Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bancontact & betaling overzicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Bancontact & betaling overzicht

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    We zullen maar zwijgen zeker van de over al de jaren heen in vele topics steeds terugkerende en vaak offtopic kritiek op banken, overheid, providers, callcenters, ... ?
    We zullen maar zwijgen zeker van de over al de jaren heen in vele topics steeds terugkerende en vaak offtopic kritiek op redelijk wat mensen die iets posten.

    Daarvoor dient een forum, maar dan moet je ook aanvaarden dat niet iedereen dezelfde mening toegedaan is (gelukkig !).
    Last edited by nete; 8 februari 2018, 13:05.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #62
      Re: Bancontact & betaling overzicht

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Daarvoor dient een forum, maar dan moet je ook aanvaarden dat niet iedereen dezelfde mening toegedaan is (gelukkig !).
      Dat schrijf ik al jaren nete, iedereen mag een eigen (andere) mening hebben.
      Echter zijn er enkelen die alles persoonlijk nemen of anderen beledigen als ze niet dezelfde mening delen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #63
        Re: Bancontact & betaling overzicht

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dat schrijf ik al jaren nete, iedereen mag een eigen (andere) mening hebben.
        Echter zijn er enkelen die alles persoonlijk nemen of anderen beledigen als ze niet dezelfde mening delen.
        Graag een paar voorbeelden waar ik iemand BELEDIG die niet mijn mening deelt.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #64
          Re: Bancontact & betaling overzicht

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Graag een paar voorbeelden waar ik iemand BELEDIG die niet mijn mening deelt.
          Ik ga niet op je vraag ingaan nete, dat zou enkel een onnodig eindeloos welles nietes spelleke worden en heb geen zin dat het in een onhoudbare discussie of ruzie zou eindigen.
          Het heeft nu al lang genoeg geduurd en ik denk dat ik mijn mening hierover eerder al gegeven heb.
          Mvg,
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #65
            Re: Bancontact & betaling overzicht

            Even terug on topic, wt... maakt het uit wanneer het zichtbaar is als men gewoon weet wat hij of zij kan uitgeven.
            Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik gewoon boodschappen kan gaan doen zonder mij af te vragen of er genoeg op de rekening staat. Als dat er dan niet direct op staat of af is, boeien.... Als dat voor sommige wel belangrijk is omdat er niet genoeg inkomsten zijn is een klein beetje zelf beheer toch op zijn plaats niet. Ik heb ook tijden gekend dat we maar voor een bepaald bedrag konden shoppen, wij wisten precies hoe ver hoor. Zonder iedere keer op de bank gegevens te kijken. Wij kochten dan ook geen dure smartphones, zoals je wel eens ziet op de tv van mensen die zo gezegd niets hebben. Maar wel een iPhone in hun ene hand en een sigaret in de andere.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #66
              Re: Bancontact & betaling overzicht

              Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
              Even terug on topic, wt... maakt het uit wanneer het zichtbaar is als men gewoon weet wat hij of zij kan uitgeven.
              Wat maakt het uit als mensen zich gewoon afvragen waarom zoiets gebeurt?
              Of mag niemand nog een vraag stellen?

              Hoeveel geld op de rekening staat, wat men koopt of hoeveel men uitgeeft dat doet niet ter zake.

              Ook al zou er twintig miljoen Euro op mijn rekening staan en ik een brood zou betalen met de bankkaart ... waarom duurt het bij de ene winkel enkele seconden en bij de andere enkele dagen?

              Dat is toch een gewone vraag dat TS mocht stellen?

