Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vreemde interpretatie van opdracht door fotograaf?
Van dat gazettenverhaal geloof ik hier nu eens geen letter,
ben ik de enige die dat verhaal in twijfel trekt?
Ondertussen is dat FB verhaal zo te zien weg gehaald.
En wat de Nieuwsblad groep betreft, enkel de prijs en datum mag je er geloven....
Je link geeft hier toch pagina niet beschikbaar hoor.
Zeg nu eens eerlijk, geloof jij dat?
Probeer zelf eens tot dat resultaat te komen met een PS bewerking,
en stel dat je er toe komt, dat doe je toch maar op één foto.
Ik had hier al over bericht enkele dagen geleden in een ander draadje.
Mij lijkt het echt.
De bewerking is trouwens relatief eenvoudig. Gewoon de techniek van frequency separation doen en overdrijven in de blur stap.
Alternatief kan je het ook via brushes.
Mijn inziens hebben die mensen niet gekeken naar het werk van de fotograaf voor ze er mee in zee gingen.
Toen ik het eerst zag heb ik mij een breuk gelachen. Zoiets verwacht je niet.
Maar nu het al even bezonken is bedenk ik mij dat dit eigenlijk best wel erg is.
Ik zie dat ook bij opleidingen hier in Belgie dat zelfs na 3 jaar nog veel kennis ontbreekt.
Mijn eigen opleiding jaren geleden was nu ook niet echt iets waar ik hoog mee moet oplopen (CVO). Het meeste heb ik geleerd in het veld.
Zonder namen te noemen deze week in gesprek met een collega fotograaf die net zijn opleiding achter de rug heeft van 3 jaar CVO. Hij denkt dat de onscherpte bij een 50mm 1.8 komt door een defect in de lens
Dan weet je het wel denk ik.
Last edited by buurmanBert; 15 januari 2018, 23:23.
Toegegeven, deze fotograaf heeft wel lef. Nadat de Amerikaanse Pam en Dave Zaring een professionele fotosessie met het hele gezin deden, waar ze ook nog eens zo’n 250 dollar voor neertelden, kregen ze een wel heel bijzonder setje foto’s opgestuurd. Volgens de fotograaf had het prachtige, zonnige ...
Geloof maar dat deze bewerking bedacht is door de fotograaf en de opdrachtgever. Het is geen foutje of beweerde onkunde maar een grap en een slimme manier om wereldwijd de aandacht op je te vestigen.
Ik vind het iets kunstzinnigs hebben, als fervent museumbezoeker ben ik iets dergelijks vaker tegengekomen.
Geloof maar dat deze bewerking bedacht is door de fotograaf en de opdrachtgever. Het is geen foutje of beweerde onkunde maar een grap en een slimme manier om wereldwijd de aandacht op je te vestigen.
Ik vind het iets kunstzinnigs hebben, als fervent museumbezoeker ben ik iets dergelijks vaker tegengekomen.
Voor mij is heel dat verhaal flauwe zever.
We steken enorm veel tijd in het bekijken van die rommel, en vergeten te kijken naar fotografen die echt de moeite zijn.
Ben juist terug uit Parijs, voor de tentoonstelling van Irving Penn:
Voor mij is heel dat verhaal flauwe zever.
We steken enorm veel tijd in het bekijken van die rommel, en vergeten te kijken naar fotografen die echt de moeite zijn.
Ben juist terug uit Parijs, voor de tentoonstelling van Irving Penn:
Comment