Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Payconiq en consoorten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Payconiq en consoorten

    Hier nog van den ouden stempel zeker, zo veel als mogelijk cash.
    Overschrijvingen via app, maar ik denk er nog niet aan iets te betalen met mijn telefoon.
    Weten die kl**tzakken nog niet genoeg wat waar en wanneer we iets hebben gekocht of gedaan.
    Welke bank zal je trouwens "volledige" veiligheid garanderen op al dat smartphone gedoe en je desnoods indekken tegen misbruik...
    Indien geen cash genoeg op zak betaal ik in eerste instantie en indien mogelijk met Mastercard of Visa (gewoon omdat dat verzekerd is en omdat
    ik het meegemaakt heb opgelicht te zijn geweest voor +4.000€) werd mij mooi terug gestort tot op de laatste €, daarna pas met de gewone bank kaart en
    voor mindere bedragen.
    Paar maanden geleden, geen cash op zak bij een bakker, dus dan maar met de gewone bankkaart, "kan dat mevrouw? Jazeker meneer maar er komt wel 2 cent bij"
    dat terwijl ze verschillende klevers met betaalmogelijkheden op hun voordeur hebben hangen....
    Uit princiepe weiger ik die twee cent te betalen, heb ik toch wel mijn gebakjes zonder die 2 cent opleg gekregen hoor......
    De banken en het systeem hebben ons mooi in de tang, en dat is eigenlijk ons eigen schuld.
    ieder doet natuurlijk wat hij of zij wil, maar ik laat mij niet verplichten om steeds mijn opgeladen en online 4G en wifi smartding op zak te hebben.
    En de winkelier, die heeft er ook voor gekozen, dus moet hij dan ook maar opdraaien voor de kosten, want wees gerust,
    het zit reeds lang in de prijs inbegrepen. En dan nog, als een winkel zich veiliger voelt met minder cash, dan mag dat hem ook wel wat kosten zeker.
    Last edited by Guest42; 8 januari 2018, 11:16.

    Comment


    • #32
      Re: Payconiq en consoorten

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Eigenlijk niet zo netjes tegenover de handelaar, zeker niet als je dan zelf 1% opstrijkt zoals TS aanhaalt .

      Ook die spaar en pluk en extra waarborgen mogen ze houden, je betaalt dat dubbel en dik terug door een guller uitgavenpatroon.
      Ah ja ? Als zelfs "den Aldi" sinds enkele maanden kredietkaarten aanvaardt, waarom zou ik ze dan niet gebruiken om aan 99 ipv 100% daar iets te kopen ? Als ik cash betaal blijft de prijs hetzelfde hoor.
      Colruyt wordt stilaan een grote uitzondering.

      "Spaar en pluk" is te gek voor woorden (en op sterven na dood denk ik): bij een uitgave vanaf 25 euro ontvang je één punt. 1 punt is 1 euro en bij 5 euro krijg je hier en daar 5 euro korting op een aankoop.
      Maar als ik een uitgave met de kredietkaart zou doen van 10000 euro dan krijg ik..... één punt. En als ik 100 uitgaven van 24,99 euro zou doen heb ik 0,000 punten.

      Mijn gewoon betaalverkeer brengt me jaarlijks tussen 250 en 300 euro op. Maar daar krijg je kritiek op, de meesten sponsoren veel liever de bonussen van de ceo's van de (groot)banken.
      Om die 250 euro op een spaarboekje te krijgen moet ik er 225.000 euro een jaar laten staan.
      Last edited by nete; 8 januari 2018, 12:27.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #33
        Re: Payconiq en consoorten

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Hij had evengoed de gratis Bancontact app kunnen voorstellen.
        Inderdaad, dan had hij geen "bijdrage" moeten betalen aan Payconiq
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #34
          Re: Payconiq en consoorten

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Inderdaad, dan had hij geen "bijdrage" moeten betalen aan Payconiq
          Sommigen zijn toch ook wel redelijk dwaas.
          Vorige week gaan eten op restaurant en ik vraag of hij maaltijdcheques aanvaardt ... natuurlijk niet meer (vroeger wel met de papieren) want hij moet met de elektronische versie 1,5% afstaan als kost en met de papieren versies was dat 0% omdat hij die zelf terug kon uitgeven.
          Maar ik mocht wel met Visa betalen waar volgens hem 3% moet afgestaan worden.

