Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

Naar mijn weten is het gebruikelijk dat spaties, koppeltekens en accenten in de naam niet weergegeven worden op vliegtickets. Op de meeste boekingsites wordt dit uitdrukkelijk vermeld. Een goede software zou deze conversie zelf moeten doen zodat het voor een gebruiker transparant is (zowel bij online boeken als later bij de incheck automaat). Het enige verwarrende is dan dat je op de luchthaven een ticket krijgt met mogelijk een andere naam dan deze die je zelf ooit zorgvuldig hebt ingegeven.
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
      Naar mijn weten is het gebruikelijk dat spaties, koppeltekens en accenten in de naam niet weergegeven worden op vliegtickets. Op de meeste boekingsites wordt dit uitdrukkelijk vermeld. Een goede software zou deze conversie zelf moeten doen zodat het voor een gebruiker transparant is (zowel bij online boeken als later bij de incheck automaat). Het enige verwarrende is dan dat je op de luchthaven een ticket krijgt met mogelijk een andere naam dan deze die je zelf ooit zorgvuldig hebt ingegeven.
      Inderdaad, mijn Spaanse achternaam bestaat uit 2 delen met een spatie tussen. Meestal krijg ik een instapkaart waarop deze 2 delen gewoon aan elkaar geschreven staan, ofwel de eerste achternaam en de eerste letter van mijn tweede achternaam.
      Vroeger was dat ook met mijn VISA kaart zo. Die kleefden beide achternamen aan elkaar.
      Ik heb toen met VISA gebeld en kreeg toen te horen dat het niet anders kon.
      Op mijn laatste VISA kaart staan de 2 achternamen terug afzonderlijk afgedrukt.

Comment

Je krijgt hier verschillende adviezen dus ik laat het aan je wijsheid wat je er mee zal doen.

Echter kan ik vermelden dat ik het antwoord al direct wist toen ik nog maar de titel las.
        Vrienden van mij hebben dit exact het zelfde meegemaakt en die moesten de naam laten herboeken tegen een vaste kost. Ze moesten wel niet het volledige ticket betalen enkel een administratieve "boete".

Dus je staat nu voor de keuze om het risico te nemen of alsnog de sanctie aan je been te hebben. Zal een grote portie geluk bij te pas komen denk ik.
        Je doet alvast niets strafbaar maar je moet maar een mierenneuker voor je hebben die het nagaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
          Een goede software zou deze conversie zelf moeten doen zodat het voor een gebruiker transparant is (zowel bij online boeken als later bij de incheck automaat).
          Met al de mogelijkheden dat nu bestaan, zou een software moeten overnemen wat je ingeeft of uitgelezen wordt van je eID (waar toepasselijk) zonder dat te veranderen.
          Elke moderne computer, beeldscherm, printer of wat ook kan heden accenten en leestekens of wat ook weergeven.

Mijn vrouw haar naam bevat een ë, soms wordt die correct overgenomen en soms wordt die onterecht vervangen in een e, E en soms ook wel een A met al dan niet een of ander verkeerd accent op.

Bij ingave ziet men dat dan correct als ë op het scherm staan, tot men bevestigt en dan staat er plots iets anders in het dossier.
          En dat gebeurt helaas heel veel en op veel plaatsen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Kort gezegd heb je de keuze:
            - slapende honden wakker maken > extra kost betalen, zo goed als zeker.
            - met stalen gezicht doen alsof je van niets weet > dat kan zomaar goed gaan. Als het fout gaat heb je ook die extra kost. Maar ik persoonlijk denk dat je daarmee weg komt.