              En voor de ene is dat mogelijks belangrijker dan voor de andere.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #67
                Re: Bancontact & betaling overzicht

                Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                Even terug on topic, wt... maakt het uit wanneer het zichtbaar is als men gewoon weet wat hij of zij kan uitgeven.
                Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik gewoon boodschappen kan gaan doen zonder mij af te vragen of er genoeg op de rekening staat. Als dat er dan niet direct op staat of af is, boeien.... Als dat voor sommige wel belangrijk is omdat er niet genoeg inkomsten zijn is een klein beetje zelf beheer toch op zijn plaats niet. Ik heb ook tijden gekend dat we maar voor een bepaald bedrag konden shoppen, wij wisten precies hoe ver hoor. Zonder iedere keer op de bank gegevens te kijken. Wij kochten dan ook geen dure smartphones, zoals je wel eens ziet op de tv van mensen die zo gezegd niets hebben. Maar wel een iPhone in hun ene hand en een sigaret in de andere.
                Dit moet ik onderschrijven. Als je voortdurend de stand van je bankrekening(en) moet in de gaten houden ben je toch niet goed bezig. Als je uitgaven doet met debet of kredietkaarten kan je toch niet eisen dat dit stantepede zichtbaar is op de rekening. Het gaat nu wel allemaal vlug in deze digitale wereld, maar als je het langs de andere kant soms moeilijk hebt met bankkosten kan je het ene met het andere toch niet rijmen.
                Wij , mijn vrouw en ik zijn nog steeds cash betalers voor de alledaagse uitgaven. Ik begrijp ook dat dit niet meer voor iedereen mogelijk is of misschien uit de mode is of door de banken afgeraden wordt. Maar voor mij is het cashgebruik nog steeds een goed middeltje om controle te houden op de uitgaven. Op = op zoals ze in de solden zeggen en dat is nog steeds een goeie instelling.
                Met die kaarten hebben wij in Frankrijk ook al meerdere problemen gehad. Niettegenstaande dat wij steeds proberen onze limiet opvragingen en dito betalingen hoger te houden dan normaal en voor ons vertrek nog eens checken bij onze bankrelaties, heeft mijn vrouw al een paar keer moeilijkheden gehad om cash af te halen (Frankrijk). En het was dan nog bij eenzelfde bank dan deze die wij hier hebben. Helemaal niks kunnen opvragen. Wij gaan dan naar een automaat van de Franse Post en daar haal je af, zonder enig probleem. Dit nadien gemeld aan onze bank en het antwoord was dat dit afhangt van het ter plaatse geldende reglement. Zo zijn ze er weer eens vanaf. Fantastische samenwerking dus tussen gelijknamige banken. Arm Europa... Enkel goed op je zaken letten, maar dat moet je de dag van vandaag steeds doen hé...
                Wij voorzien ons dus steeds op voldoende cash en daar kan je steeds op rekenen.
                En onlangs moest ikzelf ergens hier te lande een bedrag van 6K betalen in een zaak. En wat een miserie was dat zeg. Noch de debet, noch de kredietkaart werkte. Je zit daar dan maar met beschaamde kaken,, precies alsof je een armoezaaier bent. Op een gegeven moment heb ik aan de bewuste zaakvoerder de stand van mijn rekening laten zien via de App van mijn bank. Zielig niet, dat je de stand van een rekening moet laten zien om jezelf solvabel te doen overkomen ?? Maar het is dan toch na lang proberen gelukt dit te regelen in stukken en in brokken. Kan verzekeren dat ik niet fier was. En mijn opvragingslimiet stond zelfs op 7,5K. Nu met cash kan je dat ook al niet meer met de beperking tot 3K. Om het zwartgeld de kop in te drukken,... laat mij lachen... Wordt dus een moeilijke opgave om grotere uitgaven te doen op locatie.
                Last edited by enero; 9 februari 2018, 09:23.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #68
                  Re: Bancontact & betaling overzicht

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Dit moet ik onderschrijven. Als je voortdurend de stand van je bankrekening(en) moet in de gaten houden ben je toch niet goed bezig.
                  En waarom Pol?

                  Net als sommige mensen regelmatig naar hun snelheidsmeter kijken om geen overtreding te begaan, zijn er ook mensen die hun rekening goed opvolgen.

                  En ik mag vermoeden dat vele startende jonge gezinnen wel effectief moeten opletten.
                  Of mensen die wat minder geluk gehad hebben in het leven.

                  Die zijn net wel goed bezig door oplettend te zijn.

