Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

    Ik heb nu toch een setje van die accu's een "refresh/analyze" laten doen in de Maha lader, de capaciteit van die cellen zit rond de 1900mAh in plaats van de 2500mAh die er op vermeld is.
    De vroegere Top Craft accu's zaten altijd heel dicht bij wat er op de cellen vermeld is, dat is nu ook al niet meer het geval.

    Maar ik zou nog graag weten wat de "glitter-accu's" van de Lidl doen, als iemand die kan testen dan weten we of er nog een goedkoop alternatief bestaat voor de duurdere Eneloop accu's.
    Daarvan (Eneloop) heb ik zelf ook een paar setjes, die zijn heel goed, ik weet niet hoe oud ze juist zijn, maar ze gaan al meerdere jaren mee, het enige probleem is dat ze ongeveer dubbel zo duur zijn als de vorige versie van den Aldi, en dat die van den Aldi een werkelijke capaciteit hebben die zo'n 15-20% hoger is dan die van de witte Eneloops.
    Uiteindelijk zullen de witte Eneloops waarschijnlijk wel meer jaren meegaan, maar ik gebruik hier nog altijd de eerste Top Craft "ready to use" accu's die ze ooit verkochten bij de Aldi, en die zijn nog altijd goed.

    Ik weet dus dat Eneloop heel goed is, maar ik probeer gewoon alternatieven te zoeken die goedkoper zijn en die tegelijk niet teveel moeten onderdoen wat de kwaliteit betreft.
    Dat doe ik ook als ik naar de winkel ga, hier zal je niet veel "merkproducten" (de producten waarvoor er zoveel reclame wordt gemaakt, waardoor die producten duurder worden net omdat ze er zoveel reclame voor maken) vinden waarvoor er bij Lidl of Aldi een veel goedkoper alternatief bestaat.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

      Weeral bedankt, Bart!
      Altijd to the point! Jouw gedragen tussenkomsten sla ik nooit over.

      Comment


      • #18
        Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik heb nu toch een setje van die accu's een "refresh/analyze" laten doen in de Maha lader, de capaciteit van die cellen zit rond de 1900mAh in plaats van de 2500mAh die er op vermeld is.
        De vroegere Top Craft accu's zaten altijd heel dicht bij wat er op de cellen vermeld is, dat is nu ook al niet meer het geval.

        Maar ik zou nog graag weten wat de "glitter-accu's" van de Lidl doen, als iemand die kan testen dan weten we of er nog een goedkoop alternatief bestaat voor de duurdere Eneloop accu's.
        Daarvan (Eneloop) heb ik zelf ook een paar setjes, die zijn heel goed, ik weet niet hoe oud ze juist zijn, maar ze gaan al meerdere jaren mee, het enige probleem is dat ze ongeveer dubbel zo duur zijn als de vorige versie van den Aldi, en dat die van den Aldi een werkelijke capaciteit hebben die zo'n 15-20% hoger is dan die van de witte Eneloops.
        Uiteindelijk zullen de witte Eneloops waarschijnlijk wel meer jaren meegaan, maar ik gebruik hier nog altijd de eerste Top Craft "ready to use" accu's die ze ooit verkochten bij de Aldi, en die zijn nog altijd goed.

        Ik weet dus dat Eneloop heel goed is, maar ik probeer gewoon alternatieven te zoeken die goedkoper zijn en die tegelijk niet teveel moeten onderdoen wat de kwaliteit betreft.
        Dat doe ik ook als ik naar de winkel ga, hier zal je niet veel "merkproducten" (de producten waarvoor er zoveel reclame wordt gemaakt, waardoor die producten duurder worden net omdat ze er zoveel reclame voor maken) vinden waarvoor er bij Lidl of Aldi een veel goedkoper alternatief bestaat.
        Dank voor de interessante en objectieve input. Hier sedert een paar jaar steeds Eneloop en ik vermoed ook o.a. door één van uw inbrengen. In die tijd ook de bewuste MAHA lader aangeschaft. Nog steeds heel tevreden over trouwens. Met Aldi batterijen heb ik heel in den beginne, toen ze er echt mee begonnen zijn, er nog enkele pakjes gekocht. Mar toen hadden die allicht niet dezelfde kwaliteit als deze die erna gekomen zijn, buiten natuurlijk deze die je nu hebt aan een test onderworpen. Ik heb ze eigenlijk ook niet meer aangekocht.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik heb nu toch een setje van die accu's een "refresh/analyze" laten doen in de Maha lader, de capaciteit van die cellen zit rond de 1900mAh in plaats van de 2500mAh die er op vermeld is.
          De vroegere Top Craft accu's zaten altijd heel dicht bij wat er op de cellen vermeld is, dat is nu ook al niet meer het geval.

