Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Itsme

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Itsme

    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Vermits het probleem duidelijk ligt aan een of andere specificiteit van nete’s computer zou ik alles van csam, itsme en tax on web van de pc smijten evenals chrome en vervolgens alles terug installeren.

    Trouwens, wat is de configuratie van de pc en windows (updates) ?
    MIsschien geeft dit ook enige verduidelijking.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Laptop draait onder win10, alle updates worden geďnstalleerd. Met een andere browser dan Chrome werkt het ook niet.
    Op een andere laptop zelfde error melding. Bij mijn weten is er op de diverse laptops niets van CSAM (buiten de eID software die ik eergisteren voor de zoveelste keer geupdate heb), Itsme of Tax-on-Web geďnstalleerd.
    Alles op 2 verschillende laptops gaan "buitensmijten" lijkt me dan ook eerder paniekvoetbal.

    Eerst even wachten tot CSAM gaat vertellen wat die cryptische foutmeldingen betekenen lijkt me nuttiger.
    Last edited by nete; 20 januari 2018, 18:14.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #47
      Re: Itsme

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      "Vanmorgen om half negen" was wel gisteren, vrijdagmorgen, en bij mijn weten - en dat van René ongetwijfeld ook - nog geen weekend.
      Verwacht je dus maar aan een reactie van hem
      Ik heb wel wat geduld hoor, maar onze overheid en IT kennende... Vandaar de ai, ai reactie.
      Ik zal wel melden wanneer ik een "dossiernummer" krijg.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #48
        Itsme

        En voor die Itsme heeft men toch helemaal geen kaartlezer of drivers nodig eens dat deze geactiveerd zijn?
        Tenzij nog niets actief.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          Re: Itsme

          Voilŕ, vanmorgen om kwart voor acht een dossiernummer gekregen bij de dienst "eranova" .
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #50
            Re: Itsme

            Zou dat nu willen zeggen dat er nog iets gaat gebeuren vanuit CSAM ?

            Stel dat ik een probleem heb voor mijn tax-on-web een paar dagen voor de deadline....
            Ik heb het eens gevraagd in een reply op de mail met het dossiernummer.

            Allicht krijg ik nu weer een nieuw dossiernummer in verband met die mail...
            Last edited by nete; 25 januari 2018, 16:53.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #51
              Itsme

              Hoe meer van die niet toepasselijke vragen je gaat stellen, hoe langer je alles laat duren en de nadruk op de essentie vermindert.
              Als uw mail toekomt tenminste en het geen no reply adres was.

              Dat men net voor het einde niet kan inloggen op TOW kan inderdaad gebeuren ... maar ook daar zijn oplossingen voor. [emoji1]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Itsme

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                Stel dat ik een probleem heb voor mijn tax-on-web een paar dagen voor de deadline....
                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat men net voor het einde niet kan inloggen op TOW kan inderdaad gebeuren ... maar ook daar zijn oplossingen voor. [emoji1]
                En de meest voor de hand liggende: niet wachten tot de laatste dag zoals alle andere 499.999, die lever wachten tot de laatste minuten.
                Dat het dan niet goed lukt heeft niks met itsme of csam of wat dan ook te maken, maar met de overbelasting van het systeem.
                Idem voor de 20e van iedere maand voor de btw aangiften of 31 maart voor de btw klantenlistings.

                Comment


                • #53
                  Itsme

                  Inderdaad ... men vertrekt wel goed op tijd om het vliegtuig te halen als men op verlof vertrekt, waarom dan risico’s nemen en tot de laatste seconde wachten voor iets anders?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Itsme

                    Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                    En de meest voor de hand liggende: niet wachten tot de laatste dag zoals alle andere 499.999, die lever wachten tot de laatste minuten.
                    Dat het dan niet goed lukt heeft niks met itsme of csam of wat dan ook te maken, maar met de overbelasting van het systeem.
                    Idem voor de 20e van iedere maand voor de btw aangiften of 31 maart voor de btw klantenlistings.
                    Ik stelde Tax-on-web als voorbeeld, ik vul dat de eerste dag dat het werkt (meestal na de klassieke "uitstellen" wegens problemen). Ik zou niet weten waarom ik zou wachten als ik een beetje geld terugkrijg...
                    Ik vind het alleen redelijk voorhistorisch dat een federale administratie nog altijd geweldig veel tijd nodig heeft om in gang te schieten bij een vraag of een probleem.
                    Ik neem dat zeker de mensen die er werken niet kwalijk, wél de ministers die om de zoveel tijd triomfantelijk komen aankondigen hoe de "burger" op alle mogelijke manieren digitaal wordt bediend op zijn wenken.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #55
                      Re: Itsme

                      Toch maar even de "hulplijn" gebeld. Daar werd ik verwezen naar de "loginhulp" site van de overheid (https://www.loginhulp.be/). Een ganse site om de uitgang van de doolhof (misschien) te vinden.
                      Blijkbaar heeft Firefox aandelen bij de overheid want je wordt er met zachte dwang naar toe geleid.

