Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orange

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Orange

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Als je hier kijkt dan lijkt dat een beetje "de gewone gang van zaken" te zijn bij Orange. Dan zie ik het toch wel als een probleem.
    Drie klanten die over een dergelijk incident spreken op 3 miljoen klanten ... zegt echt veel. [emoji1]

    Nooit vergelijken met een ander nete, ook al lijkt het een gelijkaardig incident, kan de oorzaak heel anders zijn.

    Enige mogelijke oplossing kan je bekomen door hun te contacteren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Orange

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Drie klanten die over een dergelijk incident spreken op 3 miljoen klanten ... zegt echt veel. [emoji1]
      Dat zijn er 3 op misschien 150 lezers in dat topic
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: Orange

        Over Orange kan ik eigenlijk niets slechts zeggen. Ik ben wel recent overgestapt naar Proximus na verschillende jaren bij Mobilstar en dan mee gemigreerd naar Orange. Dit omwille van een betere bereikbaarheid in de omgeving waar ik mij het meeste bevind. Nu.., het zal overal wel iets zijn zeker. Onlangs was ik mijn eerste facturen eens van naderbij aan het bekijken gezien ik vrij hogere bedragen vaststelde als bij Orange. Na contact met Proximus stelde men vast dat zaken die in de bundel waren vervat nog eens extra werden aangerekend. Dit werd dus rechtgezet, maar had ik het zelf niet opgemerkt ???
        In Zuid Frankrijk hebben wij voor TV en Wifi ook Orange. Daar blijkt dit de beste provider te zijn. Nog geen fiber, maar alles gaat daar perfect moet ik zeggen. En de prijs is voor een pakket wel de helft van hier.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Orange

          Het is intussen dan toch vrij snel opgelost met een surplus er bovenop. Ze hebben de geldigheid van de databundel verlengd naar 2 februari.
          Blijkbaar had ik nog maar een 600MB verbruikt want ik heb nu nog 4,49GB ter beschikking.
          Last edited by nete; 2 januari 2018, 12:38.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Orange

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Het is intussen dan toch vrij snel opgelost met een surplus er bovenop. Ze hebben de geldigheid van de databundel verlengd naar 2 februari.
            Blijkbaar had ik nog maar een 600MB verbruikt want ik heb nu nog 4,49GB ter beschikking.
            Je krijgt meer dan gevraagd ... wat een service. [emoji16]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Orange

              miszschien zit er daar een lid van BD die even mee gelezen heeft
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #22
                Re: Orange

                Heel leuk dat het opgelost is geraakt want ik had er eerlijk gezegd geen goede hoop in.
                Maar zoveel te beter voor jou nu natuurlijk!

                Comment


                • #23
                  Re: Orange

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Dus volgens u is er een redelijke kans dat ik achter mijn "verdampte" data zéér lang of zelfs eeuwig zal kunnen fluiten ? Want ik neem aan dat "verdampte" data eerder de uitzondering dan de regel zal zijn ?
                  In dat geval zal het hier rap gedaan zijn met Orange.
                  Ik ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte.
                  Op zo'n eerste-lijns helpdesk (de zogenaamde Front-Office) zijn de medewerkers vaak beperkt in wat ze mogen en kunnen doen. Vaak kunnen ze alleen maar data consulteren (bvb jouw abonnement en opties, status van je laatste facturen,...), maar niets of weinig aanpassen. De bedoeling van de eerste-lijns helpdesk is vooral de meeste incidenten en vragen van klanten zo goed mogelijk en snel mogelijk te registreren, en indien binnen hun mogelijkheden, direct op te lossen.
                  Alles wat ze niet zelf kunnen of mogen oplossen, sturen ze door naar een 2de-lijns of zelfs 3de-lijns heldpesk (de Back-Office). Die zal dan het incident oplossen, en daarover feedback geven aan de eerste-lijns helpdesk, die dan op haar beurt de klant weer informeert. Soms zal een back-office medewerker zelf de klant consulteren, als het te bvb te moeilijk is ofzo, of te weinig info, maar dat is eerder uitzondering. Bedoeling is dat alle communicatie met de klant via de eerste-lijns gebeurt (zogenaamde SPOC = Single Point Of Contact).
                  De meeste helpdesken werken zo.
                  Last edited by dleemans; 4 januari 2018, 02:22.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #24
                    Re: Orange