Comment

Bij Ryanair kost alles veel geld nadat je hebt geboekt en betaald.
              je wil met z'n tweeën naast elkaar zitten, kan, maar kost geld.
              Je wil iets mee doen en je handbagage weegt 5gr teveel, je betaalt.
              DIe mannen moeten ergens hun kosten zien te dekken.
              Indien ze echt moeilijk doen, dan kunnen ze je weigeren of laten bij betalen. Maar ik denk dat dit niet zo'n vaart zal lopen ...
              Gewoon jezelf zijn en indien men je er op duidt, van de domme haas gebaren en zeggen dat je het niet had gezien.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Bij Ryanair kost alles veel geld nadat je hebt geboekt en betaald.
                je wil met z'n tweeën naast elkaar zitten, kan, maar kost geld.
                Waarom altijd Ryanair vizeren ? Alle maatschappijen vragen extra's voor alles en nog wat op Europese vluchten. Zowel bij Ryanair als bij TUI en SN betaal je 3€ voor een koffie die eigenlijk niet te drinken valt. (en als je moest weten hoe smerig de watertanks zijn, dan drink je dat ook niet).
                Ik vlieg minstens 1 keer per maand over en weer tussen Murcia-Deurne met TUIfly of Alicante-Brussel met Ryanair, Vueling of Brussels Airlines.
                Als je bij TUI boekt voor 2 of meer personen, krijg je meteen de melding dat je niet naast elkaar zit indien je geen (extra te betalen) zetels reserveert.
                Bij de check-in op luchthaven Deurne moet elke trolley in een buizenframe gepast worden. Als het koffertje 1 cm te dik is of 100 gram te zwaar: 50€ bijbetalen en afgeven als ruimbagage. Op luchthaven Murcia kan je zelfs een extra koffer van 20kg afgeven, zonder dat je moet bijbetalen.
                Voor onze vlucht van vorig weekend Murcia-Deurne eens geen zetels gereserveerd en geen priority genomen. Op luchthaven Murcia als eerste ingechecked en we kregen zetels 3A en 3B. Als je die zetels vooraf reserveert moet je daarvoor 17€/zetel bijbetalen.
                't Hangt er allemaal vanaf met welk been het baliepersoneel uit bed is gestapt, en ook hoe vriendelijk je zelf bent tegenover dat personeel.
                Last edited by notex; 30 januari 2018, 11:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Als het een vlucht binnen Europa is, zal dat geen enkel probleem geven.
                  Ik heb verleden zomer zelfs mijn naam en voornaam omgewisseld bij de boeking. Gaf geen enkel probleem bij de security en de boarding gate.

Je print thuis je boarding ticket af. In Zaventem scan je zelf je ticket in, en het poortje gaat open (zonder controle van je ID-kaart).
                  Dan kom je bij de ingang van de security. Daar staat iemand die vluchtig je boarding ticket controleert en SOMS ook je ID kaart.
                  Aan de boarding gate moet je het ticket samen met je ID kaart tonen aan een hostess. Die moet ruim 200 passagiers verwerken in maximaal 10 minuten, en gaat niet moeilijk doen over een spellingsfout. Dat brengt immers de hele timing voor de instapprocedure in de war, en geeft onnodige stress.

Zaterdagmorgen ben ik weer van Murcia naar Deurne gevlogen. Braafjes mijn instapkaart samen met mijn ID kaart afgegeven. Naar mijn ID kaart werd zelfs nog niet gekeken.
                  Waar men wél erg streng op is, is de inhoud van de handbagage. Half december stond er iemand voor mij aan de bagagecontrole in Deurne. Die reiziger had een badkamer mengkraan van meer dan 200€ in zijn koffertje zitten. De kraan mocht niet mee, want het was een potentiëel slagwapen.
                  Mijn Waalse buurvrouw moest net voor Kerstmis een halve kilo foie gras achterlaten in Zaventem.(zachte substantie waarin men springstof kan verbergen)
                  Gelukkig is men in Maastricht niet zo streng. Daar kon de foie gras en de kaviaar op 22 december wél door de controle.
                  Ja, vertel me wat : 2 jaar geleden met American Airlines in Dallas. Ik had in San José twee flessen Rhum gekocht uit Costa Rica, meer bepaald in de taxfree shop van de luchthaven. Die zaten in de handbagage, verzegeld. Uiteraard, ik kon niet anders.
                  In Dallas-transit kreeg ik te horen dat de verpakking niet reglementair was en dat ik naar AA moest om die in mijn grote bagage te laten steken, dus ik daar naartoe. Prijs : 162 $. Wat voor mij betekende : ik ben ze kwijt. Dus ik weer naar de check-in met het gedacht van "ik ben ze kwijt" maar er stond iemand anders. Eerst de plastic bagsluiting behandeld met strookjes (drugs) en vervolgens bleek er daar een machine te staan waarin de inhoud kon worden getest op explosieven. Ah ???? Probleem opgelost. Voor mij kon dat maar één ding betekenen : er was daar iemand die graag rhum dronk. Misschien had er in Deurne iemand dringend een badkraan nodig of kende hij iemand die er een wou kopen voor de helft van de prijs en is er in Zaventem wel iemand die niet vies is van foie gras....

Comment

Gewoon online inchecken. Verder wordt binnen de EU je ID normaal niet gevraagd.

Correctie binnen de Schengenzone.
                    Last edited by j(@)n; 30 januari 2018, 12:57. Reden: Schengenzone ipv EU

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j(@)n Bekijk bericht
                      Gewoon online inchecken. Verder wordt binnen de EU je ID normaal niet gevraagd.
                      Onlangs werd bekend gemaakt dat men je ID wel moest controleren zodat iemand niet met een ticket van een ander kon reizen (anti-terreur). Je kan er van uit gaan dat je ID altijd zal gevraagd worden, gelijk welke bestemming.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

Working...
                      X