
      Last edited by nete; 4 februari 2018, 07:32.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Waar blijft de repliek op de tweede regel van #30 ?
        Dat o.a. KBC alle steun ondertussen 100% terugbetaald heeft en dat een bedrijf en het inkomen van duizenden medemensen gered werd, dat telt u natuurlijk niet mee.
        Die paar Euro's dat we mogelijks betaald hebben zijn volgens u natuurlijk veel erger dan de duizenden mensen die door de wanpraktijken alles kwijtgespeeld zijn.
        Een bank die uit was op inbeslagnames.

Maar we weten het al ... alleen wat jij hebt is altijd goed.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Dat o.a. KBC alle steun ondertussen 100% terugbetaald heeft en dat een bedrijf en het inkomen van duizenden medemensen gered werd, dat telt u natuurlijk niet mee.
          Heb ik beweerd dat ze die banken moesten laten omvallen ?
          Maar als je banbliksems uitspreekt over één bank mag je ook wel de wanpraktijken van anderen vermelden.

Een paar euro's per Belg ??? Dus zo'n 22 miljoen euro in totaal (11 miljoen Belgen) ? Ik heb indertijd andere cijfers gelezen hoor.

Met de tarieven (kosten) die KBC hanteert zou het er aan mankeren dat ze nog aan het infuus zouden hangen. (waarmee ik niet wil zeggen dat het een "slechte" bank is hé)
          Last edited by nete; 4 februari 2018, 16:09.

Comment

maar het hangt gewoon af van de bank en het betalingssysteem (terminal) dat de handelaar gebruikt. Dit heeft niets met de bank van de betaler te maken.

Comment

Maar als je banbliksems uitspreekt over één bank mag je ook wel de wanpraktijken van anderen vermelden.
              Dit topic was toch zonder veel namen van banken begonnen?
              Er was hier maar één iemand dat één bank heilig kwam verklaren en de andere als zakkenvullers aankaartte.
              Met de tarieven (kosten) die KBC hanteert zou het er aan mankeren dat ze nog aan het infuus zouden hangen. (waarmee ik niet wil zeggen dat het een "slechte" bank is hé)
              Ik betaal bij KBC anders toch geen grote bedragen voor het beheer.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Er was hier maar één iemand dat één bank heilig kwam verklaren en de andere als zakkenvullers aankaartte.
                Ik betaal bij KBC anders toch geen grote bedragen voor het beheer.
                Waarom altijd mij zaken in de mond leggen die ik NIET beweer ?
                Je vond 10 dagen blokkage van je VISA toch wel lang, ik heb je enkel een suggestie gegeven om het tot een week korter te maken en er nog max. 340 euro per jaar aan over te houden. Tja, als je dat "heilig verklaren" van een bank noemt.

Je moest me dankbaar zijn voor de tip.

Enne, wat noem jij "grote" bedragen voor beheer ?
                Last edited by nete; 4 februari 2018, 23:48.

Comment

Enne, wat noem jij "grote" bedragen voor beheer ?
                  In elk geval vind ik 2€ per maand niet zo overdreven duur om een lopende rekening, twee spaarrekeningen en twee bankkaarten te hebben.
                  Is dit voor u een groot bedrag?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Is dit voor u een groot bedrag?
                    Voor puur een vrijwel volledig geautomatiseerde zicht- en spaarrekening is dat 24 euro te veel voor mij, zeker als ik zie dat mijn betaalverkeer tussen 250 en 300 euro OPBRENGT. (elk jaar opnieuw wel te verstaan !)
                    Kosten voor verstrekken info bv. voor leningen, beleggingen mogen voor mij gerust betalend zijn, daar staat een prestatie tegenover.
                    Zit je VISA ook in die 2 euro per maand ? En geloof je nu echt dat banken die 0 euro vragen voor een VISA per klant 20 euro gaan bijleggen ???
                    Visa zal wel geen kost rekenen zeker om hun product te verspreiden (ze incasseren via het gebruik ervan) en de kaart zelf aanmaken zal wel eerder 1 euro dan 20 euro kosten vermoed ik.