          Maar ik zou nog graag weten wat de "glitter-accu's" van de Lidl doen, als iemand die kan testen dan weten we of er nog een goedkoop alternatief bestaat voor de duurdere Eneloop accu's.
          Daarvan (Eneloop) heb ik zelf ook een paar setjes, die zijn heel goed, ik weet niet hoe oud ze juist zijn, maar ze gaan al meerdere jaren mee, het enige probleem is dat ze ongeveer dubbel zo duur zijn als de vorige versie van den Aldi, en dat die van den Aldi een werkelijke capaciteit hebben die zo'n 15-20% hoger is dan die van de witte Eneloops.
          Uiteindelijk zullen de witte Eneloops waarschijnlijk wel meer jaren meegaan, maar ik gebruik hier nog altijd de eerste Top Craft "ready to use" accu's die ze ooit verkochten bij de Aldi, en die zijn nog altijd goed.

          Ik weet dus dat Eneloop heel goed is, maar ik probeer gewoon alternatieven te zoeken die goedkoper zijn en die tegelijk niet teveel moeten onderdoen wat de kwaliteit betreft.
          Dat doe ik ook als ik naar de winkel ga, hier zal je niet veel "merkproducten" (de producten waarvoor er zoveel reclame wordt gemaakt, waardoor die producten duurder worden net omdat ze er zoveel reclame voor maken) vinden waarvoor er bij Lidl of Aldi een veel goedkoper alternatief bestaat.
          Ik heb de "glitters" van de Lidl gisterenavond op Refresh/Analyse gezet (ik had ze tevoren al bijgeladen) met 500mA laden en 500mA ontladen.
          Nr 1 zit na 1000 min nog nergens, de andere staan op DONE: 2=2422, 3=2450 en 4=2454.

          Comment


          • #20
            Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Ik heb de "glitters" van de Lidl gisterenavond op Refresh/Analyse gezet (ik had ze tevoren al bijgeladen) met 500mA laden en 500mA ontladen.
            Nr 1 zit na 1000 min nog nergens, de andere staan op DONE: 2=2422, 3=2450 en 4=2454.
            Werden ze niet te warm tijdens het laden met 500mA ?
            Ik heb de glitters teruggelegd vanwege de lage capaciteit die op de verpakking stond. Was het bij jou ook een verpakking van 10 stuks met 5 verschillende glitterkleuren ?
            Zo ja, dan ga ik dinsdag eens zien of ze er nog liggen.
            Belangrijk is ook hoeveel mAh ze over een week geven bij de discharge test met de MAHA.

            Comment


            • #21
              Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Werden ze niet te warm tijdens het laden met 500mA ?
              Ik heb de glitters teruggelegd vanwege de lage capaciteit die op de verpakking stond. Was het bij jou ook een verpakking van 10 stuks met 5 verschillende glitterkleuren ?
              Zo ja, dan ga ik dinsdag eens zien of ze er nog liggen.
              Belangrijk is ook hoeveel mAh ze over een week geven bij de discharge test met de MAHA.
              Het was een pakje van 4 AA's 2400mAh voor € 3,99.
              7h laden met 480 mA .

              Ze werden niet bepaald warm.
              Heb nu nr 1 terug gestart met 1000mA laden.

              Comment


              • #22
                Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

                Nr 1 is afgesloten met een capaciteit van 2405 mAh.
                Werd hoegenaamd niet warm bij laden met 1000 mA.

                De Lidl glitter TRONIC's zijn op het eerste zicht nog niet zo'n slechte batterijen.