                      Firefox geďnstalleerd en na de nodige controles en voor de zoveelste keer bevestigen dat ik ben wie ik ben (nochtans via de ID kaartlezer) kan ik waarempel met de ID kaartlezer aanloggen bij bv. Tax-on-web

                      Via Itsme krijg ik op de smartphone dat ik succesvol aangemeld ben bij de federale overheid maar op de laptop (zelfs in Firefox !) de eeuwige foutmelding van in de eerste post.

                      Maar van Itsme hebben ze bij die hulpsite blijkbaar nog niet gehoord.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #56
                        Re: Itsme

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik stelde Tax-on-web als voorbeeld, ik vul dat de eerste dag dat het werkt (meestal na de klassieke "uitstellen" wegens problemen). Ik zou niet weten waarom ik zou wachten als ik een beetje geld terugkrijg...
                        Ik vind het alleen redelijk voorhistorisch dat een federale administratie nog altijd geweldig veel tijd nodig heeft om in gang te schieten bij een vraag of een probleem.
                        Ik neem dat zeker de mensen die er werken niet kwalijk, wél de ministers die om de zoveel tijd triomfantelijk komen aankondigen hoe de "burger" op alle mogelijke manieren digitaal wordt bediend op zijn wenken.

                        Ik vermoed dat jij toch goed hebt begrepen wat ik schreef, René, alhoewel ik dat uit je post niet lees.
                        Mijn antwoord was vooral bedoeld als antwoord op "oplossingen" voor mensen - in het algemeen - die wachten tot het laatste moment.,
                        Jij zei: "Stel dat ik een probleem heb voor mijn tax-on-web een paar dagen voor de deadline.... ". Dus ik had al lang begrepen (en ook uit je talrijke andere posts ) dat jij niet wacht.
                        Maar wachten tot het laatste moment en dan op een probleem stoten, welk dan ook, is gewoon erom vragen.
                        Dan is het inderdaad beter op het moment dat een probleem opduikt (nu itsme dus) tijdig te reageren.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Itsme

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik stelde Tax-on-web als voorbeeld, ik vul dat de eerste dag dat het werkt (meestal na de klassieke "uitstellen" wegens problemen). Ik zou niet weten waarom ik zou wachten als ik een beetje geld terugkrijg...
                          Waarom kaart je zo vaak zaken aan die voor u niet eens in aanmerking komen en waar je zelf noout last van hebt?
                          Gewoon om wat extra te kunnen klagen of zo? [emoji16]

                          En wie tot de laatste seconde uitstelt en dan vast zit, die moet dan maar zelf een oplossing zoeken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: Itsme

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Waarom kaart je zo vaak zaken aan die voor u niet eens in aanmerking komen en waar je zelf noout last van hebt?
                            Gewoon om wat extra te kunnen klagen of zo? [emoji16]
                            Nee, omdat ik tot gisteren op geen enkele manier nog kon aanloggen bij de overheid, dus het gaat helemaal niet over wachten tot het laatste moment of klagen om te klagen.
                            Had ik niet zelf gebeld dan had ik waarschijnlijk mogen wachten tot juttemis... Nu kan ik er toch al in via Firefox en de e-ID lezer.
                            Maar ik heb al wel een mail gekregen om mijn contact met hen te beoordelen. Daar hebben tegenwoordig alle bedrijven tijd en geld voor.
                            Last edited by nete; 26 januari 2018, 22:14.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #59
                              Re: Itsme

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Maar ik heb al wel een mail gekregen om mijn contact met hen te beoordelen. Daar hebben tegenwoordig alle bedrijven tijd en geld voor.
                              Gelukkig maar, anders kon je weer klagen dat ze met de moderne technieken geen kans geven om te beoordelen. [emoji16]

                              De rest heb ik achterwege gelaten omdat "waarschijnlijk" geen gemotiveerde feiten zijn.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Itsme

                                En wat was uiteindelijk de oplossing voor eID?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X