Ik blijf het grappig (en een beetje zielig) vinden dat het gros van de Belgen voor aankopen er tot de laatste euro probeert uit te persen, maar dat ze dwaze bankkosten met plezier betalen.
                    Elk geval moet je wel appart bekijken, zo zit mijn jongste zoon (wegens interessantere hypothecaire leenvoorwaarden) bij KBC.
                    Last edited by nete; 5 februari 2018, 10:11.

Comment

Voor puur een vrijwel volledig geautomatiseerde zicht- en spaarrekening is dat 24 euro te veel voor mij, zeker als ik zie dat mijn betaalverkeer tussen 250 en 300 euro OPBRENGT. (elk jaar opnieuw wel te verstaan !)
                      Kosten voor verstrekken info bv. voor leningen, beleggingen mogen voor mij gerust betalend zijn, daar staat een prestatie tegenover.
                      Zit je VISA ook in die 2 euro per maand ? En geloof je nu echt dat banken die 0 euro vragen voor een VISA per klant 20 euro gaan bijleggen ???
                      Visa zal wel geen kost rekenen zeker om hun product te verspreiden (ze incasseren via het gebruik ervan) en de kaart zelf aanmaken zal wel eerder 1 euro dan 20 euro kosten vermoed ik.

Ik blijf het grappig (en een beetje zielig) vinden dat het gros van de Belgen voor aankopen er tot de laatste euro probeert uit te persen, maar dat ze dwaze bankkosten met plezier betalen.
                      Elk geval moet je wel appart bekijken, zo zit mijn jongste zoon (wegens interessantere hypothecaire leenvoorwaarden) bij KBC.
                      Allemaal een kwestie van consequent te zijn met zichzelf. Ik ben ook niet van dat type dat benzine gaat tanken bij de goedkoopste en daarvoor 10km ga alom rijden met een wagen die in mijn rijomstandigheden 13,8l verbruikt. Dat de goedkopere slechter zou zijn van kwaliteit weet ik niet. Feit is dat mijn vrouw ooit voor iemand plezier te doen, benzine ging kopen (wel in de onmiddellijke omgeving) en na een tijdje gans haar benzinetank moest laten leeg halen omwille van onzuiverheden in de benzine. Maar dat terzijde.
                      Zelf ben ik bij 2 grootbanken (BNP en KBC) en twee minder gebruikelijke alhier (Rabo en Deutsche bank). Bij Fortis ben ik al zeker 40 jaar klant en, ik weet het, heb daar al wat centen gelaten als klant. Maar ik krijg daar een 'vrij' goeie service, is 'vrij' dicht bij de deur en ik kan er zelfs mijn wagen op de parking zetten als ik er toevallig met mijn wagen passeer en er moet zijn.
                      KBC gebruik ik vooral voor beleggingen omdat ik daar een zeer goeie adviseur heb die mij toch ook al wat centjes heeft opgebracht. Wat ze mij daarvoor in de plaats rekenen kan mij niet zoveel schelen, want ik ben tevreden. Ik ga nooit het onderste uit de kan halen. 't is een beetje zoals op de beurs 'speculeren'. Als je denkt dat het zal blijven stijgen zal je vroeg of laat de peer zijn. Tevreden zijn met een vooropgesteld stijgingspercentage is beter, al is dit in goeie tijden niet zo evident.
                      De andere twee banken gebruik ik om voor mijn kleinkinderen te sparen gezien die enkele jaren geleden intresten gaven die hoger lagen dan de grootbanken. Dit is nu helaas zo niet meer, maar met de getrouwheidspremies kom ik nog steeds beter uit dan de grootbanken.
                      Ik vertelde onlangs aan mijn KBC adviseur dat ik nog een som vanuit de Rabobank zou kunnen overbrengen om in betere beleggingen bij hen te beleggen. Weet je dat ze mij dat zelfs afraadde gezien een voorraad cash toch ook niet zo geen slecht idee is en dat KBC toch niet een even goede opbrengst kan bieden op een spaarrekening op dit moment. Ik apprecieer dus ook dergelijke reacties en dit geeft mij dan ook het idee dat het nog niet zo slecht is bij die groteren. En die adviseur die daar een aantal keer per jaar een uurtje aan mij besteed om alles op een rijtje te zetten en bij te sturen waren het moet werkt ook niet voor niks.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Enero, je schrijft in feite exact wat ik bedoel. Maar dat ze geld vragen om met mijn eigen geld iets te mogen doen (een stomme zichtrekening) vind ik persoonlijk een brug te ver, net zoals ze 20 euro vragen voor een Visa kaart.
                        Maar ze hebben 1000% gelijk, de "kudde" blijft toch hondstrouw.