                Comment


                • #23
                  Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Nr 1 is afgesloten met een capaciteit van 2405 mAh.
                  Werd hoegenaamd niet warm bij laden met 1000 mA.

                  De Lidl glitter TRONIC's zijn op het eerste zicht nog niet zo'n slechte batterijen.
                  Met die capaciteit zijn ze zeker een heel pak beter dan de vorige "2400mAh" accu's die nog niet de helft van de beloofde capaciteit haalden (en ik weet dat ze die slechte ook in andere landen hebben verkocht, en dat er ook daar zijn die gezien hebben dat ze niet de beloofde capaciteit leverden, het is dus niet alleen in België).
                  Daarom heb ik ze vorige week ook niet meegenomen toen ik naar de Lidl ben geweest, ook al omdat ik wist dat ze er zaterdag bij den Aldi weer in de aanbieding hadden (en die ook niet zijn wat er beloofd werd in de online folder...).

                  Als de cellen niet warm worden tijdens het laden en ontladen, dan wijst dat op een lage inwendige weerstand, en dat is goed voor toepassingen die veel stroom vragen (herladen van een flitser bijvoorbeeld, dat gaat sneller als de inwendige weerstand van de accu's of batterijen lager is).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Voor mij niets anders dan KLIK
                    Wel, ik ga dat advies eens volgen want deze zomer ben ik extreem afhankelijk van batterijen, niet op zijn minst voor de Garmin.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Met die capaciteit zijn ze zeker een heel pak beter dan de vorige "2400mAh" accu's die nog niet de helft van de beloofde capaciteit haalden (en ik weet dat ze die slechte ook in andere landen hebben verkocht, en dat er ook daar zijn die gezien hebben dat ze niet de beloofde capaciteit leverden, het is dus niet alleen in België).
                      Daarom heb ik ze vorige week ook niet meegenomen toen ik naar de Lidl ben geweest, ook al omdat ik wist dat ze er zaterdag bij den Aldi weer in de aanbieding hadden (en die ook niet zijn wat er beloofd werd in de online folder...).

                      Als de cellen niet warm worden tijdens het laden en ontladen, dan wijst dat op een lage inwendige weerstand, en dat is goed voor toepassingen die veel stroom vragen (herladen van een flitser bijvoorbeeld, dat gaat sneller als de inwendige weerstand van de accu's of batterijen lager is).
                      Tweede pakje AA's glitter TRONIC LIDL (refresh/analyse met 1000/500mA) zo uit het pakje: 2415,2445,2430,2415
                      Worden niet warmer dan de vroegere van Aldi.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

                        Vandaag in de LIDL een pakje

                        TRONIC professional AAA 1000mAH

                        gekocht voor € 3.99

                        Cycling met 400 mA geeft 990 981 992 980

                        Comment


                        • #27
                          Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge



                          terug LSD ?
                          terug kwalitatief zoals in het verleden ?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

                            Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                            https://nl.aldi.be/aldi_oplaadbare_b...179_34645.html

                            terug LSD ?
                            terug kwalitatief zoals in het verleden ?
                            Aan de kleur te zien zijn het terug de goede accu's, maar het is altijd af te wachten of dat ook werkelijk zo is.
                            Voor die prijs kan je eigenlijk niet veel fout doen, en als je het kassaticket bij houdt dan kan je de accu's binnen een bepaalde periode gewoon terugbrengen (je krijgt je geld terug bij Aldi).
                            Je kan ze dus testen als je er de mogelijkheid toe hebt (een Maha lader bijvoorbeeld) en terugbrengen als ze niet voldoen aan wat er op de verpakking staat.

                            Maar als je er zeker van wil zijn dat je degelijke accu's koopt met een hoge capaciteit, dan kan je die beter bij Ikea kopen (Ikea Ladda 2450mAh).
                            Tegenwoordig kan dat ook via de website, ik heb er zelf ook al een paar setjes besteld (de verzendkosten zijn voor mij een heel stuk lager dan de verplaatsingskosten als ik ze zelf wil gaan halen in de winkel).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment

                            Working...
                            X