Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Car Wash & Wax

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Car Wash & Wax

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Hmmm ... maar je bent dan wel duidelijk gewoon om met veel schuim te werken. [emoji1][emoji1][emoji1]
    Glijdt goed.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Car Wash & Wax

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Glijdt goed.
      Daar zijn winterbanden goed voor ... of zijn het handen. [emoji16][emoji16][emoji16]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Car Wash & Wax

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Daar zijn winterbanden goed voor ... of zijn het handen. [emoji16][emoji16][emoji16]
        Het ene glijdt al beter dan het andere natuurlijk.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Car Wash & Wax

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Zoek je er ene misschien Lazy Charles? https://www.vind-een-psycholoog.be/?...SAAEgId-PD_BwE

          Wat is er volgens U "mis" met mensen die hun mooie dure auto goed willen onderhouden?
          Bij je thuis wordt toch ook regelmatig gepoetst mag ik hopen, vertel, wat is het verschil?
          met die mensen is niet meer mis dan met mij hoor maar ik ben een beetje lui van nature en dus wordt mijn wagen soms eens door de carwash gereden, als ik er tijd voor wil maken wanneer ik er toevallig eens passeer. Ik sta dus met open mond te kijken naar hoeveel energie jullie daar kunnen insteken.
          Ik bedoel hier helemaal niets negatiefs mee hoor.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • Re: Car Wash & Wax

            Heb vorige week mijn nieuwe wagen afgehaald bij de VW dealer.
            Mooie maagdelijke witte metallic lak.

            Het deed een beetje pijn om er gisteren voor 't eerst mee door de wasstraat te gaan, wetend dat die borstels vol met zand en vuil zitten.
            Altijd iets waar ik me overheen moet zetten, maar 't is gebeurd. Nu kan ik rustig elke week naar de wasstraat weted dat de lak ontmaagd is...

            Comment


            • Re: Car Wash & Wax

              Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
              Heb vorige week mijn nieuwe wagen afgehaald bij de VW dealer.
              Mooie maagdelijke witte metallic lak.
              Nu kan ik rustig elke week naar de wasstraat weted dat de lak ontmaagd is...
              "gezouten en gezandstraald" bedoelde u i.p.v. ontmaagd.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Car Wash & Wax

                Het laatste wat ik met een nieuwe auto zou doen is er mee door een carwash rijden !!! Er komen veel krassen op de auto door de harde haren van de borstels en lappen. Deze haren/ lappen houden veel vuil vast, dat is juist goed zou je zeggen maar dit vuil wordt vervolgens weer tegen de auto geslagen wat krassen veroorzaakt. Ook de wax is vaak van slechte kwaliteit, dit is meestal een klein laagje vet die na twee weken weer weg is.
                Als je je auto echt grondig wil poetsen, dan moet je toch zelf met water en zeep aan de slag. Met de hand wassen, blijft de beste garantie voor een mooi resultaat maar je moet het dan wel goed doen .

                Comment


                • Re: Car Wash & Wax

                  Ik vraag mij af of de producten van AutoGlym nog zouden bestaan?
                  Daarmee onderhield ik mijn Mazda 323F Trsi mee tot ik te oud werd om dat nog allemaal te doen.
                  Met "bumper care" deed ik zelfs de zijkanten van mijn banden met zo'n schoensmeerborstel.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • Re: Car Wash & Wax

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Ik vraag mij af of de producten van AutoGlym nog zouden bestaan?
                    Daarmee onderhield ik mijn Mazda 323F Trsi mee tot ik te oud werd om dat nog allemaal te doen.
                    Met "bumper care" deed ik zelfs de zijkanten van mijn banden met zo'n schoensmeerborstel.
                    Natuurlijk bestaan die nog en die zijn redelijk goed ook.
                    Sommige garages gebruiken die zelfs om nieuwe wagens klaar te maken voor de showroom.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Car Wash & Wax