          Trouwens heeft elke restaurant die 3% in de prijs verrekend, ook bij diegene dat cash betaalt.
          Hier ken ik geen enkel restaurant dat korting geeft bij cash betaling, lang geleden deden ze dat wel.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Payconiq en consoorten

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Hier ken ik geen enkel restaurant dat korting geeft bij cash betaling, lang geleden deden ze dat wel.
            Maar toen hadden ze meestal nog 2 kassa's hé
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #36
              Re: Payconiq en consoorten

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              S
              Hier ken ik geen enkel restaurant dat korting geeft bij cash betaling, lang geleden deden ze dat wel.
              "Zonder muziek", daar hebben wij in het verleden dikwijls kunnen van genieten, maar nu is dat volledig gedaan. De witte kassa's hebben daar wel iets mee te maken.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: Payconiq en consoorten

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Ontvang nog steeds cash en moet er dan ook weer uitgeven, alhoewel dat wel minder wordt met de tijd. En gezien ik niet graag meer naar de bank ga, ze zijn het daar niet meer waard.
                Ik heb nu een 50-tal kine sessies achter de rug. Na elke 10 beurten krijg ik het prestatiebriefje met een overschrijvingsformulier mee. Mijn huisarts en tandarts hebben nu ok een terminal of gebruiken de bancontact app op de telefoon.
                Mijn kinesist wil geen cash. Ze mag niet van de boekhouder.

                Comment


                • #38
                  Re: Payconiq en consoorten

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  "Zonder muziek", daar hebben wij in het verleden dikwijls kunnen van genieten, maar nu is dat volledig gedaan. De witte kassa's hebben daar wel iets mee te maken.
                  Drie op vier restaurants met witte kassa geven geen ticket uit die kassa, toch niet aan iedereen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Payconiq en consoorten

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Drie op vier restaurants met witte kassa geven geen ticket uit die kassa, toch niet aan iedereen.
                    Dus nog twee kassa's, een witte en een zwarte of grijze.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #40
                      Re: Payconiq en consoorten

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Dus nog twee kassa's, een witte en een zwarte of grijze.
                      Dacht men nu echt dat België volledig volgens de regeltjes zou werken? [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Payconiq en consoorten

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dacht men nu echt dat België volledig volgens de regeltjes zou werken? [emoji1]
                        Ingebakken zeker? En eigenlijk kan ik ze geen ongelijk geven.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #42
                          Payconiq en consoorten

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Ingebakken zeker? En eigenlijk kan ik ze geen ongelijk geven.
                          Het is de ondergang van de gelijkheid ... werknemers kunnen niet anders dan afdokken en dit verhoogt steeds hun bijdragen om de andere put te vullen.
                          Maar men heeft deze situatie lang geleden gecreëerd en ik denk niet dat wij het ooit anders zullen meemaken ... binnen een paar honderd jaar misschien. [emoji1]
                          Zolang er cash geld bestaat, zal dit altijd zo zijn.
                          Maar we wijken af naar een discussie zonder einde ... best over iets anders verder doen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Payconiq en consoorten

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Drie op vier restaurants met witte kassa geven geen ticket uit die kassa, toch niet aan iedereen.
                            Bij de bakker moet ik ook steeds het ticket vragen. Ze geven het niet mee, maar als je terug komt omdat er iets foutgelopen is, vragen ze wel achter het ticket. Sindsdien vraag ik dus telkens mijn ticket bij de bakker.

                            --
                            map.
                            T.T.

                            Comment

                            Working...
                            X