                  Moeilijk om anderen hun situatie in te schatten.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Bancontact & betaling overzicht

                    Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                    Even terug on topic, wt... maakt het uit wanneer het zichtbaar is als men gewoon weet wat hij of zij kan uitgeven.
                    Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik gewoon boodschappen kan gaan doen zonder mij af te vragen of er genoeg op de rekening staat...
                    Ik ben ook bij die gelukkige, maar 'tis het systeem wat bij vele "niet zo gelukkige" tot schulden, onverwachte en onvoorziene uitgave kan leiden.
                    Verder behartig ik hier ook alle financiële toestanden, wat mij tot nu nog nooit voor verassingen heeft gezet.

                    Vele gezinnen kijken namelijk niet erg ver vooruit of houden er geen rekening mee dat er altijd onverwachte uitgaven kunnen opduiken.
                    Geloof het of niet, maar bij sommige komt het soms zo ver dat de deurwaarder langs komt.
                    Dat hoor je dan via omwegen, want niemand durft je dat te zeggen (tenzij ze geld van je willen).

                    Om die reden:
                    Naast mijn zichtrekening heb ik een reserve kapitaaltje op een aparte rekening en een vaste spaarrekening.
                    Ik betaal dus alles op aanvraag, op tijd, zonder domiciliëringen.
                    En omdat allemaal eenvoudig te houden zou ik graag mijn beheer ook snel willen overzien. Wij leven in 2018!
                    Niet gelijk onze minister financiën en zijn begroting, die de gaten van zijn voorspellingen kan dichten met ons geld...dat kan ik niet

                    Ten slot lig ik er ook niet wakker van, maar vind het wel vervelend en onnodig.
                    Waarom moet een bank zolang dat geld van je hebben, dacht je?

                    Mijn vrouw is gisteren weer wekelijkse boodschappen gaan doen...en ja, nog geen verrekening van de carrefoor.
                    Vanuit die winkel kan je een pralinewinkel binnengaan.
                    Wat ze daar heeft betaald stond tenminste "nog uit te voeren" en is vandaag normaal verrekend.
                    Last edited by w00ha; 9 februari 2018, 09:37.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Bancontact & betaling overzicht

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      En waarom Pol?

                      Net als sommige mensen regelmatig naar hun snelheidsmeter kijken om geen overtreding te begaan, zijn er ook mensen die hun rekening goed opvolgen.

                      En ik mag vermoeden dat vele startende jonge gezinnen wel effectief moeten opletten.
                      Of mensen die wat minder geluk gehad hebben in het leven.

                      Die zijn net wel goed bezig door oplettend te zijn.

                      Moeilijk om anderen hun situatie in te schatten.
                      Ja Freddy, je kan gelijk hebben. Wij zijn misschien van de gelukkigen die het iets breder hebben, maar het zou ook spijtig zijn op onze leeftijd. Nu, langs de andere kant, toen mijn begonnen hadden wij ook al die digitale faciliteiten niet. Wij gingen om de week eens ons uittreksel halen bij de bank en betaalden uiteraard altijd cash. Tijden zijn dus veranderd en wij worden oud...
                      Maar weet je, ik weet, voel perfect aan hoe het met mijn financiële toestand zit. Ik hoef daar niet dagelijks voor naar mijn rekeningen te gaan kijken. Maar toegegeven, er is wel steeds voldoende reserve. Ik heb daar ooit eens een stevige discussie over gehad met een zoon. Die vond het geen probleem om nogal eens in het rood te gaan. Over debet intresten had ie waarschijnlijk nog geen kaas gegeten. Op mijn gevorderde leeftijd kan ik met de hand op het hart beweren dat dit bij mij nog nooit is gebeurd. Maar dit blijkt ook modern te zijn zeker...
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #71
                        Re: Bancontact & betaling overzicht

                        Om het een beetje overzichtelijk te houden gebruik ik voor de kredietkaartuitgaven deze app.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #72
                          Re: Bancontact & betaling overzicht

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Wat maakt het uit als mensen zich gewoon afvragen waarom zoiets gebeurt?
                          Of mag niemand nog een vraag stellen?

                          Hoeveel geld op de rekening staat, wat men koopt of hoeveel men uitgeeft dat doet niet ter zake.