                      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                      Met de hand wassen, blijft de beste garantie voor een mooi resultaat maar je moet het dan wel goed doen .
                      Tenzij men de handleiding van BMW gelooft ... om de wagen te reinigen raden ze de carwash aan.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Car Wash & Wax

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Ik vraag mij af of de producten van AutoGlym nog zouden bestaan?
                        Daarmee onderhield ik mijn Mazda 323F Trsi mee tot ik te oud werd om dat nog allemaal te doen.
                        Met "bumper care" deed ik zelfs de zijkanten van mijn banden met zo'n schoensmeerborstel.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Car Wash & Wax

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Tenzij men de handleiding van BMW gelooft ... om de wagen te reinigen raden ze de carwash aan.
                          Hier toch een serieus hoofdstuk in de manual over wassen van de auto. Wat wasstraten betreft wordt hier vooral aanwijzing gegeven hoe je best een wasstraat binnenrijdt en over het gevaar voor schade. Onderhouds- en reinigingsmiddelen voor de verschillende delen komen ook uitgebreid aan de orde. Dit gaat over velgen, rubberdelen, kunsstofdelen, veiligheidsgordels, vloerbekleding, cameralenzen, beeldschermen ...Maar ze prijzen natuurlijk hun eigen verzorgingsproducten aan hé.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Car Wash & Wax

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Hier toch een serieus hoofdstuk in de manual over wassen van de auto. Wat wasstraten betreft wordt hier vooral aanwijzing gegeven hoe je best een wasstraat binnenrijdt en over het gevaar voor schade. Onderhouds- en reinigingsmiddelen voor de verschillende delen komen ook uitgebreid aan de orde. Dit gaat over velgen, rubberdelen, kunsstofdelen, veiligheidsgordels, vloerbekleding, cameralenzen, beeldschermen ...Maar ze prijzen natuurlijk hun eigen verzorgingsproducten aan hé.
                            Bij onze 2 BMW's stond in de handleiding bij reinigen van het voertuig enkel : "BMW raadt het gebruik van een carwash aan".

                            Dat is zeer verwonderlijk langs ene kant omdat iedereen weet dat dit krasjes kan maken.
                            Langs de andere kant kan men het chassis laten afspuiten in de winter.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Car Wash & Wax

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Bij onze 2 BMW's stond in de handleiding bij reinigen van het voertuig enkel : "BMW raadt het gebruik van een carwash aan".

                              Dat is zeer verwonderlijk langs ene kant omdat iedereen weet dat dit krasjes kan maken.
                              Langs de andere kant kan men het chassis laten afspuiten in de winter.
                              Het is ook zo dat verschillende concessiehouders wasstraten hebben. Dat is ook een beetje raar. Nu, ik weet dat vele klanten na een onderhoud, klein of groot een wasbeurt vragen(eisen). En een handwas is qua personeelskosten allicht niet mogelijk. Wat mijn wagen betreft mogen ze die daar wel nooit wassen. Daarvoor zijn nu dus beauty centers die dit professioneel doen. Wat bij polieren waar nodig en een laagje wax opzetten na een paar jaar wordt meer en meer gedaan.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Car Wash & Wax

                                Tot 20 jaar geleden was bij elk onderhoud de wagen gekuist, motor eveneens, gestofzuigd en de ruiten gedaan.
                                Bij ons nooit omdat die altijd perfect proper binnen ging en ook omdat ik dat niet wou.
                                Daarna zijn ze dat beginnen afbouwen en deden ze enkel soms de motorruimte en carwash nog.
                                Nog wat later was het helemaal gedaan en was het enkel als je dat specifiek vroeg of wanneer de wagen te smerig was om aan te werken ... dan rekenden ze dat ook door aan de klant.
                                Elke nieuwe wagen dat bij hun binnen komt, die gaat voor de aflevering door de wasstraat en dan poetsen ze die verder op, zo doen ze ook bij Ford, Audi en andere.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X