Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

    Les, volgens gebruiksaanwijzing is de knop alleen bedoeld voor temp....hier stukje uit handleiding.." – Dit apparaat is uitgerust met een thermostaat waar-mee de temperatuur kan worden aangepast aan de diverse bakwijzen en worden behouden.– Het temperatuurniveau kan worden geregeld met de knop in het midden van de bovenkap (foto pagina 3)– Deze knop bevat 8 mogelijke standen. Optimale stand: 6-8 naargelang het gebruikte deeg.– Naargelang u zachte en lichtgele wafels wenst of krokante, diepgele wafels, draait u de knop in wij-zerzin. Volg en kies hierbij de kleur die overeenstemt met uw smaak.– Het lampje dooft na enkele minuten uit (voorverwar-mingstijd). Dit betekent dat de gewenste tempera-tuur is bereikt en dat de thermostaat perfect werkt."
    Heb hier een soortgelijk " wafelijzer/ tosti apparaat" ..kwestie van juiste stand zetten..brood er tussen en paar keer kijken of die bruin genoeg is en de kaas gesmolten...succes en eet smakelijk..
    Last edited by Mullie; 14 februari 2018, 20:00.

    Comment


    • #32
      Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Toch geeft die knop duidelijk 'min' aan (=minuten, tijd dus), en geen temperatuuraanduiding.
      https://i.imgur.com/3IJG1fH.jpg
      Of de 'min' van minimum?

      Comment


      • #33
        Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

        Oorspronkelijk geplaatst door felixg Bekijk bericht
        Of de 'min' van minimum?
        Ik denk ook dat het eerder dat wil betekenen.
        Maar hij kan al eens beginnen op 8 ... zal dan wel warmer worden en sneller bakken. [emoji4]

        Bij de beschrijving van de knop staat:
        "6. Regelingsknop van de thermostaat"
        Last edited by VerSeg; 14 februari 2018, 22:11.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

          Het is inderdaad de min van minimum, in zo'n apparaat zit altijd een thermostaat, het is dus zeker geen timer zoals bij een broodrooster (dan zou dat ding ook automatisch open moeten gaan als de croques klaar zijn, en dat is niet het geval, je moet die zelf open doen).

          Met een simpel infrarood thermometertje zou je de temperatuur van de platen kunnen meten, je hebt daarvoor geen dure geijkte thermometer nodig.
          Op die manier is vrij gemakkelijk vast te stellen of de thermostaat defect is of niet.
          Ik heb hier de maximumtemperatuur van mijn "paninimaker" nog niet gecontroleerd, voor croques zet ik die wel altijd op de hoogste stand, en dat werkt prima. Daarom heb ik het infraroodthermometertje er nog niet voor gebruikt, maar dat gebruik ik wel altijd om te controleren of de frietketel voldoende afgekoeld is om geen gevaar meer op te leveren terwijl ik die terug opberg.
          Als je wil dat ik de temperatuur van die paninimaker controleer, dan doe ik dat wel even, je mag dan hier mijn infrarood thermometer wel even komen lenen (of je brengt het apparaat mee zodat we dat even kunnen testen).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #35
            Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Met een simpel infrarood thermometertje zou je de temperatuur van de platen kunnen meten, je hebt daarvoor geen dure geijkte thermometer nodig.
            Op die manier is vrij gemakkelijk vast te stellen of de thermostaat defect is of niet.
            Volledig defect zal die niet zijn mits het toestel wel warmt en blijkbaar ook niet oververhit.
            Maar weet je dan welke temperatuur die echt moet hebben want niet elk type toestel is toch hetzelfde afgesteld op hetzelfde cijfer?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Volledig defect zal die niet zijn mits het toestel wel warmt en blijkbaar ook niet oververhit.
              Maar weet je dan welke temperatuur die echt moet hebben want niet elk type toestel is toch hetzelfde afgesteld op hetzelfde cijfer?
              Ik kan de temperatuur vergelijken met die van het toestel dat ik hier zelf gebruik.
              Bij die temperatuur is er geen probleem om lekkere croques te maken, dat is dat toch een goed referentiepunt?

              Het zal niet op een paar graadjes aankomen, een kleine afwijking is daarom ook geen probleem.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #37
                Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik kan de temperatuur vergelijken met die van het toestel dat ik hier zelf gebruik.
                Bij die temperatuur is er geen probleem om lekkere croques te maken, dat is dat toch een goed referentiepunt?
                Klopt, voor de croques is dat niets ... maar het is niet gezegd dat de toestellen dezelfde temperatuur moeten/mogen halen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Croque-monsieurs: het gaat vooruit, het gaat verbazend traag vooruit!

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  (something completely different, maar ik zie ook die minutenaanduiding boven de autostrade tegenwoordig, zoiets als Ranst 7 minuten. Ook geen idee wat dat wil zeggen: nog 7 min en je bent in Ranst, zou kunnen, maar dat weet ik ook wel, of 7 min file in Ranst?)
                  Als je weet dat je in 7 minuten in Ranst bent, staat die aanduiding op 7 min van Ranst aan 120 per uur (ongeveer 14 km dus). Als er 15 min zou staan op die plaats, dan is dat 8 min meer, en dat betekent dat je 8 minuten tijd zal verliezen door een file

                  Comment

                  Working...
                  X