Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miele vaatwas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Miele vaatwas

    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Wil geen polemiek openen, maar 20 euro lijkt mij toch wat weinig.
    Vaatwassers zijn een heel ander verhaal dan bv. een koelkast of een linnen wasmachine,
    isolatie of waterverbruik zijn nauwelijks van invloed op het verbruik van een vaatwasser,
    en bovendien is een vaatwasser goedkoper dan afwassen met de hand.

    Comment


    • #17
      Re: Miele vaatwas

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Wij hebben een Miele vaatwas, meer bepaald een G 661 SC special comfort (niet uit de Makro-line).
      Omdat ik me altijd mispak aan het jaar van aankoop zwijg ik voor alle voorzichtigheid maar het zal wel al 15 jaar zijn dat hij perfect dienst doet (kan dus ook 20 zijn).

      Nu de vraag

      De programmaknop stopt soms op de stand naspelen (klikje geven en het is in orde), ook gaat het bakje van het poeder gaat soms niet open. Mijn eerste gedacht was : programmaknop.
      Nu hoor ik eergisteren over een zelfde probleem met een Miele wasmachine, bleek de voeding te zijn....

      Ik begin te twijfelen. Als ik ze moet binnen doen kan ik beter een nieuwe kopen vrees ik.
      Ik heb weinig problemen om zelf een nieuwe programmaknop te plaatsen

      Hoe pak ik dat best aan ?
      Als ik je ermee kan helpen, het Miele servicecenter is in Mollem bij Asse , die hebben mij al een paar keer geholpen met wisselstukken.
      Vor wie het wil weten: onze vaatwasser is 25 jr en de wasmachine en droogkast allebei 30 jr , & die oudjes doen het nog heel goed .

      Comment


      • #18
        Re: Miele vaatwas

        Ze werken nog, maar verbruiken met zekerheid veel te veel stroom en water.

        Comment


        • #19
          Re: Miele vaatwas

          Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
          Als ik je ermee kan helpen, het Miele servicecenter is in Mollem bij Asse , die hebben mij al een paar keer geholpen met wisselstukken.
          Vor wie het wil weten: onze vaatwasser is 25 jr en de wasmachine en droogkast allebei 30 jr , & die oudjes doen het nog heel goed .
          Miele's, ja deze zullen wel nog de beste zijn, als dat nu nog zo is..? Afwachten, mijn nog werkende Miele droogkast heb ik dus vervangen door een nieuwe Miele. Wie weet overleeft hij mij nog tenzij er ook een chip is ingebouwd.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Miele vaatwas

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ze werken nog, maar verbruiken met zekerheid "veel te veel" stroom en water.
            In geval vaatwasser "niet waar" Tommie hoogstens 10%.

            Comment


            • #21
              Re: Miele vaatwas

              Toch wel, kijk maar eens naar de link.
              Verbruik van een 15j oude vaatwasster is ongeveer 2.5 x hoger dan vandaag.
              Machines verbruiken gewoon minder water, en dus moet er minder opgewarmd worden.

              Comment


              • #22
                Re: Miele vaatwas

                Ik ga de cijfers niet betwisten maar ik heb serieuze vragen bij testen die tot op de centiem het jaarlijks verbruik weergeven.

                Comment


                • #23
                  Re: Miele vaatwas

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Toch wel, kijk maar eens naar de link.
                  Verbruik van een 15j oude vaatwasster is ongeveer 2.5 x hoger dan vandaag.
                  Machines verbruiken gewoon minder water, en dus moet er minder opgewarmd worden.
                  Zal misschien gelden voor sommige merken Tommie, maar op
                  onze 20 jaar oude Miele stond waterverbruik 12 liter per beurt,
                  ik kan mij dus moeilijk voorstellen dat de huidige modellen het nu
                  met 5 liter zouden doen, zou mooi zijn zeker.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Miele vaatwas

                    Of je vaatwasser nu 12 liter of 20 liter verbruikt per beurt, wat maakt dat uit als 1000 liter water 3€ kost ?
                    Wat als de electiciteitskosten voor het opwarmen van 12 tegenover 20 liter 0,10€ verschil uitmaken ?
                    Hebben jullie al eens gezien wat dat zeepblokje kost ?
                    Afhankelijk of het enkel zeep is tegenover zeep + zout + glansmiddel, is de prijs per blokje 0,15 tot 0,85€ per stuk.
                    En dan maar een Miele inbouw van 1250€ kopen om een habbekrats aan electriciteit en water te besparen (en natuurlijk enkel zeepjes van de Aldi gebruiken of het duurt 50 jaar om je investering terug te winnen

                    Comment

                    Working...
                    X