                    Ja dat klopt perfect met de boekjes dleemans.
                    Zo werkt het idd in de theorie. Maar de praktijk is soms nog iets anders.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Orange

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      De bedoeling van de eerste-lijns helpdesk is vooral de meeste incidenten en vragen van klanten zo goed mogelijk en snel mogelijk te registreren, en indien binnen hun mogelijkheden, direct op te lossen.
                      Alles wat ze niet zelf kunnen of mogen oplossen, sturen ze door naar een 2de-lijns of zelfs 3de-lijns heldpesk (de Back-Office). Die zal dan het incident oplossen, en daarover feedback geven aan de eerste-lijns helpdesk, die dan op haar beurt de klant weer informeert. Soms zal een back-office medewerker zelf de klant consulteren, als het te bvb te moeilijk is ofzo, of te weinig info, maar dat is eerder uitzondering. Bedoeling is dat alle communicatie met de klant via de eerste-lijns gebeurt (zogenaamde SPOC = Single Point Of Contact).
                      De meeste helpdesken werken zo.
                      Met SPOC bedoelt men meestal dat de klant maar naar 1 nummer moet bellen voor het hele verloop van bijvoorbeeld een incident, dat wil niet zeggen dat men vanuit het bedrijf niet vanuit verschillende diensten naar de klant mag/zal bellen.
                      In de meeste gevallen doet de operator inderdaad de intake en stuurt hij dan door naar de betreffende diensten indien de klant niet met een simpele info geholpen kan worden.
                      Het is dan meestal de betreffende dienst die de klant terug contacteert om het verder op te lossen.
                      Uiteraard wordt normaal gezien alles geregistreerd.
                      Het ene bedrijf werkt mogelijks op een iets andere manier dan het andere, beetje afhankelijk van produkt of service dat ze leveren en het type incident.
                      Er zijn inderdaad ook bedrijven waar bijna elk contact terug via eerste lijn gaat, maar dat is zeker geen vaste regel.
                      Last edited by VerSeg; 6 januari 2018, 01:57.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Orange

                        Over die SPOC:

                        Ik had na de onterechte vervallen data als een soort vergoeding voor ongemak (denk ik) een verlenging van de lopende bundel gekregen van de 22ste januari (vandaag dus) naar de 2de februari. Zo kwam het ook te voorschijn in "My Orange, data en SMS geldig tot 2 februari. Mooi zo.

                        Eergisteren een SMS dat mijn bundel de 22ste gaat vervallen.
                        SPOC gebeld en de verzekering gekregen dat het wel degelijk 2 februari ging zijn.
                        Resultaat: vandaag geen data meer, maar de SMS blijft geldig tot 2 februari

                        SPOC gebeld, na een hele tijd zoekwerk de verzekeing gekregen dat de data terug geactiveerd gingen worden.
                        Beetje later in My Orange terug 3.74 GB data (ipv de 4,15 die ik voor de "schorsing nog had)

                        SMS zijn geldig tot 2 februari
                        Data blijft nu (zo staat het er toch in MY Orange) geldig tot 22 februari

                        Of hoe zo'n SPOC, eens het een beetje afwijkt van een oerklassieke vraag meestal in het honderd loopt. Ik ben er vrijwel zeker van dat die data wel zullen "verdampen" op 2 februari.
                        Ik heb nochtans een paar keer heel vriendelijk gevraagd om die datums in het GANSE systeem aan te passen naar de 2de van de maand......
                        Last edited by nete; 23 januari 2018, 08:04.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: Orange

                          Heel uw contract aanpassen naar een nieuwe vervaldatum gaan ze niet snel doen denk ik, want dat is gebonden aan de startdatum.
                          Alle extra's geven ze manueel in, maar ook hier zal die persoon het wel goed menen met u ... alleen loopt men hier tegen beperkingen door de afwijkende gegevens.
                          Gebeurt spijtig genoeg te veel dat standaard regels de uitzonderingen overrulen.
                          Heeft weinig met SPOC te maken, maar eerder met technische beperkingen (programmatie) waar hij zelf weinig aan kan veranderen.
                          Komt meestal wel in orde eens men terug een volle maand met een normale situatie heeft doorlopen.
                          Maar nu eerst afwachten wat 2 en 22 februari gaan geven.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X