Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Wijn en Whisky topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Het Wijn en Whisky topic

    Wijn is niet mijn grote passie. Ben nogal simpel in mijn keuzes. Voor rood graag een St Emillion en wit bij vis een Riesling of Chablis. Eigenlijk liever bier.

    Whisky is iets anders... Welke hangt af van het humeur. Lagavulin, Caol Ila, Highland Park, Cardhu, Scapa, Glenrothes en Bowmore zijn vaste waarden in mijn kast. Ook Laphroaig voor sommige momenten en ierse Jameson voor de lichtere momenten.

    Comment


    • #32
      Re: Het Wijn en Whisky topic

      Voor mij het liefst Italiaanse wijnen, Chianti of zo . Whisky (of is het whiskey ?) drink ik heel weinig hoewel ik die, die een erg uitgesproken houtskool smaak hebben zeer waardeer (single malt of zo, ken er weinig van).
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #33
        Re: Het Wijn en Whisky topic

        Wat jij houtskool noemt is turf.
        De mout wordt dan droogestookt met turf, en die rook trekt dan in de gekiemde gerstekiemen.

        Comment


        • #34
          Re: Het Wijn en Whisky topic

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Eigenlijk liever bier.
          OH NEE!!!
          Koop eens een fles witte "Nederburg" om te drinken bij witte vis.
          En bij roze zalm een fles "Tavel".

          Maar bier bij vis............. nog liever water dan.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #35
            Re: Het Wijn en Whisky topic

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Wat jij houtskool noemt is turf.
            De mout wordt dan droogestookt met turf, en die rook trekt dan in de gekiemde gerstekiemen.
            Zo, dat weet ik dan ook weeral
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment

            Working...
            X