                          Ook al zou er twintig miljoen Euro op mijn rekening staan en ik een brood zou betalen met de bankkaart ... waarom duurt het bij de ene winkel enkele seconden en bij de andere enkele dagen?

                          Dat is toch een gewone vraag dat TS mocht stellen?

                          En voor de ene is dat mogelijks belangrijker dan voor de andere.
                          Natuurlijk mag iedereen een vraag stellen, net zoals iedereen mag reageren op een vraag.

                          Het je afvragen is iets anders dan je er erg druk over maken.
                          Weer iets waar wij gewone burgers niets aan kunnen doen.

                          Ik wil maar zeggen dat als je weet wat je kunt uitgeven per maand je toch een beetje kunt rekenen hoeveel je dan al uitgegeven hebt.
                          Ook bij diegene die het niet zo breed hebben is dat mogelijk hoor?
                          Wij hebben geleefd met 200 per maand voor de boodschappen per maand met drie personen.
                          Nooit in het rood gestaan.
                          Ik kan dan wel onthouden als ik 50 euro uitgegeven heb bij de Lidl dat er nog 150 over is. En ook al staat dat niet morgen op mijn overzicht.
                          Het is wel uitgegeven. Dus het zal verdwijnen.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Bancontact & betaling overzicht

                            Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                            Natuurlijk mag iedereen een vraag stellen, net zoals iedereen mag reageren op een vraag.

                            Het je afvragen is iets anders dan je er erg druk over maken.
                            Weer iets waar wij gewone burgers niets aan kunnen doen.

                            Ik wil maar zeggen dat als je weet wat je kunt uitgeven per maand je toch een beetje kunt rekenen hoeveel je dan al uitgegeven hebt.
                            Ook bij diegene die het niet zo breed hebben is dat mogelijk hoor?
                            Wij hebben geleefd met 200 per maand voor de boodschappen per maand met drie personen.
                            Nooit in het rood gestaan.
                            Ik kan dan wel onthouden als ik 50 euro uitgegeven heb bij de Lidl dat er nog 150 over is. En ook al staat dat niet morgen op mijn overzicht.
                            Het is wel uitgegeven. Dus het zal verdwijnen.
                            Groot gelijk.

                            Ik vind trouwens dat het hoog tijd wordt dat dergelijke niets ter zake doende discussies hier eindelijk van een FOTOGRAFIE forum verdwijnen.
                            Zij worden trouwens hoofdzakelijk gevoerd door DRIE personen (sinds die op mij negeerlijst staan zie ik enkel nog wit ).

                            Sorry om even mijn gemoed te luchten en prettig weekend.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Bancontact & betaling overzicht

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Groot gelijk.

                              Ik vind trouwens dat het hoog tijd wordt dat dergelijke niets ter zake doende discussies hier eindelijk van een FOTOGRAFIE forum verdwijnen.
                              Zij worden trouwens hoofdzakelijk gevoerd door DRIE personen (sinds die op mij negeerlijst staan zie ik enkel nog wit ).

                              Sorry om even mijn gemoed te luchten en prettig weekend.
                              Wat doet uw reactie hier dan?
                              Beetje komen zeveren en olie op het vuur gooien?

                              Begin eerst met de forumregels te lezen!
                              Chit Chat is een onderdeel voor alles wat niets met fotografie te maken heeft.

                              Als Chit Chat u niet interesseert, bol het daar dan af en ga naar een ander forumonderdeel.
                              Er zijn delen genoeg die puur over fotografie gaan.

                              Gelukkig is niet iedereen zo egoïstisch als jij om alleen iets te willen zien wat je zelf wil.
                              Iedereen heeft de keuze om iets al dan niet te lezen.

                              Met de groeten van een steunend lid dat ook uw deel van het forum ondersteunt.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: Bancontact & betaling overzicht

                                Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                                Natuurlijk mag iedereen een vraag stellen, net zoals iedereen mag reageren op een vraag.

                                Het je afvragen is iets anders dan je er erg druk over maken.
                                De enigen die er zich druk in maken zijn blijkbaar zij die dat er geen interesse in hebben. [emoji16]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X