Comment

De Hello Bank betaling van vrijdag is nu zichtbaar. Een andere betaling deze namiddag is nu reeds zichtbaar. Er zit dus geen echte lijn in.

Comment

Enero, je schrijft in feite exact wat ik bedoel. Maar dat ze geld vragen om met mijn eigen geld iets te mogen doen (een stomme zichtrekening) vind ik persoonlijk een brug te ver, net zoals ze 20 euro vragen voor een Visa kaart.
                            Maar ze hebben 1000% gelijk, de "kudde" blijft toch hondstrouw.
                            Ook bij ING kan men een gratis Lion account aanmaken zonder kost ... enige nadeel is dat men geen bestaande rekening kan converteren.
                            Maar met een dergelijke account zijn er dan weer andere diensten betalend.
                            En zo moet ik niet overal alles laten aanpassen.
                            Dat is inderdaad een eigen keuze, maar voor een relatief klein verschil verander ik niet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ook bij ING kan men een gratis Lion account aanmaken zonder kost ... enige nadeel is dat men geen bestaande rekening kan converteren.
                              Maar met een dergelijke account zijn er dan weer andere diensten betalend.
                              En zo moet ik niet overal alles laten aanpassen.
                              Dat is inderdaad een eigen keuze, maar voor een relatief klein verschil verander ik niet.
                              Je kan natuurlijk ook zo'n Lion Account rekening openen, heel geleidelijk alles overswitchen van de betalende rekening en daarna de betalende zichtrekening afsluiten. Tenzij je natuurlijk die bijkomende betalende diensten van de Lion Account om de haverklap zou nodig hebben.
                              Het blijft bizar: financiëel enkele aanpassingen moeten doen (één keer) is voor de massa "not done", maar tegelijk schuimt diezelfde massa het internet af om zelfs tot in China te bestellen om een paar euro winst te maken. Méér nog, men vertrouwt geen kleinere banken (Argenta, VDK, Beobank, Europabank etc..) terwijl geen enkele kleine bank 10 jaar geleden aan het "infuus" heeft gelegen na wanbeheer.

Comment

Ik kijk nooit voor de goedkoopste prijs, wel de beste kwaliteit / prijs verhouding.
                                Dat ik geen honderden Euro’s extra ga betalen aan kleinigheden, dat is logisch want soms overdrijven ze wel echt.
                                Maar ik geef wel liever 20€ (soms meer) te veel uit aan een deftige verkoper met betere service dan die 20€ te besparen en tegen mijn zin ergens te kopen.
                                Een gezond vergelijk maak ik, niet meer of niet minder.
                                Ik ga niet elders tanken om 2€ te sparen, ik ga niet naar de Aldi voor een boormachine en ik verander ook niet van bank voor een paar Euro.
                                Ik koop ook wel eens een printer in de Fnac, MM of online, maar geen frigo, wasmachine of wat ook.
                                En ja, als ik mijn gedacht op iets gezet heb en ik wil dat vandaag ... dan kijk ik wie het heeft, wat minder naar de prijs.
                                En als men 30.000€ of (veel) meer kan geven aan een wagen of 5.000€ aan een camera, dan kan men ook 20€ of 50€ aan een bank betalen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X